Hai verloskundingen, ik ben 33weken zwanger en ik heb enorme last van jeukende buik. Ik gebruik wel Weleda zwangerschapsolie en in het begin smeerde ik zwitsal mama buikbalsem. Ik douche ook niet met al te heet water, want ik las dat je van al te heet douchen ook uitslag krijgt op je buik... Ik kan daardoor niet meer goed slapen en ik word sneller geirriteerd. Verder heb ik nog een vraagje; als ik voor een tijdje lig en weer opsta, dan voel ik een enorme spierpijn bij mijn onderbil. Ik zak soms ook onderuit. Daarvoor had ik last van mijn bekken en kreeg van mijn VK een bekkenoefeningen. ik doe nog steeds aan de oefening(en), maar nu voel ik de pijn nog erger. Wat kan ik tegen de jeuk doen en tegen de pijn bij mijn onderbil?Moet ik zorgen om maken? of zijn dit de symptomen van mijn laatste loodjes? Alvast bedankt. mvg Ry
Hoi Ry, geen zorgen maken want het hoort er echt bij! Het is wel heel vervelend. Tegen de jeuk kun je wellicht nog eens mentholpoeder gebruiken, werkt vaak beter dan het vet houden. En de pijn komt idd van je bekken. De oefeningen die de vk je heeft gegeven werken vaak nog wel als het niet zo erg is, maar als het je echt gaat belemmeren in je dagelijkse bezigheden kun je wellicht eens advies vragen bij een fysio. Groetjes Brigitte