Wat ik me afvraag is of ik al kan voelen wanneer de baby met zijn voetjes trappelt of wanneer het bijvoorbeeld hoofd of billen zijn die ik voel. Ik kan zelf nog niet echt ontdekken wat wat is. Mijn schoonzusje voelde deze week de baby in mijn buik en zei tegen me dat ze de voetjes voelde. Zij is eerder zwanger geweest dus misschien weet ze daarom dat het de voetjes waren. Soms heb ik ook dat mijn buik naar een bepaalde kant staat. Kan ik hieruit ook een bepaalde ligging opmaken?
Dit is mijn vierde maar met dit termijn is het nog niet heel goed te onderscheiden hoor. Het verschil tussen voetjes/handjes voel ik niet, wel voel ik het als hij zich gaat verdraaien, dan voel ik wel een knietje verschuiven of zijn billen. Maar als ik zelf mijn buik bevoel dan voel ik nog geen verschil tussen de billen en het hoofdje of voetjes en handjes. Wel voel ik aan welke kan het ruggetje ligt, dat is wel heel duidelijk te voelen, of dat hij dwars ligt. De baby heeft nog alle ruimte om te draaien en te strekken dat het eigenlijk maar moeilijk te voelen is, zo rond de 28 weken wordt het een stuk duidelijker is mijn ervaring.
Geen idee hoe je dat kunt voelen! Bij de eerste voelde ik pas tegen het eind af en toe wat, maar dan nog had ik het vaak mis. Dan dacht ik een koppie te voelen, bleek het een kontje te zijn volgens de vk Nu voel ik af en toe wel een hard uitstulpseltje maar ik zou echt niet weten wat het is haha