Wel of geen Symptomen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door loni, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loni

loni Lid

12 jun 2008
    48
    0
    0
    Groepsleidster Gehandicaptenzorg
    Smallingerland
    Mijn onzekerheid houd het niet langer uit. En ik moet het toch kwijt.
    Mijn vriend en ik hebben besloten om aanstaande 28 Juni te stoppen met de pil.
    Maar nu de laatste dagen voel ik me wat raar. De symptomen op een rij?
    - Ik heb zelf het idee dat mijn buik wat dikker is geworden. Is wat meer opgezet. Zo'n opgeblazen gevoel heb ik erbij. Vooral s avonds heb ik een dikkere buik
    - Normaal gesproken ben ik redelijk fanatiek, sporten, fietsen, wandelen en aktief in huishouden. Maar nu heb ik vaak geen zin en/of energie om er aan te beginnen.
    - Laatste paar dagen het gevoel van blaasontsteking te hebben/krijgen. Maar dit gevoel is alleen in de ochtend en later op de dag niet meer aanwezig.
    - En vaak een onverzadigd gevoel in mijn maag. Waardoor ik dus ga eten :(

Laatste stopweek van de pil was 1 Juni tot en met 7 Juni. Hierin heb ik wel bloedverlies gehad, maar niet zoveel als anders.
    Maar door mijn nieuwschierigheid en het gevoel erbij toch maar getest. (Tot 2 x aan toe, zaterdagochtend en vanmiddag) Maar hij is negatief.
    En waarschijnlijk had de test (als ik zwanger zou zijn) dan nu toch wel positief moeten testen. Want dat zou dan betekenen dat we of 5 a 6 weken zwanger zouden zijn. En anders zou ik nu ongeveer moeten ovuleren. Dus dat kan ook niet...

Misschien wordt ik wel al te dwangmatig en houd ik me er al teveel mee bezig. En beeld ik het me maar in.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat raad je me aan?

2. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    ALS JE NU AL GESTOPT BENT MET DE PIL
    DAN IS HET GEWOON ONTPILLE OF HOE ZE HET OOK NOEMEN
    HET DUURT ALTIJD NOG EEN PAAR MAANDEN 2 OF 3 VOORDAT DE PIL UIT JE LICHAAM IS
    EN DAT KAN OOK ALLERLEI SYMTOMEN HEBBEN

BIJ MIJ WAS HET ZO DAT IK GEVOELIGE TEPELS KREEG EN VEEL HONGER,,
    EN 3 MAANDEN LATER WAS IK ZWANGER,

DUS IK ZOU ALS IK JOU WAS NOG EEN PAAR MAANDEN WACHTEN

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik heb zelf de ervaring dat op het moment dat je erop gaat letten, je dan ook echt opeens denkt dat je allerlei zwangerschapssymptomen krijgt.
    Als je 2 keer negatief getest hebt, kun je het maar beter geloven meid. Wel jammer, maar helaas...
    Er zijn maar weinig vrouwen die echt zwanger raken terwijl ze nog aan de pil zijn.
    En de komende maanden, bedenk wel dat je ook dan allerlei "zwangerschaps"kwaaltjes kunt hebben door het ontpillen. Denk dus niet te snel dat het raak is, want dan is de teleurstelling extra groot.
    Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn!

X Miez

4. loni

loni Lid

12 jun 2008
    48
    0
    0
    Smallingerland
    @ Parel - nee ik ben nog niet aan het ontpillen. Ik ga deze zaterdag alvast beginnen met foliumzuur slikken :). Enneh die week later is het mijn laatste pil...Dus de 28e. Dus vanaf dan is het afwachten

@ Miez - Ja zoiets dacht ik ook al jah...Tussen fantasie en werkelijkheid ligt natuurlijk maar een dunne lijn als je iets graag wilt. Maar ik weet dat ik de laatste maanden doordat we langzamerhand een kinderwens kregen, ik wel eens een of 2 pilletjes heb gemist. Maar ik accepteer idd gewoon de testen. Dat is toch wel een werkelijkheid.
    Hadden jullie ook veel last van het ontpillen?

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja ik wel. Ik heb na het stoppen een jaar lang een hele onregelmatige menstruatie gehad. Terwijl ik voor ik aan de pil ging heel erg regelmatig was. Maar nu ben ik wel zwanger.
    En het is bij iedereen anders. Bij sommigen is alles gelijk weer helemaal normaal.

Succes!

6. loni

loni Lid

12 jun 2008
    48
    0
    0
    Smallingerland
    @ Miez- Ja idd, ieder lichaam is natuurlijk wel anders... Maar ik weet door ervaring dat ik waarschijnlijk niet lang hoeft te ontpillen. Maar ja misschien is dat op ieder moment ook wel weer anders...

Mooi dat je zwanger bent. Ik heb ook liever dat we nog niet zwanger zijn. Niet dat het dan niet gewenst zou zijn. Maar meer voor het gevoel, omdat ik denk dat als je er bewust voor kiest, dus gestopt bent met de pil. Dan komt er denk ik ook al een ander gevoel bij kijken. Iets specialer denk ik...Maar dat weet ik ook niet, dat heb ik nog niet meegemaakt :).

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi meis ik heb niets geen last gehad van het ontpillen.nu moet ik er ook bij zeggen dat ik 2 maanden gestopt was met de pil en in rond 1 zwanger ben je raak dus ik heb ook geen tijd gehad om te ontpillen

Deel Deze Pagina