Nu heb ik zojuist voor de derde keer in een week iets gevoeld waarvan ik niet thuis kan brengen wat het precies is. Moeilijk te omschrijven en uit te leggen... het lijkt wel of ik een soort van luchtbelletjes voel, die er 1 voor 1 uitfloepen. Voel het diep van binnen, helemaal onderin mijn buik, beetje boven mijn vagina. Het lijkt ook wel als een soort gulzig drinken: als je een glas aan je mond zet en het slok voor slok naar binnen klokt zeg maar. Het gaat ook echt in een ritme, niet elke seconde maar elke 2 seconden is het steeds plop plop plop zeg maar en houdt zo'n kwartier tot een half uur aan. Het zijn volgens mij geen duwtjes/schopjes van de baby, daar is het erg zacht en anders en te ritmisch voor. Heel gek, geen idee wat het is. Klinkt het herkenbaar voor iemand?
luchtbelletjes niet, maar wel het ritme elke 2 seconden plop plop, bij mij is het de beeb die de hik heeft. Dat heeft deze heel vaak.
Oh ja de hik???? Dat zou grappig zijn Ik dacht dat je dat duidelijker moest voelen en meer ook het lijfje daarbij moest voelen wat mee beweegt. Heb in ieder geval nog nooit eerder "de hik" kunnen herkennen bij de baby, waar ik iedereen altijd wel over hoor.