Is mijn luteale fase te kort of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Daisykesie, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Beste,

ik ben afgelopen 7 november bevallen van ons helaas doodgeboren 2e dochtertje. Ik was bijna 39 weken zwanger en ze is overleden door een knoop in de navelstreng. De wens voor een brusje voor onze oudste dochter was en is nog steeds enorm, dus we zijn na de 1e menstruatie (die 28 dagen na de bevalling alweer kwam) meteen weer begonnen met proberen.
    Mijn cyclus is niet echt regelmatig, want mijn ei komt gemiddeld tussen de 18 en 23 dagen. Het begint me nu alleen wel op te vallen dat ik (in mijn ogen) snel ongesteld word na mijn eisprong. Ik heb tot nu toe nog geen 1 keer mijn nod gehaald.
    In december werd ik 5 dagen na mijn pos. ovulatietest ongesteld.
    In januari werd ik 10 dagen na mijn pos. ovulatietest ongesteld.
    En vorige maand had ik na 8 dagen al licht bloedverlies, maar het zette uiteindelijk op de 12e dag pas door.
    Vandaag ben ik weer ongesteld geworden (gister al het eerste druppeltje bloed eigenlijk), mijn pos. ovulatietest was 11 dagen geleden.

Is dit lang genoeg om zwanger te kunnen raken?

Nou maak ik me misschien onnodig ongerust hoor en ben ik misschien ook te ongeduldig. Want bij mijn eerste dochter was ik de eerste poging al meteen zwanger, bij mijn tweede de derde poging en nu zou ik doorgaan naar de vijfde poging.

Alvast heel erg bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Daisykesie,

je kunt ook met een korte lutheale fase prima zwanger worden. Ik snap je ongerustheid zeker en je vraag is een goeie, maar ik zou me om deze reden niet ongerust maken. Voor je gevoel duurt het wellicht heel lang eer je zwanger bent, maar het is pas de 5e ronde. Ik duim voor jullie.

Groetjes Brigitte

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ok, ik ben weer een beetje gerust gesteld :D
    Bedankt voor het antwoord!

Deel Deze Pagina