Hey meiden, Houdt mijn lichaam mij voor de gek? Ik slik al jaren de pil, altijd heel strict, en krijg ook altijd heel regelmatig de onttrekkingsbloeding. Deze was de afgelopen keer ook gewoon aanwezig, maar iets korter dan anders. Vervolgens kreeg ik de afgelopen 1,5 week last van verschillende kwaaltjes; last van m'n ogen, lage rugpijn, hoofdpijn, last van maag en darmen (veel rommelen en steken), misselijkheid, erg vermoeid, steken in onderbuik en borsten en pijnlijke gewrichten (allemaal op en af, behalve de rugpijn, die is continu aanwezig). Ik heb een test gedaan (ookal is de kans op zwangerschap met correct pilgebruik erg klein), maar die was negatief. Nu last ik op de site van clearblue dat als je de pil slikt de test pas 19 dagen na het laatste sexuele contact betrouwbaar is, dus heb ik achteraf gezien de eerste test een paar dagen te vroeg gedaan. Dus...test herhaald...weer negatief. Nu heb ik sinds vandaag een beetje bruinige afscheiding en dit heeft me ertoe gezet jullie even te vragen voordat ik dit (enigszins onduidelijke) verhaal met de huisarts ga delen. Houdt mijn lichaam mij voor de gek (ik heb op dit moment niet echt een kinderwens) of is het toch de moeite waard de test nogmaals te herhalen of naar de dokter te gaan?
Het kan best dat je lijf je voor de gek houd. Ik weet niet hoe je cyclus is en wanneer je je menstruatie zou moeten hebben gehad??
Bedankt voor je reactie. Ik slik de pil en de onttrekkingsbloedingen zijn altijd ongeveer 5 dagen en altijd hetzelfde (de laatste keer was 16 juni en minder dan anders (wat in al die jaren nog nooit eerder het geval was) en vervolgens begonnen alle verschijnselen). Ik ben nu dus halverwege de volgende pilstrip. Anders misschien 2 weken afwachten of de volgende keer weer minder/korter is dan anders... Maar ja, een onttrekkingsbloeding is geen echte menstruatie, dus zegt dat ws niet heel veel.
Ik zou dan gewoon afwachten tot je volgende menstruatie, komt die niet kun je alsnog testen. Soms kan je lijf rare dingen doen door allerlei oorzaken, stress, ziekte, of een keer de pil vergeten. Het hoeft maar een schommeling te veroorzaken in je hormonen. Nogmaals wacht dan gewoon even af tot na dat je eigenlijk zou moeten menstrueren.
Laatst een vriendin van mij ook gehad tijdens correct pilgebruik dat ze in haar stopweek gewoon niet ongesteld werd. Ze focuste zich zo op alle zwangerschapskwaaltjes of ze die had, dat ze in elk klein dingetje wel een kwaaltje zag. En maar testen, steeds negatief, ook bij de ha. Na dr stopweek weer begonnen met de pil en de volgende stopweek gewoon weer ongesteld geworden. Kan best dat je lichaam je een keertje voor de gek houdt. Is normaler dan je denkt