Baby ligt heel laag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door PenK, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Beste verloskundige,

Dit is mijn 3e zwangerschap en ben nu bijna 22 weken zwanger (overmorgen).
    Alles gaat goed tot dusver alleen ligt ons kleintje heel erg laag. Zo laag dat ik hem/haar echt voel onder mijn schaambeen.

Vorige week heb ik de '20 weken echo' gehad en daarbij zij de verloskundige ook dat de kleine erg laag ligt. Daarop volgde ook een inwendige echo omdat ze wilde kijken naar mijn baarmoedermond (geloof ik) en de ligging van de placenta. Dit kreeg ze uitwendig niet mooi op beeld.

Echt druk maak ik me niet over het feit dat de kleine laag ligt, maar vraag me wel af of dit consequenties heeft, voor nu of in een later stadium van de zwangerschap.
    Ik heb echt het gevoel dat ik extra voorzichtig moet zijn als ik een andere houding aanneem of bijvoorbeeld ga staan na zitten of in bed gelegen te hebben. En dan bedoel ik voorzichtig in de zin van dat ik de baby crush....alsof 'ie dan geen kant meer op kan....

Ik hoop dat mijn verhaal cq. vraag een beetje duidelijk is?

Ms. moet ik ook nog vermelden dat ik 1 geplande sectio heb gehad en 1 'normale' bevalling, allebei zonder complicaties verder.

Ik ben benieuwd naar uw antwoord!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hallo PenK,

we zien heel vaak dat kindjes laag liggen als het niet je eerste kindje is. Het is dus niet erg en je hoeft niet extra voorzichtig te zijn. Het kindje heeft meer ruimte omdat je buikspieren gewoon wat slapper zijn, zodat het gewoon op zijn gemak in je bekken kan liggen.

Geen probleem, geen zorgen.

Groeten Brigitte

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dankjewel!
    Fijn om even van een deskundige te horen!

Deel Deze Pagina