Alles uit willen sluiten...herkenbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blosh27, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Lieve mama-wanna-bee's,
    Wij zitten in ronde nr 6. Mijn cyclus wordt steeds langer. Ik vind het lastig om positief te blijven, hoewel ik al heb uit kunnen sluiten dat ik endometriose heb net als mijn zus. En op een inwendige echo zagen mijn eierstokken en baarmoeder er goed uit. Nu wacht ik nog op een bloedtest die PCO zou kunnen aanwijzen/ uitsluiten en mijn man gaat volgende week zijn zaad laten testen. Ik merk dat ik alles wil doen om mijn onzekerheid weg te nemen. Mijn nicht, die huisarts is adviseerde me de PCO-test, aangezien ik vanaf mijn 23e last van acné heb, wat na het stoppen met de Diane 35-pil teruggekomen is.
    Herkent iemand de drang om alles uit te sluiten :(:
    Ik weet dat je eigenlijk twee jaar moet proberen, omdat 90% binnen die tijd zwanger wordt, maar ik vind het zo lastig om dat te blijven geloven.
    Vooral als iedereen om je heen binnen vier maanden of minder zwanger wordt.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Liefs

30-31-32-33-38-?

2. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi hoi

ik denk dat het logisch is dat je alles uit wilt sluiten ik ben ondertussen 20 maanden bezig en ben dan toch maar eens naar de HA gegaan die mij ook vertelde over 90%binnen 2 jaar ik ben wel alvast doorverwezen naar de fertiliteitspoli

die acne heb ik ook sinds ik gestopt ben met de pil microgynon 30 en er is weinig tegen wat helpt alleen een zwangerschap zei de HA

liefss

3. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Heb je na de dianepil een verhoogde kans op PCO of hoe bedoel je je zin? :)

4. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    Ja aan de ene kant kan ik niet wachten tot het zaad van mijn vriend is gecheckt, een echo heb ik in oktober 08 al gehad maar niet omdat het nog niet was gelukt.
    Mijn broer is onvruchtbaar en daarom vind het ook wel wat eng, maar ik heb wel redelijke cyclussen. Maar sommigen worden in 1 keer zwanger en er zijn ook een aantal mensen die ik ken die pas met 12 maanden zwanger werden.

5. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Nee, hoor dat bedoel ik niet zo. Mijn acné begon rond mij 23e en ik heb een jaar voordat we zwanger wilde worden de Diane pil geslikt, juist tegen mijn acné. Maar dat is dus terug gekomen.

Ik weet dat als je acné hebt dat door hormoonveranderingen komt, dat je er moeilijk van af komt. Hopelijk wordt ik snel zwanger om te kijken of het waar is dat de acné minder wordt :)

6. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Lisje,
    Je bent nog hartsikke jong. Super lijkt me om al jong kinderen te krijgen. Helaas zat dat er bij mij niet in. Ik vind het knap dat je 20 maanden hebt kunnen wachten met hulp zoeken.
    Succes. Ik ben beniewd hoe je onderzoek verloopt. liefs

7. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Oh zooo!

Maar sommige vrouwen krijgen toch juist tijdens de zwangerschap last ervan?

Kheb ook dianepil gehad en moet zeggen dat het tot nu toe meevalt met de pukkels. Khad m ook tegen haargroei, maar had toen k eerder even op n andere pil moest al gemerkt dat mn lichaam gewend was aan de dianepil dus toen kreeg ik juist weer veel meer last van puistjes... *zucht*

Hoop iig dat je snel zwanger bent of weet dat alles goed zit, of waar het aan ligt etc.

8. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi blosh

ja ik ben idd nog jong maar heb alles wel goed voor elkaar woon al 2,5 jaar samen enz enz dus het enige wat we nog missen is een kindje we namen de stap om te stoppen met de pil en ik dacht nou ik zie wel wanneer het gebeurt dacht zelf een jaartje ofzo door het ontpillen enz maar ja dat blijkt dus niet zo te zijn vorige maand was ik bijna een week overtijd en ik dacht jaaa eindelijk maar nee hoor vanaf vorige maand heb ik een raar gevoel en ik begon te rekenen wanneer ik kon beginnen met testen al voor mijn NOD ik heb zaterdagavond een test gedaan en ik heb altijd alleen maar nega testen gehad met 1 zo'n streep en nu zag ik een heel heel erg dun plusje ik ben nu ook zo zenuwachtig ik ga denk ik morgen nog even een testje doen en anders wachten tot donderdag op de ongi

ik zal je op de hoogte houden

liefs lisje

9. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    zo ver ik me kan herrinneren heb ik voor de pil nooit acne gehad was 13 ofzo toen ik met de pil begon maar nu ik bijna 2 jaar geleden ben gestopt kreeg ik soort puistjes/bultjes bij mijn borsten echt vreselijk heb nu eindelijk iets wat een beetje helpt maar het komt steeds terug en als het goed is heeft dat idd iets met hormonen te maken dat acne vertelde de HA mij

10. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Spannend Lisje. Als je een heel licht streepje hebt, dan zal je wel zwanger zijn. Ik hoop het voor je. Je bent wel een geluksvogel dan, al zo snel! Ik ben jaloers. Maar ze zeggen, hoe jonger je bent hoe meer kan je hebt, omdat je lijf dan optimaal is om zwanger te worden. Heel veel succes! Laat even weten hoe het afloopt.
    Liefs

11. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi blosh27,

ik begrijp het wel hoor dat je alles wil uitsluiten. Wij hebben zelf ook al na 9 rondes de stap naar de huisarts gezet. Iniedergeval voor een zaadtest, dan weet je al een stuk meer. Als je wat meer zekerheid hebt dan komt dat het zwanger worden ook alleen maar ten goede. Er waren veel mensen die ons ongeduldig vonden maar we zijn blij dat we het gedaan hebben want het bleek niet goed te zijn. :( We zitten dus nu al in de mmm en gaan nu voor een ronde iui en in deze ronde wordt alles bij mij ook nagekeken.
    kortom, we zijn blij dat we gegaan zijn en dat we het nu weten.
    succes verder
    liefs

12. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0

ja ik hoop het ook en het is niet zo snel hoor vind dat ik wel lang bezig ben geweest 20 maanden pff hop dat het nu echt raak is ;)

ik hou je op de hoogte

liefsss

13. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend lisje ik ga ook voor je duimen.[-o<
    wanneer ga je weer testen?

14. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    ja ik wil eigenlijk vandaag testen maar durf niet echt meer denk dat ik maar effe moet afwachten tot vrijdag moet donderdag namelijk ongi worden dus jaaaa ik weet het niettt voel me vandaag totaal niet lekker misselijk al de hele dag pijn bij mijn navel steken in mij lies pffff echt vervelend

15. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi dames

nou heb net precies zo'n test gedaan als zaterdag en nu geen eens dat haartje:(
    ik denk dat kruidvat mij voor de gek heeft gehouden dus ik ga maar wachten tot donderdag vrijdag om te kijken of ik ongi word anders zal het wel een griepje zijn ofzo

ik hou jullie op de hoogte

liefs lisje

16. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    was het zo'n nieuwe van de kruidvat die net als c.b. een plus aangeeft? ik heb wel meer gehoord dat die soms vals positief geven. :(
    Het plusje moet echt duidelijk zichtbaar zijn zeg maar :(
    maar geen bloed geeft moet dus misschien test je later nog positief.
    (mag wel een keer na 20 maanden ](*,) )

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik wil je geen valse hoop geven hoor, maar misschien is het nog te vroeg om nu al een duidelijke positieve test te krijgen en was die eerste gewoon gevoeliger.
    Geen bloed geeft moed. Succes!

18. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi, ohh sorry. Ik had het niet goed gelezen. 20 maanden is inderdaad heel lang. Nou, ik duim voor je hoor! Liefs

19. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Nou, dan had je vast een goed voorgevoel gehad. Ik heb gelukkig nog geen negatieve reacties gehad. Iedereen lijkt het wel te begrijpen omdat mijn zus geen kinderen kan krijgen. Je bent dan toch bang dat het in de familie zit. Maar je weet nooit wat mensen achter je rug om zeggen. Ach, I don't care. Ik weet dat ik erg zelf een heel stuk rustiger van zou worden.
    Mag ik vragen wat er bij jullie niet goed zat waardoor jullie IUI (wat houdt dat ook al weer in?) moeten doen? Morgen gaat mijn man voor zijn zaad te onderzoeken. Ik ben heel erg benieuwd. Hij is zelf heel erg positief en gelooft niet dat er iets mis is met ons. Dat kan ik soms goed gebruiken met mijn doemdenken en angst.
    Aan het einde van de week weet ik meer i.v.m. PCO. Ik heb al gelezen op internet dat je ook daar wel zwanger mee kan worden. Het meeste maak ik me zorgen om een clamidia die ik ooit gehad heb, maar dat mogen we wel pas na een jaar laten onderzoeken. Afwachten dus maar........ ;)
    Heel veel succes met jullie eerste poging! Liefs

20. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons is het zaad misvormd, dat wil zeggen dat er 4% goed gevormd is.
    Deze gyn. werkt heel efficient vind ik zelf want je hoort dat het altijd heel lang duurt voordat er een behandeling gestart wordt omdat ze eerst een hoop onderzoeken willen doen. Hier doen ze alles tegelijk. volgende week dinsdag heb ik de hsg (baarmoederfoto) :pale: en vandaag ben ik ongi geworden dus ik bel morgen op voor een folikelmeting op cd 11 als ze dan weten wanneer mijn ei gaat springen (dit stimuleren ze dan met een hormoon injectie) gaan ze het zaad nog een keer onderzoeken want 1 zaadonderzoek zegt nog niet zo veel zeiden ze. en omdat ze het zaad dan toch hebben kunnen ze het net zo goed opwerken (alle goede zaadjes verzamelen) en insemineren (dat is dan de iui, een kunstmatige inseminatie maar dan met eigen zaad) Als dit dan niet lukt en ik wordt weer ongi dan hebben ze dus in één cyclus een hele hoop onderzocht en kunnen we een definitief behandelplan opstellen. Kortom we krijgen een drukke maand en ik ben vandaag voor het eerst in lange tijd blij dat ik ongi ben geworden :whistle: want dat betekent dat we kunnen beginnen.

Beetje lang verhaal geworden :oops: ik hoop dat het duidelijk is zo
    liefs

Deel Deze Pagina