Wij zijn uitgenodigd om mee te gaan op vakantie naar Zuid Frankrijk. Als wij mee zouden gaan dan ben ik 34 weken zwanger en bij terug komst 36 weken. Het is ongeveer 13 uur rijden. (Vorig jaar ook geweest en toen heen reis 15uur gereden). Zouden jullie in dit termijn nog zo ver weg gaan op vakantie? Morgen hebben we afspraak bij de vk dus ga ik het ook aankaarten.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Denk ook niet dat het prettig is om met die termijn nog een lange autorit te maken.
Gaan! Behalve als je je niet goed voelt, maar daarover kun je altijd een voorbehoud inbouwen. Ik ga met 32 tot 34 weken. Reizen in twee fases zou je kunnen overwegen. Maar thuisblijven zou ik niet doen.
Ik zou ook niet gaan denk ik. Is wel erg ver weg. Denk ook dat je het niet tof gaat vinden om zolang in de auto te zitten.
Ik zou t ook niet doen. Mij te ver weg op die termijn. Ook is lang zitten dan niet meer erg prettig. Maar dan spreek ik voor mezelf. Ligt er ook aan hoe goed ni Jr nog voelt.
Ik zou het absoluut niet doen. Dochter is geboren net na de 36 weken dus dat speelt hier ook mee. Maar buiten dat, wat als er iets is? Je zit niet om de hoek. Spreek je de taal goed? Hoe zou je het vinden om daar eventueel te bevallen en het hele eind terug te rijden met een pasgeboren baby'tje?
Nee, ik zou t niet aan durve.. stel je moet bevallen.. En, hoe werkt dat verzekeringstechnisch als jij beslist zo laat nog op vakantie te gaan en er is wat? Weet niet hoor maar kan me voorstellen dat die er ook wat van vinden?
Ik zou het ook niet doen... Hier twee kids geboren met 31 weken en met 36 weken. Wanneer je wel beslist te gaan zou ik vooraf goed uitzoeken waar het ziekenhuis is, hoe je terug kunt reizen met een pasgeboren kindje en hoe je het gaat oplossen mocht je kindje niet gelijk mee naar huis kunnen. Ik weet het... misschien lijkt dit wat overdreven, maar het kán gebeuren!
Ik zou het ook niet doen. Maar ik ben dan ook een extreme onzekere muts die zelfs nu al gewoon in NL op vakantie gaat... Want als er iets is ben ik gewoonhet liefste hier en alles in eigen taal. Dat idee geeft mij een veilig gevoel. Denk dat dat het belangrijkste is. Doe waar jij je fijn en veilig bij voelt.
Afgaande op hoe ik me voelde tijdens mijn zwangerschap had ik het gewoon gedaan. Het is Frankrijk, niet de binnenlanden van donker Afrika... Ze hebben daar ook prima ziekenhuizen en prima artsen, indien nodig.
Ik zat ooit in Zeeland met 36+4 weken, maar kreeg echt heimwee, vond het zelf lekker om thuis te zijn (nesteldrang?), ook al was ik de 1e keer pas bij 41+ wkn bevallen... Vond het helemaal niet fijn meer om ver van huis te zijn... dus ik zou het niet doen om die reden, niet omdat ik denk dat er iets mis gaat als je het doet.
Persoonlijk zou ik het ook niet doen. Maar ik heb dan ook al een vroeggeboorte gehad op 21 weken en nu een zwangerschap die niet steeds van een leien dakje ging. Maar wat heb ik behoefte aan vakantie ! Dus als bij jou alles goed gaat en je gyne of verloskunde geeft groen licht zou ik het overwegen. Je weet natuurlijk nooit wat de natuur beslist. Ik denk dat er genoeg zijn die nog een heerlijke onvergetelijke vakantie beleven in jou termijn. Het is wikken en wegen! Veel succes met je beslissing!
Ik zou het echt niet meer doen, autoritten van onder een uur vond ik rond 36 weken al echt onaangenaam. Maar ook zover weg zijn, daar moet ik zelf echt niet aan denken met dat termijn. Kan zomaar zijn dat je dan in Frankrijk bevalt als het te vroeg op gang komt. Tot 30 weken zou ik nog wel op vakantie gaan, maar daarna niet gauw meer.
ik zou het wel doen, alleen niet met de auto ivm met de lange zit. Ik weet niet of je nog mag vliegen op dat termijn. Ik ben met 32 weken nog heerlijk een weekje de zon op gaan zoeken in spanje
Bij zo'n lange autorit moet je zorgen dat je vaak stopt en dan wat kunt bewegen, het risico op trombose is groter als je zwanger bent en lang stilzitten in een auto is dan niet zo goed. Verder moet je kijken hoe je jezelf voelt, ik zou het niet doen, de afstand is naar mijn idee te groot, ook al zijn daar wel ziekenhuizen en dergelijke. Weet ook niet hoe mobiel je nog bent en of je er echt van kan genieten, of dat je je eerder een grote walvis voelt en helemaal niet veel kunt, slecht slaapt, opgezette voeten hebt etc. dan is het ook niet echt fijn. Echter als je verder geen kwaaltjes hebt, je verloskundige vind het prima, dan kun je het best overwegen.
Ja hoor als je je goed doet zeker doen! Wij zijn met 36 weken nog ruim 8 uur rijden van huis geweest... Met 37 weken waren we terug en met 38 weken onverwachts ingeleid. En zou het zo weer doen onze VK's vonden het ook helemaal niet raar overal worden kinderen geboren.
Ik zou zeker niet gaan. Je weet niet hoe je je dan voelt en je bent dan al zover dat je baby zou kunnen komen. Ik ben nu ruim 34 weken. Bij de eerste nergens last van, maar nu moet ik er niet meer aan denken.