Terug op gewicht komen = moeilijk!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sanneke1982, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Dag meiden,
    Kleine vraag: hebben jullie het ook zo moeilijk om terug op gewicht te komen? In principe zou het me binnen de maand lukken om die 6kg kwijt te geraken maar ik kan niet van de koekjes, chocolade, cola, frietjes en andere fast-food blijven :(
    Voor de zwangerschap had ik een extra gezond voedingspatroon, tidjens de zwangerschap kon ik regelmatig eens zondigen (ik ging erna wel terug lijnen) maar geraak er niet :(
    Ik ben altijd maar met eten in mijn hoofd en lijk altijd grote honger te hebben.. Fruit, water drinken, groentjes eten: het interesseert me niet! Ik heb altijd hartige dingen nodig waardoor de overtollige kilootjes uiteraard ni verdwijnen..
    HELP

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Geef je BV?
    Ik begon na een maand of 4 ook de laatste vetjes kwijt te raken. Nu zit ik een kilo onder mn gewicht van voor de zws. Ik word echt te licht, das ook weer niet goed.

3. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    nee geef geen bv meer..
    kdenk echt dat het komt omdat ik me het vele eten niet kan laten hoor :(
    zit er echt mee

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben een half jaar na de bevalling weer op mijn oude gewicht. De laatste kilos zijn echt vanzelf er vanaf gegaan:)

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, ja ik weeg nogsteeds 6 kilo te zwaar (74 ipv 68 bij 1.70 m lang)
    Ik baal er super van. ik ben al bijna 10 mnd geleden bevallen, ik heb 5 mnd bv gegeven.
    groetjes

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik herken t heeeel goed!
    Oke, ben nog niet zolang geleden bevallen, maar wil wel graag van de restanten af.
    Iedere ochtend sta ik op en denk ik; nu ga ik ervoor!
    Neem dan een keurig verantwoord ontbijtje, maar om een uur of 11 begint te ellende. Kan ik idd alleen maar aan eten denken en helaas pak ik dus ook vaak iets lekkers.
    Zeker nu met de Sinterklaas tijd is t een ramp, want ja, kan t tegenover mijn dochter niet maken om niets in huis te hebben.
    Alleen mama eet alles op!...zucht...

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik was vorige keer precies 9 maand later weer op mijn oude gewicht, hoop nu eerderr maar alles is wel erg lekker

vind die rolletjes (vet) echt niks en ben soms wat depri dat ik niet in mijn oude broeken pas (alleen de zwarte netjese broeken) al heb ik liever een maat groter aan zit lekkerder bah

8. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    pffff, nou die laatste 14kg willen maar niet lukken.
    heb al sonja bakker geprobeerd (dat ging eerder ook heel goed bij mij).
    ben nu aan de afslankthee en tabletten, maar als je gewoon lekker blijft eten dan heeft dat ook geen zin.
    de ellende is dat ik niet superdik ben, heb maar 1 kledingmaat groter en mijn buikje is bijna als van ouds (had altijd al een beetje een buikje). daardoor kan ik me er niet goed toe zetten.

heb me nu voorgenomen om dit jaar nog te "genieten" en vanaf 1 januari weer te beginnen met sonja bakker en dan wil ik ook zumba gaan doen en op de wii de personal trainer proberen. ik hoop dat ik dan lichamelijk dat allemaal weer kan (bekkenklachten:()......

9. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb er geen problemen mee. Voor mijn zwangerschap woog ik 89,5 kg. Tijdens mijn zwangerschap door misselijkheid afgevallen en toen weer wat aangekomen. Hoogste gewicht was 92 kg. Na bevalling op de weegschaal gestaan en die gaf na 1.5 weken 82.5 kg aan.... Maar ben denk ik een uitzondering hier in, want lees vaak dat mensen 20 kilo aankomen of zo.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ken het ook, ik kan echt niet van de snoep chips chocolade en ijs afblijven :p echt zoo erg.... ik ben tijdens de zwangerschap 7 kilo aangekomen, en na de zwangerschap 4 afgevallen, en nu door snoep enzo weer dik 5 aangekomen !!

momenteel ben ik zwanger van de de 2e, dus afvallen zal er voorlopig niet inzitten.

11. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    ben ook zo van mening: volgende week ga ik er écht écht voor maar het lukt nooit! die lekkere zaken liggen zo voor de hand :(
    je ziet het zo niet aan mij maar ik geraak ook niet meer in mn broeken.. zit een maatje meer en wil geen nieuwe kleren kopen! ik draag nu bijna altijd mn rokjes en voel me wel goed maar die vetrolletjes op buik moeten weg en mn benen moeten vermageren.. ik sport 2x in de week maar eet nog teveel... ik wil echt "de klik" maar ik geraak er jammer genoeg niet
    tips zijn welkom :)

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben ook niet terug op mn oude gewicht, maar maak me er niet druk om..
    Niet dat ik nu overdadig snoep ofzo.. maar kan mezelf niet alles ontzeggen hoor.. Daar heb ik helemaal geen zin in.. Volgend jaar misschien maar weer eens een poging ondernemen wat beter voor mezelf te zorgen mbt t eten..

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Echt heeeeeel moeilijk! Ik snoep niet eens veel en geef bv. d8 dat je weer snel terug op je gewicht zou zyn door bv, niet dus;) woog voor de zw 55 en nu 65:x
    Ik baal er echt van en pas mn broeken nog steeds niet, maar weiger te grote maten te kopen:D dus draag nu nog mn zwangerschapsbroeken en 2 stretch broeken die wel passen..

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier nog zo 1!!
    Ik kan er gewoon niet af blijven! VOor mijn zwangerschap had ik er nooit geen moeite mee om af te vallen!
    Ik ben van de 65-109(ongeveer) gegaan en weeg op dit moment 88 kilo!
    En het is mijn eigen schuld hoor! Na de bevalling was ik heel erg goed bezig! Ik woog in de kraamweek minder dan dat ik nu weeg!
    Als ik even mijn best doe vliegen de kilo's eraf!
    Maar ik houd het niet vol! Zie teveel lekkere dingen voorbij komen!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben wel weer terug op mijn gewicht, maar alles lijkt wel breder geworden en ook mijn buik is nog lang niet wat het geweest is. Zo flubber hangbuik. Ben nu bezig met buikspieroefeningen, maar heb geen idee wanneer ik daarvan het effect ga zien.
    Daarnaast hoop ik dat de WII fit zijn geld waard is.

Loop nog steeds in mijn zwangerschapskleding en weiger ook een maat groter te kopen.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja ik woog ook in de kraamweek minder dan ik nu weeg. toen had ik wel een veel flubserige buik. (logisch denk ik?) ik ga braaf 2 keer per week naar de sportschool om wat aan m`n buikspieren te doen, dus dat gaat wel beter. ik heb intussen wat nieuwe grotere kleding gekocht, en wat mooie kleding gekregen van familie. Maar ik wil toch wel heel graag mn eigen mooie broekjes weer in.

17. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Helaas ik ben ook aan de lekkers pfff.

Voor de zwangerschap woog ik 13 kg te zwaar.
    De hele zwangerschap kwam ik maar bij en bij. Vet en heeeeeeel veel vocht. Helaas houd ik nog steeds vocht vast. Ik was aan de plaspillen om wat vocht kwijt te raken, maar ik wil nog weer zwanger worden, dus ben daar alweer een tijdje mee gestopt.

Efin met de zwangerschap is er nog es 37 kg bijgekomen :$:$:$:$:$.
    Dat betekende dat ik 50 kg te zwaar was :$:$:$:$:$.
    Er is 20 kg vanaf, maar heb er nog 30 kg te gaan.
    Helaas helaas heeft de ban van eten mij in de hand.
    Mijn buik is al zeker niet meer zoveel als het was. Ik was echt tonnetje tonnetje rond. En dat met een lengte van 1.68m is dat echt niet leuk hoor.
    Maar mijn buik ... het is net alsof ik alweer zwanger ben (en was dat maar zo :(). Mijn navel lijkt normaal gesproken op een dicht oog. het lijkt nu een doucheputje :p. Ik heb mijn navelpiercing al anderhalf jaar niet meer in.

Mijn kleding maat is 3 x groter, dan dat het was.
    Ik weiger ook nieuwe grote kleding te kopen, maar ik moet het toch maar eens gaan doen. Ik voel mij geen vrouw meer, maar hoe heet zij met de sigaar in de mond ... oja! mevrouw Flodder.

Heel moeilijk hoor. Niet leuk.
    Tja, weer heel veel gaan sporten, maar ik moet je zeggen. Ik heb er niet eens zin in. Het verzorgen van ons kindje kost mij erg veel energie, als ik een vrij moment heb, wil ik ook echt ff NIETS doen of slapen, want die kom ik ook te kort.

Nou nou, ik zou er een kort verhaaltje van maken, maar nu is tie toch weer erg lang.

Ik zit goed in mijn vel boven in mijn koppie en wat mijn hart betreft, maar lichamelijk ben ik a mess.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er ook geen problemen mee. Ik was tijdens de zwangerschap 16 kilo aangekomen en aan 't eind van de kraamweek was ik ze allemaal weer kwijt.
    Ik denk dat het vooral aanleg is (wel/niet dik worden).

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    daar ben ik bang voor,dat ik veel aankomen en het niet meer kwijt kan.......maar als ik iets wil kan ik behoorlijk doorslaan(hoop dan dat ik dat wil:p)..
    heb altijd wel mooie platte buik,hebben jullie ook weer platte buikjes gekregen??

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik wel, gelukkig. Ik had ook altijd al een platte buik en ik zou 't best erg vinden als ik dat nu niet meer zou hebben. Maar daar heb ik dus ook niks voor hoeven doen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat mijn buik niet megagroot was, gewoon gemiddeld.

Deel Deze Pagina