harde (strakke) buik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by oud70, Mar 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oud70

oud70 Nieuw lid

Mar 2, 2008
    4
    0
    0
    leiden
    Goeie avond,

Ben nu 22 weken zwanger en heb al twee weken last van een harde (strakke) buik bij het minste geringste wat ik doe.
    Als ik even ga liggen trekt het wel weer weg maar bij het bv even de trap op en af lopen keert het weer terug. Heb al laten testen op blaasontsteking en eiwit in urine was allemaal goed.
    Kan ik hier verder nog iets mee of hoort het erbij (eerste zwangerschap heb ik hier geen last van gehad)!
    gr Tanja

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tanja,

hoe meer zwangerschappen, hoe meer van dit soort klachten en vaak komen ze ook al eerder in de zwangerschap. Je lichaam reageert toch anders op de zwangerschap als de eerste keer. Het kan ook minder hebben. Het hoort er dus bij. Ook zit je tussen de 20 en 24 weken in een groeispurt van het kindje, waardoor je baarmoeder eerder geirriteert kan zijn. Dit komt tussne de 28 en 32 weken nog eens. En wellicht heb je er de hele komende zwangerschap wat meer last van . Doe rustig aan, zorg voor warmte en ontspanning en er is niets aan de hand.

Groetjes Brigitte

Share This Page