Heb al dagen keelpijn, thee met honing werkt niet en verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik mag. Hebben jullie een idee?
Ik lees even mee. Pak normaal altijd strepsils/strephen, maar in de bijsluiter wordt het afgeraden bij zwangerschap.
Hier ook al dagen (weken) last... Heb nu een hoestsiroop op basis van drop, salmiak en anijs van de apotheek. Misschien kan je daar eens langs om informatie in te winnen? Wat mij altijd goed helpt is een bodempje verse citroensap (of uit flesje) met kokend water, en dan honing/suiker en wat gember erdoor. Zonder gember ook erg lekker trouwens!
Mijn huisarts blijft zeggen; thijm en thee met honing. Pas op met drankjes op basis van drop/zoethout en anijs omdat deze over dit/deze kruiden algemeen word afgeraden tijdens de zwangerschap.
Ja! Als zangeres raad ik je dit ook aan! Zorg dan wel dat het water niet meer loeiheet is als je het bij je verse citroensap gooit. Zonde van je vitamientjes!
Ik ben pas'goed ziek geweest, ook keelontsteking. Mocht van huisarts 6 paracetamol, thijmsiroop en neusspray. Mijn verloskundige zegt dat thijmsiroop zo'n beetje het enigste is wat je mag. Bij keelpijn helpt ook vaak speeksel.... dus veel op snoepjes (suikervrij, weinig zout) sabbelen verlicht soms ook. Beterschap!
Ik heb nu tussistin zuigtabletten van VSM. Volgens de drogist en de bijsluiter mocht dit. Het helpt wel, in ieder geval beter dan niets.
Ik was ook bang voor de dingen die gevaarlijk zijn voor ukkie... daarom ben ik echt bij de dokter geweest.