wat te doen bij feestje zonder alcohol

Discussion in 'Zwangerschap' started by kar lijn, Nov 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kar lijn

kar lijn Actief lid

Nov 5, 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik ben nu 4,5 week zwanger en heb over 3 weken een housewarming.
    nou wil ik nog niet vertellen aan de hele familie dat ik zwanger ben.
    nou vroeg ik me af wat jullie in zo'n situatie hebben gedaan, aangezien ik normaal wel met een glas wijn loop.

feestje is bij ons huis, dus kan niet zeggen dat ik met de auto ben

heel graag zou ik wat tips willen!!!

2. Evelinepien

Apr 28, 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Appelsap in je glas! Alleen je glas dan niet laten slingeren...
    Of zeggen dat je een antibioticumkuurtje hebt en dus geen alcohol mag..

Gefeliciteerd!!

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou zeggen dat je aan antibiotica zit ofzo vanwege een blaasontsteking ofzo? Buikpijn of iets in die richting faken??

4. Baloo

Baloo Actief lid

Oct 23, 2012
    430
    672
    93
    Female
    Haha ik zei weleens dat ik een vreselijke kater had van de avond daarvoor! Dat geloofde ze meteen!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je krijgt in de plus ook alcoholvrije wijn:D
    Alleen moet je de fles natuurlijk niet op tafel zetten.

Of inderdaad een antibiotica kuur,maar dan zou ik een week van te voren al beginnen te vertellen dat je denkt een blaasontsteking te hebben..of iets anders!

6. aannaa

aannaa Lid

Jan 15, 2009
    91
    0
    0
    Verpleegkundige
    Dubbelfris heeft dezelfde kleur als witte wijn! Had bij mij niemand door! Een glaasje is genoeg om ze op het verkeerde been te zetten!

7. Faithhopelove

Faithhopelove Nieuw lid

Oct 16, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    prosecco 0% alcohol in huis halen kan ook..
    Smaakt hetzelfde alleen geen alcohol;)

8. kar lijn

kar lijn Actief lid

Nov 5, 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    super bedankt voor de tips!
    ik heb eerder vaak blaasontsteking gehad.. dus kan dat misschien wel doen..
    en anders inderdaad gewoon dubbelfris..

heb indd ook aan alcoholvrije wijn gedacht, maar dacht hoe ga ik dat dan doen, aangezien vaak iedereen zelf ook in de loop van de avond uit de koelkast pakt.

ik denk dat het de kuur wordt of de dubbelfris

9. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was op mijn verjaardag rond de 6 weken zwanger en wilde het toen ook niet vertellen. Ik had verschillende type drank in huis gehaald; bier wijn en mixjes (gin tonic, baco, wodka etc). En heb zelf de hele tijd met een longdrink gelopen met dubbel fris. Niemand had iets door...het leek net een mixje! Als je gaat liegen hebben ze het meteen door..althans bij mij wel. Ik zei ook een keer bij een vriendin dat ik liever een theetje wilde omdat ik vroeg op moest en toen hadden ze het ook meteen door :(

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Gek eigenlijk dat mensen "achterdochtig" worden als je een keer geen alcohol drinkt, heb ik geen last van gehad want niemand die ik ken bemoeid zich ermee waar ik op dat moment zin in heb om te drinken. Maarja, als het zo opvalt dat je een keer geen wijn drinkt zou ik voor "de antibiotica kuur" gaan ;)

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Wat een gedoe inderdaad zeg, ik drink sowieso nooit dus bij mij was het geen probleem geweest :) maar je kan voor de antibiotica gaan ja.

12. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Gefeliciteerd!!

Hier ook de antibiotica-kuur smoes gebruikt (alleen was het geen smoes, want ik had echt blaasontsteking!).

Ik zou zeker een paar dagen daarvoor al beginnen met zeggen dat je blaasontsteking hebt en ik had een alarm op mijn tel. staan voor een nieuwe pil (moest op drie tijdstippen worden ingenomen)...dit heeft de meest sceptische mensen wel in verwarring gebracht..haha

Idd stom dat mensen soms zo snel wat gaan denken, als je het wilt vertellen dan doe je dat wel..toch?!

Ondanks het even in bochten wringen; heel veel plezier op het feestje!!

13. kar lijn

kar lijn Actief lid

Nov 5, 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt!

Ik denk dat ik ga doen of ik gewoon een wijntje drink..
    het is echt niet zo dat ik zoveel drink ofzo, juist drink ik vaak niet, maar op onze "eigen" feestjes heb ik toch altijd wel een wijntje..
    ik heb weleens eerder eigenlijk niks gedronken steeds bij dezelfde vrienden, maar kreeg toen al de vraag of ik niet wat moest vertellen.. en toen waren we nog niet eens begonnen, haha.

hopelijk komen ze er niet achter!

van het feestje genieten ga ik zeker doen! thanks!

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou niet voor de antibiotica gaan, is wat opvallend denk ik, vooral als je je dan ook ziek moet gedragen. Ik zou eerder gaan voor alcoholvrije wijn en dan telkens je glas stiekem bijvullen met die wijn. En je man of vriend van je glas laten drinken moesten ze jouw glas ineens bijvullen met echte wijn. Deden wij ook. En niemand had iets door (en ik stond ook bekend als altijd met een glas wijn in mijn hand...:))

15. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Druivensap en doen alsof het rode wijn is.
    Of zeggen dat je antibiotica gebruikt of veel paracetamol ivm hoofdpijn of zo.
    Of Jillz 0,0 in huis halen en zeggen dat je dat zooooooo lekker vindt, echt je favo drankje tegenwoordig

16. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    ikbzou denk ik idd gewoon onopvallend dubbelfris doen. als je er niks over zegt en ze zien je 1x ermee zal ook niemand er wat van.zeggen. gelukkig is het bij jou nog wijn..

ik viel op de eerste verjaardag al bij sommigen.door de mand aangezien ik altijd boswandeling drink.. ja dat kleurtje is lastig te faken haha

17. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Waarom moet je je verantwoorden als je geen alcohol drinkt en dan ook nog liegen over de reden waarom je het niet doet?

Ik vind dat zo'n flauwekul... Je kunt toch gewoon 'nee bedankt,zeggen als iemand je iets aanbied?
    Volgens mij zoekt niemand daar wat achter, alleen jijzelf omdat je weet dat je zwanger bent.

En als mensen vragen waarom je niet wilt, zeg je toch gewoon dat je er geen zin in hebt?

Dit klinkt heel offensief, maar ik lees zo vaak dit soort verhalen en ik vind het gewoon raar dat alcohol drinken klaarblijkelijk de 'norm' of sociaal gewenst gedrag is oid.
    Ik bedoel het dus niet persoonlijk, maar probeer je slechts een andere kijk op de situatie te geven.

Ik zelf drink al jaren geen alcohol meer; ik vind het niet lekker en ik kan er niet goed tegen. En niemand die ooit heeft gezegd: "waarom drink je geen alcohol, je bent toch niet zwanger? "

18. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Ikzelf drink ook zelden alcohol dus bij mij zoeken ze er niets achter. Maar ik kan het me wel inbeelden dat als je normaal wel iets drinkt, er dan van die 'grapjes' komen van 'je bent toch niet zwanger zeker? ;) ' En als het dan idd zo is, is het echt zo lullig dat het op die manier uitkomt! Waarom er altijd alcohol moet gedronken worden, is ook mij een raadsel. Maar denk dat meeste mensen het associëren met een feestje en het wsl ook wel nodig hebben zeker om je te ontspannen en misschien wat losser te worden. Of gewoon omdat het lekker smaakt :)

19. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw voorbeeld is heel anders, je drinkt al jaren geen alcohol. Ik nam wel altijd een wijntje op een feestje. Het heeft helemaal niks met sociaal wenselijk gedrag te maken, maar met dat je geen zin hebt dat je laat zien dat je zwanger bent. Het valt nou eenmaal op dat als je altijd wijn drinkt en nu ineens niet op een gezellig feestje...het is vrij lastig te liegen hoor als net zwangere vrouw. En helemaal op zo'n feestje, als een iemand het raadt dan weet gelijk iedereen het. En als je dat risico niet wilt nemen dan is een goede smoes of iets dergelijks wel handig!

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    LOL ik heb vorig jaar op een vrijgezellenfeestje een glas champagne in een plantenbak gekiept toen niemand keek

Share This Page