Hallo Ik ben net over de helft zwanger van ons eerste kindje en ervaar veel last van mijn stuitje en mijn liezen (soort spierpijn) Hadden jullie er last van en wat wil dit zeggen? Heb een staande job van meer dan fulltime uren dus dit zal wel niet helpen. alvast bedankt
Bandenpijn of bekkeninstabiliteit. Aangezien je een staand beroep hebt is dat zeker aannemelijk. Proberen toch tussendoor voldoende te rusten, evt hulp van een fysio inroepen. Je kan altijd je verloskundige om advies vragen.
Ik heb hetzelfde gehad. Ik ben naar de Bekkenbodemfysio gegaan en daar hebben ze mijn stuitje gemanipuleerd. Doet totaal geen pijn. Het kwam er op neer dat ik de hele dag alles daar beneden aanspande en daarom kreeg ik klachten. Misschien kun je eens kijken of je onbewust aanspant en dat proberen niet meer te doen. Ik snap dat dat lastig is omdat je steeds moet plassen, maar bij mij, icm 2x fysio, hielp het erg goed. Het lijkt mij verstandig er wel iets mee te doen, anders heb je kans dat je na de zwangerschap ook last houdt.
Oke bedankt ! Kreeg geen melding van de reactie sorry ! Heb nu ook al harde buiken snachts. Maandag opnieuw naar de gynecoloog