Hallo! Ik heb op 28 december na 10 weken zwangerschap een spontane miskraam gehad en ik heb wat vragen: Ik heb momenteel veel last van een soort trekkende pijn in mijn liezen. Wat kan dit zijn? Is het trouwens normaal dat er niet gecontroleerd wordt of alles weg is? Ik vind dat een heel gek idee.... Momenteel is het vloeien wel gestopt, maar heb ik heel af en toe nog iets helderrood bloed bij het afvegen (lekker verhaal, sorry). Is dit normaal? Alvast bedankt!
Hoi Heidi78, wanneer je bent gestopt met vloeien na een miskraam, is er in principe geen reden te denken dat er nog iets is achtergebleven. Als je veel bloedverlies zou houden of je krijgt koorts, is er wel reden om eens goed te kijken met een echo. Wanneer je volgende menstruatie komt, zul je wel merken dat dit een veel heftigere is dan anders. De laatste schoonmaak wordt dan gedaan. De trekkende pijn in je liezen kan komen van je baarmoeder die haar normale plek weer helemaal aan het innemen is. De banden worden weer korter en dat kun je soms voelen als venijnige pijnsteekjes in je liezen. Kan geen kwaad. Soms zie je dat er een blaasontsteking achter zit. Als de pijn erger wordt of je hebt pijn bij nhet plassen, kun je even je urine naar de huisarts brengen voor de zekerheid. En een beetje rood bloed hoort er ook bij, dit houdt binnen een paar dagen/weekje waarschijnijk ook weer op. Groetjes Brigitte