Hallo, Zijn hier nog dames die al kindjes hebben en die opnieuw zwanger zijn? (Grote gezinnen) Ervaren jullie ook eerdere klachten of van de vorige zwangerschappen? Pijnlijke bandenpijn, hardebuiken, pijnlijke heupen en rug... Pffff zo moeilijk om te genieten deze keer ...
Ja, hoe dichter je kindjes op elkaar zitten hoe zwaarder het is voor je lichaam. Sowieso is het zwaarder omdat je nu ook met je eerste (of meerdere kindjes) bezig bent. Die van mij was 9 maandjes toen ik zwanger raakte van haar zusje. De zwangerschap viel mijn lichaam zwaar en tot 16 weken overgeven met zoeen ukje al thuis was niet makkelijk. Ik heb ook niet super vaak kunnen genieten van mijn tweede zwangerschap. Was ook blij toen ze geboren was en ik mijn normale lichaam weer terug kreeg ivm stoeie en tille van mijn eerste. Bij mijn eerste had ik echt van elke seconde genoten tijdens de zwangerschap, het is ook gewoon heel, heel anders de eerste keer.
Ja hier valt de tweede zwangerschap ook veel zwaarder ik heb gewoon veel minder energie, veel moe... niet lekker voelen etc.. Maar bij eenneerste heb je ook verder geen verantwoordelijkheden..(naja voor een kind)..dat is zo anders... ik kan echt niet wachten tot ze geboren is.. zodat ik mn lichaam en energie weer terug heb...
We hebben een dochter van 5, tijdens die zwangerschap NERGENS last van gehad deze zwangerschap: Migraine, bandenpijn, druk op me blaas, blaasontsteking, last van borsten, en nog heeeel veel meer... Kortom een compleet andere zwangerschap haha!
Ik voel me kiplekker maar heb wel ontzettend veel last van mijn schaambeen, bekken, heupen, billen en benen. Dit is mijn 4e.
Hier 4e op komst. Ik ben gewoon nooit een blije zwangere geweest. Nooit het roze wolk gevoel, niet echt het idee an genieten van de zwangerschap. Deze zwangerschap valt me het zwaarst van allemaal. Ondanks dus dat mijn nu jongste op een week na 4 is en dus heel verl zelf kan en doet. Deze zwangerschap extreem last van vermoeidheid + lastig bekken. Dat heb ik de voorgaande 3x niet gehad. Wel alle zwangerschappen (ook de MAs) misselijk geweest tot week 19/20. Bij de eerste het minst.
Hier opzich niet zoveel last van de zwangerschap, maar het duurt volgens mij wel veel sneller voordat ik herstel. Ben nu verkouden/hoofdpijn en dergelijke en dat duurt gewoon lang nu. Komt omdat ik nu toch veel minder rustig kan nemen met twee kleintjes (<3 jr) en de oudste smiddags niet meer slaapt. Bij de eerste werkte ik alleen, dus savonds en in het weekend kon je alle rust nemen, bij de tweede sliep mijn oudste nog, dus kon ik dan ook echt rusten en nu is alle rust verdwenen, de avonden zijn korter en de weekenden drukker! Succes! (en sterkte)
Hier ook een stuk zwaarder. Zoontje is nu 21 maanden oud bijna en in een erg actieve fase. Ik werk ook nog en ik merk dat ik me veel minder kan concentreren, veel harder mijn best moet doen om mijn dossiers af te werken. En dan thuis met zoontje ben ik ook vaak druk bezig dus weinig rust. Ik ben ook veel vermoeider dan eerste zwangerschap. Moet elke dag bijslapen, ofwel 's morgens een uur of twee in ' t weekend ofwel in de week over de middag als manlief thuis is (is te zien welke shift hij heeft). Ook lichamelijk al heel wat afgezien, HG gehad tot 20 weken, inclusief ziekenhuisopname, bekkeninstabiliteit, veel harde buiken, maagzuur, 's nachts zo slecht slapen, buikgriep tot twee keer toe, dan een verkoudheid en week erna een heel zware keelontsteking. Nu weer hoop zieken op werk dus hoop nu wel gespaard te blijven hoor! Ik ben ook wel aan het aftellen! Vooral de vermoeidheid is zo vervelend! Verlang al vanaf ik opsta tot het moment waarop ik terug kan slapen!