Ik stelde de vraag net bij het borstvoedingsforum, maar nu ik er langer over nadenk zou ik toch een antwoord willen van een deskundige voor het te laat is. Sinds een week begint ons dochtertje snachts door te slapen. Ze drinkt overdag duidelijk vaak en in totaal dus veel, dus ze heeft een lekker voorraadje om een nachtje op te teren. Heerlijk natuurlijk, maar ik maak me een beetje zorgen om de melkproductie. Nu is het nog zo dat mn shirt doordrenkt is met melk als ze eindelijk wakker wordt om een uur of 7 (23:00 laatste voeding gehad). Maar gaat na verloop van tijd de productie teruglopen door deze break van een nacht? Of kan de melkproductie overdag en snachts verschillen? Zou ik toch moeten kolven om de productie op peil te houden? Zou het fijn vinden hier een antwoord op te krijgen Thanks!
hoi, op haar leeftijd moet het niet zo'n probleem meer zijn. wanneer je t-shirt nog steeds doordrenkt is lijkt het me niet iets om zorgen over te maken, eerder omgekeerd. het zal lekker zijn wannneer je niet meer doordrenkt wakker wordt! je lichaam past zich aan aan het nieuwe ritme. vaak merk je ook dat je in de morgen ruimer in je melk zit. mocht je kindje het niet voldoende vinden, zal ze vanzelf vaker komen. (of een uur na de voeding nog eens bijvoorbeeld) heb vertrouwen en geniet! heidi margit