Goedemiddag allemaal! Eind september ben ik (na 8 jaar) gestopt met de pil. Sinds dien heb ik een onregelmatige cyclus gehad (28 dagen en 43 dagen). Inmiddels zit ik alweer op 43 dagen en nog niets.. Ik weet niet goed wanneer ik moet/kan testen ivm onregelmatigheid.. wel heb ik allemaal "kwaaltjes" waarvan ik niet weet of het nog komt van het "ontpillen", of dat ik grieperig ben en gewoon af moet wachten of dat ik toch zwanger kan zijn.. herkent iemand van jullie onderstaande? Twijfel of ik moet testen, afwachten of naar de dokter moet gaan. (Ik heb al veel gelezen maar toch net weer anders vaak) -veel plassen -had een paar dagen veel afscheiding, sinds vandaag niet meer -gevoel van griep.. warm/koud enz. -buikpijn alsof er een band strak om mijn buik zit -had een week geleden echt menstuatiepijn maar dit is weer weg -enorm moe.. kan alleen maar slapen -geen eetlust -draaierig/ licht in het hoofd -enorm snel boos dus al flink wat ruzie gehad afgelopen week.. Alvast bedankt voor het lezen!
Alles kan... Het kunnen symptomen zijn van ziekte, een zwangerschap... Misschien gewoon even testen om te kijken wat dat zegt? Een test of bloedonderzoek is het enige dat uitsluitsel kan geven! Succes!
Dank voor je reactie! Doordat mijn cyclus zo onregelmatig is vind ik het erg lastig of ik al kan testen.. heb dus geen idee of het dan evt. Niet te vroeg is e.d.. ben benieuwd hoe anderen met een onregelmatige cyclus dit doen..
Ik heb ook erg onregelmatige lange cyclussen Gebruik ovulatietesten en temperatuur. Misschien een tip voor de volgende cyclus.... hoop dat je die niet krijgt natuurlijk omdat ik voor je hoop nu zwanger te zijn!
Ik zou er inderdaad een test aan wagen. De symptomen kunnen van alles zijn, in mijn geval had ik een positieve test in handen
Ik ben ook erg onregelmatig en gebruik dus ook ovulatietesten zodat ik er meer grip op krijg. Inmiddels heb ik goed door hoe mijn lichaam zich voorbereid op de ovulatie dus kan het nu ook redelijk zelf inschatten. Maar ik vind het wel prettig.
Bedankt voor de reacties en het meedenken! Ik gebruik geen ovulatie testen omdat ik er dan wel erg mee bezig ben.. ik ben gestopt met de pil met het idee "het komt vanzelf wanneer de tijd ervoor is.". Op dit moment beetje spijt wel want die onzekerheid is ook niets..
Als je cyclus echt zo onregelmatig is, is het misschien goed daar even met je ha over te praten? Zou ook pcos kunnen zijn?
Suze doen ze na een jaar pas naar kijken ik was ook geweest omdat ik onregelmatig en lange cyclus had ook 40+ dagen mag pas in april terug omdat we dan een jaar bezig zijn
Als het echt al symptomen zijn die veroorzaakt worden door een zwangerschap, dan zouden die komen door de aanmaak van hcg en dat betekent dat je met een vroege zwangerschapstest toch wel een streepje zou moeten kunnen zien. Als je inderdaad zwanger bent en niet gewoon een griepje hebt. Vaak is het met dit soort kwaaltjes ook nog zo dat je ze beter voelt of er nog meer voelt als je erop gaat letten. Weet je al wat je gaat doen? Afwachten of toch een testje wagen? Lijkt me behoorlijk lastig met zo'n onregelmatige cyclus. Maar als je al weer voorbij de 43 dagen bent, zou je verwachten dat je menstruatie snel komt of dat je toch echt zwanger bent. Ik ben heel benieuwd. Zwanger én grieperig kan natuurlijk ook nog.
Heel erg bedankt voor de reacties! Gister waren alle winkels hier dicht en vanmorgen duurde het heeeeel lang tot het eindelijk 9 uur was. Ik ben meteen een test gaan halen en ja hoor! 2 duidelijke streepjes! Kan t haast niet geloven nog.. is het slim nu om er nog een te doen of kan ik er echt vanuit gaan dat dit klopt?
Gefeliciteerd!!! De meeste testen zijn gewoon betrouwbaar, dus je hoeft er niet nog eentje te doen. Zeker als de streepjes duidelijk zijn. Zelf heb ik er bij mijn zwangerschap gewoon nog eentje gedaan. Omdat ik het echt helemaal zeker wilde weten. Haha. De dag erna moest ik er van mijn vriend nog eentje doen met een goed merk. Ik had van die goedkope via internet. Maar als je het nog niet kunt geloven, zou ik er nog eentje doen. Als je er tenminste meer dan 1 gekocht hebt. De komenden maanden heb je ze als je zwangerschap helemaal goed gaat toch niet meer nodig.