Pijn in linkerarm

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik heb voor de zoveelste keer last van mn linkerarm!
    En ben er onderhand klaar mee!

Het is een soort zeurderig gevoel wat door mn hele arm gaat!
    De dokter zegt dat dit niet van mn hart kan komen!
    Gekraakt en gemasseerd ben ik ook al van de week!
    Paracetemol en ibu helpen beiden niet.

Wat kan dit nou zijn?
    Kan het op een gegeven moment tussen je oren gaan zitten?
    Ben ik nu hypochondrisch aan t worden?
    Het maakt me bang!

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen beknelde zenuw?

3. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoe voelt dat precies? En wat kan ik daar aan doen?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik heb nu ruim 1.5 jaar last van mijn schouder. Is niks te vinden maar het zit er toch echt de pijn. Op een gegeven moment werd er gevraagd of ik niet op een soort training wil om de pijn te accepteren ( kortom alsof het tussen mijn oren zit) Nu door mijn zwangerschap slaap ik niet meer op mijn rechter arm of amper en de pijn is stukken minder!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je gestrest bent, span je spieren aan, waardoor je last van je armen, schouders, nek, kaak, ribben kunt krijgen.

Het kan best zijn dat je onbewust je schouder optrekt doordat je gespannen bent, je arm hou je daardoor ook gespannen, wat in pijn en getintel resulteert. Ik zou er dus eens op gaan letten of je je schouder en/of arm onbewust constant aanspant. Als je dit een poos doet, kan het een gewoonte worden, wat je zelf niet meer door hebt.

6. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Klinkt idd alsof je last heb van je spieren of zenuwpijn ik heb dit jaren gehad ook links en het werd alleen maar erger en op een gegeven moment zelfs een doof gevoel in m'n gezicht ook alleen de linker kant. Ik ging ook zo nu en dan me laten masseren of gekraakt worden. Dit helpt een dag waarna het gewoon weer hetzelfde is. Nu inmiddels een paar maanden al structureel 1 keer in de week naar fysio en nu merk ik verbetering!

7. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Was jij nooit bang voor je hart?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Als je alleen maar last van je arm hebt kan het bijna niet je hart zijn...je hebt dan ook echt andere klachten ernaast...

Ben je al bij een fysio geweest?

9. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    RSI misschien? Maak je op een dag veel dezelfde bewegingen met de armen/handen?
    Ik had het alleen wel in beide armen. Ik vond het voelen als een soort groeipijnvam vroeger.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je schrijft dat je bang bent. Als je bang bent, ben je gespannen. Daardoor kun je gaan hyperventileren, ga je spieren aanspannen. Daardoor krijg je last van een doof gevoel, tintelingen, spierpijn, kortademig. Schiet je nog meer in de stress, verergeren de klachten, enz. Het kan dus zeker zo zijn dat je de klachten in stand houdt en dat je ze onbewust verergert, doordat je bang en gespannen bent.

Als het je hart zou zijn, dan zou je inderdaad meer klachten moeten hebben. Dan schijn je een drukkend gevoel op de borst te hebben, alsof er een olifant op je zit. Dan heb je niet alleen maar last van je arm.

Ga er eens op letten of je spieren aanspant, let op je arm en je schouders, je houding. Kijk eens wanneer je wel en geen last hebt, wanneer het verergert, hoe je je op dat moment mentaal voelt, heb je 's ochtends al last bij het opstaan, 's nachts? Of verergert het in de loop van de dag? Helpt pijnstilling, of ontspannen? Hoe voelt het als je je inspant? Heb je dan ook last of juist niet?

Probeer te ontspannen, er niet mee bezig te zijn, te denken: De huisarts heeft gezegd dat het mijn hart niet is, dus het zal vast niet zo zijn. Ga afleiding zoeken, probeer het eens een dag helemaal te blokkeren en te negeren. En kijk dan eens hoe het gaat. Blijven de klachten, worden ze minder of erger?

Eigenlijk is er genoeg wat je eerst zelf kunt uitproberen. Maar dan moet je er wel objectief naar proberen te kijken en de angst proberen uit te schakelen, hoe moeilijk dat ook is.

Sterkte!

11. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Het kan ook vitamine b12 te kort zijn

Dat was bij mij

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Kan van alles zijn. Is niet te zeggen op basis van een zinnetje op een forum. Wat vindt je huisarts dat het wel is? Kraken is nergens goed voor, masseren een tijdelijke oplossing. Als je huisarts denkt dat het je spieren zijn, neem dan goede houdings/oefentherapie.

13. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38

Je wil niet weten hoevaak ik bij de dokter zat!

14. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Komt niet van je hart? Makkelijke dokter zeg!

Heb mijn vader zien sterven nadat hij tich keer bij de dokter is geweest met dezelfde klachten en twee wkn later valt hij achterover en zie ik mij nog samen met mijn man hem reanimeren,helaas zonder resultaat:(

Ook mijn moeder had last van de arm en gelukkig op tijd kunnen ontdekken ( heb doorgedramd voor een doorverwijzing cardioloog) dat er voor 80 procent een belangrijke ader dicht zat en is gedotterd.

De cardioloog zei ook, dat je niet altijd uit controles kunt zien of er iets met je hart is. Dat is zon grijs groot gebied. Zo hebben ze bij mijn moeder dit alleen kunnen ontdekken dmv contrastvloeistof en echo's.

Als je dus zeker wilt weten of het daadwerkelijk je hard is, zou ik om een doorverwijzing vragen voor een aantal testen.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mij idd ook. Het begon met tintelende vingers en tenen, trok toen omhoog naar gehele armen en 1 been (gek genoeg het andere been niet), gevolgd door een soort stroom gevoel op armen en been, gevolgd door intense, golvende zenuwpijnen... Ik bleek een vitb12 tekort te hebben en juist te veel foliumzuur. Inmiddels met injecties duidelijk verbetering.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dacht ik ook meteen. En als het tussen je oren zit (wat ook wel kan), dan ben je nog niet meteen een hypochonder ;)

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Peesontsteking? heb precies hetzelfde. Ik voelde het ook bij mijn borst. Hier hielp de medicijn niet, paracetamol al helemaal niet en als het heel erg is helpt ibuprofen ook niet. Ik loop er al heel lang mee (zeg gerust 10 jaar, alleen erger geworden na de geboorte van mijn dochtertje) soms tijdens schoonmaken schiet het er acute in. Toen mijn dochter een baby was en ik vaak moest tillen met kinderwagen en Maxi Cosi werd ik hondsberoerd gewoon. Zou best kunnen dat je een peesontsteking heb. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina