mexicaanse griep en zwangerschap!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MoesCH, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey hey..

Heb ff n vraag over de mexicaanse griep, stel je loopt t op en bent zwanger.. heeft dit dan gevolgen voor het ongeboren kindje?

Ik lees ook dat het middel dat gebruikt wordt bij mexicaanse griep, dat er niet van bekend is wat de gevolgen zijn voor het ongeboren kind, dus categorie C..

Ik maak me egt heel erg zorgen.. denk er al de hele week, heel de dag door aan.. vooral nu het steeds meer mensen zijn hier in NL die besmet raken.. ben nu tog wel goed bang!

Help me out pls!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Moesch,

ik dnek dat je niet teveel beren op de weg moet zien hoor, want het zou zonde zijn als je zo ongerust blijft en het uiteindlijk nergens voor nodig is geweest. Is zonde van je energie ;)
    Maar ik weet inderdaad dat het medicijn niet aan te bevelen val tmet zwangerschap. Indien een zwangere vrouw het op zou lopen zou ik als vk eerst contact opnemen met de gyn en horen wat hij/zij te zeggen heeft. Of de huisarts even bellen, want een gewone griep kan geen kwaad, maar de Mexicaanse... daar weet ik gewoon niet genoeg vanaf. Ik dnek wel dat het in het eerste trimester gevaarlijker zal zijn dan verderop in de zwangerschap.

Groetjes Brigitte

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    bedankt voor het antwoord!
    nog iets, heb gelezen dat de griep in het najaar flink zal toeslaan! nu ben ik in begin oktober uitgerekend.. mocht mijn kleine het na de geboorte oplopen, zijn er dan ook medicatie voor pasgeborenen?
    ik trek t me erg aan, pff!

thnxx alvast!

Deel Deze Pagina