Hallo, Ik zit een beetje met de volgende vraag en hoop vooral medisch gezien een antwoord te kunnen krijgen, qua gevoel zal ik het toch zelf op moeten lossen... Afgelopen 1 mei heb ik een lisexcisie ondergaan ivm pap3b bij het uitstrijkje. Nu is eruit gekomen dat het voor nu weg is en in principe hebben we groen licht om voor een tweede kindje te gaan (ons meisje wordt 5 juni 1 jaar). Zelf ben ik bijna 30 en heb eigenlijk altijd vroeg kinderen gewild, maar financieel gezien was dat gewoon geen optie. Nu is dat op orde, maar krijg ik dit tussendoor. Is het verstandig om het uitstrijkje in november (half jaar na 1 mei) af te wachten. Ik weet namelijk niet wat de kansen zijn dat het voor jezelf niet goed is. Ik ben heel bang dat het in november weer niet goed is en ik weer mijn sterke kinderwens moet opschuiven. na de lisexcisie heb ik 1,5 liter bloed verloren omdat de wond niet dicht wilde gaan. Kan dit nog gevolgen hebben? verhaal is hopelijk niet te onduidelijk. Het is best een strijd in mijn hoofd... Met vriendelijke groet, Marieke
Hoi, Dit is eigenlijk echt een vraag voor een gynaecoloog. Die houdt zich hier mee bezig en ik alleen met 'gezonde' zwangere. Ik weet dan ook niets van de gevolgen van een lisexcisie, de kans op weer een verkeerde uitslag of de gevolgen van de bloeding. Betreft het bloeden lijkt het me een complicatie van de ingreep en heeft dit geen verdere gevolgen voor de bevalling, maar dit weet ik niet zeker. Je zou na een lisexcisie wel bij een verloskundige onder controle mogen in principe. Het lijkt me verstandig toch met de betreffende gyn dit te bespreken. Misschien is er zelfs wel een kinderwens spreekuur in het ziekenhuis. Groeten Evelien