Testen. Help!

Discussion in 'Zwangerschap' started by karin29, May 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,

Wie kan mij helpen met mijn vraag. Heb net een digitale test gedaan van Clear Blue en die geeft in het digitale venster aan niet zwanger. Nou dat lijkt me duidelijk alleen als ik op de test strip kijk zie ik wel 2 blauwe strepen. Wel heel lichtjes maar toch 2 blauwe strepen. Zijn die altijd zichtbaar of alleen als je toch zwanger bent. Heb aantal dagen terug ook een paar testen gedaan die ook heel lichtjes waren.
    Kan mijn iemand vertellen hoe dit zit?
    Groetjes Karin

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

die digitale testen hebben iets meer hcg nodig dan anderen, mss ben je nog maar heel pril en dus reageert ie niet.
    Mss ff een weekje wachten en nog eens proberen? Hoe lang ben je overtijd en had je regelmatige cyclus?

3. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Ja het is eigenlijk een raar verhaal. Vorige week de hele week misselijk, moe, heeel duizelig opzette darmen en enz enz dezelfde klachten als bij Damiën. Nu ben ik de nuvaring 1x vergeten en dacht misschien ben ik zwanger. Nuvaring na een aantal dagen eruit gehaald en kreeg 3 dagen later een bloeding. Ik had tussendoor al een aantal keren gestest en die leken licht positief. Toen ik zwanger was van Damiën heb ik tussendoor ook een hele heftige bloeding gehad met buikkrampen enz enz. Toen wist ik nog niet dat ik zwanger was. Buiten mijn cyclus om toen een test gedaan en die bleek gewoon positief. Klopt ook precies met de calculator omdat ik 16 dec dus zwanger was en 13 jan kon testen was dus positief. 23 dec kreeg ik deze bloeding die enkele dagen aan heeft gehouden.
    Bleek dus verder wel allemaal goed te zijn gegaan en heb nu dan ook een zoontje van 7 maanden. Omdat dit dus is gebeurt en ik mij toch zwanger voelde blijf ik dus twijfelen. De bloeding die ik nu heb is dan ook nu weer blijna verdwenen. Is donderdag morgen begonnen.
    Groetjes Karin

4. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

strange,,,ja anders kijk t ff aan en doe je aan t eind van de week nog eens een testje.

Succes!

5. joyce

joyce Bekend lid

ik had ook een keer zoiets.
    alleen bij mij reageerde die helemaal niet de eerste keer hij bleef maar zoeken terwijl ik toen al 2 maanden zwanger was!.
    maar ik had waarschijnlijk te weinig urine gebruikt dus ik denk wel dat het klopt dat je meer hcg in je lijf moet hebben voor de digitale testen want bij mij waren 2 DIKKE blauwe strepen te zien.

groetjes joyce

6. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    je mag niet kijken na die strepen, die tellen niet.

Ik had de cyclus voor deze zwangerschap ook getest met CB digitaal en stond ook niet zwanger, maar wel een 2de blauwe streep, maar was dus duidelijk ook niet zwanger.
    maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus...

als ik jou was zou ik gewoon een andere test doen, eentje van deze site bv, zijn ook erg betrouwbaar.

7. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi joyce,

Was dat ook met clearblu? Bij mij zijn de strepen niet echt heel duidelijk maar wel heeeel licht gekleurd. Heb vanmiddag een afspraak met de huisarts. Het blijft gewoon echt heel appart. Ik mag toch aannemen dat als er echt geen hcg in mijn bloed zit er op de test heeelemaal niets zichtbaar is dus gewoon een wit? Je ziet die teststreep toch niet vooraf al in het venster staan maar dan in het wit?
    Groetjes Karin

8. Janneke123

Janneke123 Actief lid

Apr 10, 2007
    148
    0
    0
    Ik sluit me aan bij Meliske. Je mag de CB-digitaal niet aflezen van de strip. Voor de zekerheid zou ik wel een andere test doen want die streep op die teststrook schijnt wel een hcg-meting te zijn.

9. iris maas

iris maas Lid

Jan 3, 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    hoi karin,

heb ook 2 wken geleden clearbleu test gedaan ook 2 blauwe streepjes(en geen zwanger)
    later nog eens gedaan en toen zei hij zwanger dus over een paar dagen nog eens doen. :)
    kan dus wel heel goed zwanger zijn!

succes groetjes iris

10. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi HOi,

Ja over een paar dagen nog eens dan. Ja omdat het steeds iets lijkt te zijn blijf ik gewoon twijfelen. Ik ben nu zelfs bang dat ik in mijn eentje steeds strepen zie staan. Het is ook helemaal niet zo dat ik nu zwanger moet zijn maar ik wil zekerheid hebben. Weten waar ik aan toe ben en die onzekerheid is niets voor mij. hihih. Mijn officiele test datum was afgelopen zaterdag dat is eigenlijk ook nog maar een paar dagen geleden. Maar het lijkt me wel leuk een beeb erbij mocht dit zo zijn.
    Groetjes Karin

11. peetje22

peetje22 Actief lid

Jul 21, 2006
    332
    0
    0
    cleareblue staan altijd 2 streepjes mag je dus ook niet naar kijken!

12. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Het resultaat van de test, positief of negatief is af te lezen in het venster bij cb-digitaal, je moet niet kijken naar de streepjes.Wat je wel kan doen is b.v een kruidvattest kopen en nog eens testen, als je liever naar de streepjes kijkt. De gewone cb test lees ik ook veel vage toestanden over, want i.p.v 2 streepjes beoordelen moet er een kruisje te zien zijn...vaak lees je hier dat er een kruisje zichtbaar was maar geen zwangerschap dus ook wat dubieus. Bij twijfel is het sowieso een goed idee over 3 dagen nog eens te testen.

13. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi hoi,

ja oke. Heb de afgelopen dagen ook de matcare testen gedaan en die waren ook heel licht positief. vanwege die bloeding weet ik het zo ook niet meer. Best wel een gedoe zo omdat ik van Damiën ook zwanger was terwijl ik een flinke maar dan ook een hele flinke bloeding heb gehad van een aantal dagen. Groetjes Karin

14. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Wat je ook nog zou kunnen doen in jou geval is naar de huisarts gaan. Leg uit dat je het vermoedn hebt zwanger te zijn ( de symptomen en licht positieve testen) en vertellen van de bloeding. De huisarts kan middels een bloedtest kijken of je zwanger bent. En vervolgens kan dan gekeken worden waar die bloeding dan van is.

15. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi hoi,

Moet om 5 uur bij de huisarts zijn dus ik ben benieuwd.
    Groetjes Karin

16. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Klopt, zwanger of niet, er staan altijd twee streepjes!
    Volgens mij was het zo dat de eerste streep is of er voldoende urine is opgevangen en de tweede streep of de uitslag in het scherm kan worden vermeld. Dus niet mbt hcg ja/nee.

17. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Een ding begrijp ik dan niet. Als er altijd 2 strepen komen te staan dan zou die ook gewoon heeel goed zichtbaar moeten zijn net zoals bij de teststreep. In mijn geval is deze helemaal niet zo duidelijk aanwezig maar lichtjes.
    Dat snap ik dan niet.?
    Groetjes Karin

18. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Ik weet ook niet hoe het precies zit met die digitale testen van clear blue maar ik heb er op den duur heen gemaild en die zeiden inderdaad dat je niet naar de streepjes moest kijken maar gewoon wat er in het venster staat, bij mij stonden er ook 2 streepjes, maar een - in het scherm en ik bleek dus ook niet zwanger te zijn toen..

Share This Page