Hallo Mirjam, Brigitte, Evelien en Gea.. Ik heb sinds mijn eisprong krampen gehad (zoals menstruatie) tot aan de eerste echo op 18 oktober.. (hartje klopte wel!) Daarna heb ik dat helemaal niet meer ervaren.. Ik heb gebeld met de VK en die zegt dat dit normaal is en juist die krampen de eerste 8 weken niet normaal waren.. Maar de echo wees natuurlijk uit dat het wel goed was anders had ik geen hartje gezien, maar ik vraag me erg af of het hartje niet gestopt is en ik daarom geen krampen meer voel.. Waarschijnlijk maak ik me druk om niks.. maar ik was ontzettend nuchter voordat ik de eerste echo kreeg (zo van, als het zo moet zijn dan hebben we geluk en als het niet zo moet zijn zal dat zo zn redenen hebben..) maar sindsdien ben ik echt gestresst. Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik weet gewoon niet wat ik moet denken. Ik ben daarnaast niet echt misselijk, niks qua gewicht aangekomen en heb dus ook niet het gevoel dat ik zwanger ben. Wat denken jullie? Ik ben nu 10 weken zwanger.
Hoi, De krampen hebben echt niets te maken met het vruchtje. Die krampen heb je gehad omdat er iets groeit in de baarmoeder. De baarmoeder is een spier en reageert op de groei, dit kan krampen geven. Hele erge krampen kunnen op miskraam duiden ja. Maar het stoppen van de krampen staat niet in relatie met het niet kloppen van het hartje. Groeten Evelien
Hoi Evelien, Bedankt voor je reactie, Wat je schrijft leek mij ook het meest logische, maar omdat ik dus sinds de eerste echo niks meer voel vraag ik me af of mn baarmoeder nog wel groeit (en het kindje dus ook) Maar jij denk dus dat het niet met elkaar in verband staat gelukkig.. ik hoop dat je gelijk hebt Nogmaals bedankt voor je snelle reactie! Groetjes