pijn in mijn botje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loes1980, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dag dames,
    Nu heb ik al weken last van mijn schaambot. Soms zo erg dat ik er bijna niet van kan lopen, zitten, omdraaien in bed. Kortom ieder beweging met mijn benen doet dat zooooo veel pijn:(
    Vaak bij iedere stap lijkt het wel of ik een spagaat doe:$ en neem dus tegenwoordig kleine stapjes.
    Ik heb dit (weer) aangegeven bij mijn vk, en die hebben me geadviseerd naar de fysio te gaan omdat ze denken dat het wel BI kan zijn.
    Maar..... het is niet altijd zo erg schijnbaar. Er zijn momenten dan gaat het wel. Zeker 's ochtens als ik een hele nacht plat heb gelegen dan kan ik 's ochtens redelijk veel met minimale pijn. 's middags daarintegen sta ik soms krom van de pijn.
    Nu mag ik vrijdag naar de fysio maar kan steeds allen 's ochtens (omdat ik 's middags werk) en ben "bang" dat het dan wel mee zal vallen en ik dan niet goed kan aangeven waarvoor ik kom:(
    Snappen jullie em nog??
    Zijn dit wel kenmerken van BI en/of zijn er nog vrouwen die zoiets ervaren?
    Weet het ook even niet meer:)

2. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Ik heb dit ook in mijn zwangerschap gehad vanaf een week of 20, erg pijnlijk!
    Heb er ook fysio voor gehad, dat hielp wel wat.
    Ik moest toen halve dagen gaan werken, en toen werd de pijn ook een heel stuk minder...dus hoe minder ik deed hoe minder pijn ik had.
    Doe rustig aan, en denk aan jezelf, anders heb je er daarna alleen maar heel veel last van.

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    dank je voor je reactie. fijn om te weten dat ik niet alleen hierin bent;)
    Wat betreft het rustig aan doen, je hebt helemaal gelijk.
    Ik merk de laaste tijd dat ik ook uren tekort kom op een dag. Ik zit helemaal vol en heb het ook erg durk. Het "jammere" ervan is, is dat de meeste dingen hele leuke dingen zijn. Ik geniet momenteel volop van het leven en ga dus met mijn mama de stad in, gezellig langs bij vrienden enzo. En daarnaast werk ik ook 3 halve dagen (en zit verder deeltijds in de zw. Dit ivm 11 uurs diensten die ik niet vol hou en het feit dat mij baas mij gaat ontslaan na mijn verlof geeft veel stress en werkt zeer demotiverend)
    Maar idd, mama zegt ook: DOE RUSTIGER AAN, ik ben ruim 6 mnd zwanger maar ga maar door, nog durkker dan voor mijn zwangerschap.:)
    Maar los daarvan, ik voel het wel hoor.
    Maar waar ik "bang" voor bent is als ik bij de fysio kom, ik net zo'n moment heb dat het wel gaat omdat ik 's ochtens ga. Wie weet snappen ze dat wel.
    Maar zijn dit wel symptomen van BI? of is het wat anders? (oh ja, tegenwoordig wil mij onderrug ook gaan zeuren:(
    Maar ik klaag verder niet hoor. Ik geniet volop, zowel van het leven als vooral van mijn zwangerschap. Met klachten en al:D(mijn man herrinert mij er dagelijks aan dat het toch wel de laatste keer is;)) en die klachten bevestigen alleen maar dat ik echt wel weer zwanger bent;)

4. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    dat van die vele leuke dingen herken ik wel ja haha....
    Dagje dierentuin of zo moest ik wel bekopen met een dag of 3 niets doen, maar het was het wel waard hihi...
    Je wilt ook niet de hele dag stil zitten hé!
    Ik werkte toen nog fulltime en ging toen naar 5 halve dagen, achteraf nog steeds veels te veel.
    Had toen ook veel last van mijn stuitje, na mijn bevalling was hij ook gekneusd (of misschien wel gebroken geweest) en dat voel ik nog steeds. misschien ligging van mijn kindje toen?

Nu ben ik 10 weekjes zwanger, en heel af en toe als ik te veel doe dan voel ik mijn schaambotje alweer, of mijn onderkantje er zo af kan vallen pfff....dat zegt iets voor de volgende 30 weken.
    Ik geniet hier ook met volle teugen, zal ook wel de laatste keer zijn, maar had vorige keer 5 maanden pijn pfff was toch ook wel zwaar,maar ja klagen hoort niet bij mij ;)
    Hopelijk blijft me dat nu bespaard, ga in iedergeval nu echt wat rustiger aan doen!

succes bij de Fysio!

5. Klinkt zeker weten als BI.

Ik had vaak ook minder last als ik rustig aan had gedaan. Als ik dan 's ochtends naar de fysio ging was ik ook bang dat ik voor niks ging. Nou dat bleek dus helemaal niet zo te zijn.. vaak kan de fysio tips geven voor je houding en oefeningen, zelf kreeg ik massage maar ik had BI bij mijn stuit.

Misschien toch maar overwegen om helemaal in de ziektewet te gaan. Als je toch al zoveel last hebt! Probeer jezelf echt terug te fluiten, anders wordt het alleen maar erger.

6. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Ik heb hier ook last van. Ik kreeg er last van vanaf week 31 en na 2 weken door gewerkt te hebben, ben ik de ziektewet in gegaan. Het scheelt wel veel als je rust neemt. De bekkenfysio kon voor mij niet zo veel doen. Ze heeft wel oefeningen en houdingen mee gegeven. Je zal toch rustiger aan moeten doen.

Deel Deze Pagina