keelpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dorisn, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Al bijna een week heb ik keelpijn. Nu wordt het al wel minder, maar ik wordt er onderhand gek van. Nu begint mn bijholte ook nog dicht te zitten. Ik ben bijna 37weken zwanger en kan niet wachten tot de kleine geboren wordt. Aan de andere kant hoop ik dat mn keelpijn en verkoudheid over is als de kleine zich aandient. Iemand tips om het herstel te versnellen? Ik drink al een week thee met honing (en ik vind het niet eens lekker), ik eet antaflu snoepjes, drink liters water en spoel mn neus met zoutoplossing.

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Voor de keelpijn zou je tijmsiroop nog kunnen proberen, dit mag je gewoon nemen namelijk. Kan je gewoon bij de drogist halen. Verder is het helaas gewoon uitzitten ben ik bang... Ik loop ook al 3 weken met een verstopte neus rond en daar helpt ook niks tegen 😑

3. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    veel vitamine c!
    en af en toe een paracetamol dan voel je je ook wat beter.
    of je nou fruit of een pilletje neemt maar vitamine c zal je echt goed doen ;)

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Naast paracetamol slikken! Echt even 6 per dag (Als het heel erg is) eet je elke dag een kom kippensoep. Je zult na de kippensoep ervaren dat de keelpijn minder is.
    Door de bereidingswijze ontstaat er een soort anti biotica effect in de soep. Mag gewoon soep uit blik zijn.

Beterschap!

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Verse gemberthee! Stukje gember schillen, in dunne pkakjes snijden. Kokend water eroverheen. Flink wat tijmhoning erbij. Even afdekken met een schoteltje ofzo. Na 5 minuten zo heet mogelijk opdrinken. Het helpt echt!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mn keelpijn is gelukkig bijna weg, ben nog wel verkouden en heb af en toe kriebelhoest. Ik heb idd regelmatig paracetamol geslikt. Die maakte ik dan fijn en deed diat door de vla want ik krijg het anders niet weg. Ook drink ik braaf thee met honing en eet ik anta flu. Verder heb ik liters water gedronken.
    bedankt voor alle tips.

7. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat je eventueel ook nog kunt proberen tegen keelpijn is een flinke schep zout oplossen in een glas warm water en daarmee gorgelen. Best vies, maar het zout kan je keel ontsmetten.

Deel Deze Pagina