pijn in knieholte: spataderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tam, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik ben nieuw hier, dus ik weet nog niet helemaal welke vraag waar geplaatst kan worden, dus ik hoop dat deze vraag hier goed staat. Ik heb een vraag, waar ik geen antwoord op kan vinden.

    Ik heb sinds ik al een paar dagen zwanger was, pijn in mijn linkerknieholte. Aan de buitenkant zie ik niets, maar zodra ik bv in kleermakerszit wil gaan zitten, doet het pijn.

    Ik las dat je door zwangerschap last kan krijgen van spataderen. Volgens mij moet je die wel kunnen zien, maar wat zijn eigenlijk de klachten van spataderen en kan het zijn dat ze niet altijd zichtbaar zijn? Zo nee, weet iemand wat ik wel kan hebben?
     
  2. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Tam,

    ik ben gevoelig voor spataderen en ben dus ook op mijn hoede. Bij matige spataderen heb je nergens last van. Het is vooral vervelend omdat het een lelijk gezicht is.
    Bij heel ernstige gevallen (als de aders echt dik op de huid liggen) kan de ader pijn gaan doen.

    spataders krijg je eerder als je er aanleg voor hebt, maar extra gewicht op je aders maakt de kans nog wat groter. Vandaar dat het vaak voorkomt bij zwangeren.

    Zelf heb ik net als mijn moeder risicozones rond mijn enkels. Dat herken je doordat er allemaal kleine adertjes dicht aan de oppervlakte liggen. Mijn moeder heeft ten gevolge van haar zwangerschappen behoorlijk blauw-rode enkels gekregen van de spatadertjes. Ze heeft er totaal geen last van maar een beetje lelijk is het wel.

    Ik hoop dat ik het bij mij onder controle kan houden door niet te veel met mijn benen over elkaar te zitten en door veel met mijn benen te wiebelen als ik zit (je moet de doorbloeding goed houden).

    groetjes
    Maris
     

Deel Deze Pagina