WAneer voor het eerst harde buiken en hoe voelde dit ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marilouise, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ben benieuwd wie wanneer voor het eerst een harde buik had en hoe voelde dit?

Ik voel sinds van de week echt door mijn buik heen ( manlief kan het ook voelen ) de baby echt wel leuk

ben nu 23 + 5

Vandaag voelde het anders wel de baby gevoeld veel zelfs maar vanmorgen klapte ik even helemaal dubbel echt even fikse pijn een minuutje en toen weer weg was wel even vervelend!

Kan dit een harde buik geweest zijn?

de rest van de dag was de kleine flink aan het tekeer gaan trouwens

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Een harde buik vond ik voelen als of er een ballon in je buik zit die op knappen staat deed bij mij geen pijn maar kon wel goed voelen dat het een harde buik was duurde paar min en ging van zelf weg.

Nu met 21+5 ook al af en toe er last van maar nog niet zo als met me eerste komt van zelf weer denk ik;)

Die steken die je voelde kan ook zijn dat de baby tegen een zenuw aan trapt op z,n moment kan vlink pijn doen.

Groetjes verder.

3. parmessar

parmessar Niet meer actief

mijn eerste harde buik voelde ik vanaf ongeveer 33 weken, maar deden nog geen pijn. mijn hele buik werd hard en na 1 minuut was het weg.

mariliouse ik denk dat je zoiets aan de verloskunde moet doorgeven

4. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

eerste harde buik in deze zwangerschap op 14,5 week.

Het voelt alsof je een hele strakke trui/buikband over je buik trekt. Of beter gezegd zo'n figuurcorrectie ding tegen een flubberbuik, ofdat je die om je buik doet en deze wordt dan van achter nog eens hard aangetrokken (zoals bij een korset).

Pff moeilijk omschrijven maar het voelt alsof je buik dus helemaal strak staat voor een aantal minuten.

5. marilouise

Ik denk dta jhet dan inderdaad een harde buik is geweest was dan voor het eerst !

Ik moet woensdag weer naar de veroskundige dus dan ga ik het zeker doorgeven en als ik er eerder weer last van heb ga ik gewoon bellen !

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Op zich hoef je je geen zorgen te maken. Harde buiken zijn normaal in een zwangerschap en het is zeker toegestaan er ongeveer 10 per dag te hebbeb. Worden dit er meer en zijn ze zo pijnlijk dat je ze weg moet zuchten is het tijd je vk te bellen want wellicht zijn deze harde buiken dan wel effectief en heb je kans op een verkorte/verweekte baarmoederhals en zo weer op een vroeggeboorte.

Maar maak je niet druk, het hoort erbij en de baby vind het fijn. Het voelt als een soort warme knuffel voor hem/haar.

Je kunt overigens ook harde buiken krijgen door het getrappel van je kleintje waar je baarmoeder dan op reageerd.

7. marilouise

Net heb ik zitten huilen van ellende!

Voelde me even vreselijk ik heb tot nog toe geen voorspoedige zwangerschap gehad. Heb in het ziekenhuis gelegen met een fikse urineweginfectie, Blijk bekkeninstabiliteit te hebben, tot nog toe gaat het niet helemaal.
    Maar wat ik merk is dta ik me druk maak, mijn schoonzusje is met 23+5 haar kindjes verloren door vroeggeboorte dat is de afgelopen dagen een antal keren ter sprake gekomen, ze is pas bevallen van haar 2e , en dan uitgerekend vandaag heb ik hier voor het eerst last van en ik had me juist zo voorgenomen dat ik me er niet teveel mee bezig zou houden.
    Makkelijker gezegd dan gedaan.
    Ik hoop gewoon dat ik zo lekker kan gaan slapen en morgen wakker wordt en alleen maar denk het is voorbij 23+ 5

Het kleintje is lekker aan het bewegen niet extreem eerder vandaag wel wat meer maar gisteren was het erg rustig!
    maar die lijkt het wel lekker te vinden dat is in ieder geval een hele geruststelling.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties en ik zal proberen me iets minder druk te maken.
    (goh wat zal ik blij zijn als het morgen is :) )

8. Was het geen bandenpijn (een of meerdere steken beneden) of een kramp.. want bij een harde buik lig je niet dubbel van de pijn! Het is geen fijn gevoel maar echt pijnlijk is het meestal niet. Ik heb ook wel eens pijnlijke harde buiken gehad maar dat voelde ik dan ook door mijn hele buik heen en het was een keiharde bal..

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik voel mijn kleine al sinds 16 weken en als ik een harde buik heb schopt ie gewoon door.
    Een harde buik doet normaal gesproken geen pijn; je buik spant ineens samen en is dan echt keihard, als of er een steen in zit. Dit duurt maar heel kort, een minuutje ofzo (als het goed is).

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier heb ik ook (ik denk een ruime week) last van harde buiken. Ze doen geen pijn en het lijkt inderdaad net alsof er een ballon in je buik zit die te hard is opgeblazen. Nou maak ik me niet teveel zorgen over, heb er veel over gelezen dat het geen kwaad kan en dat het voor het kinde voelt alsof het een knuffel krijgt.

Moet morgen weer naar de verloskundige, en leg het wel bij haar voor. Ik ben van mening dat ze dit ook graag willen weten.

11. marilouise

Hallo allemaal

Inmiddels 2 dagen en verder en heb er vandaag weer even 1 gehad is toch wel een harde buik, maar dit ging veel beter ben ook minder gespannen nu!

Maar het gaat super en de kleine trappelt er lekker op los heerlijk gevoel is dat trouwens en mijn man kan het ook voelen die is vreselijk trots

Sterker nog de kat vond het wel lekker op mijn buik liggen maar de kleine schopte en de kat sprong op en was weg dat is helemaal leuk !

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier volgens mij nog geen harde buiken. 'k Heb ze nog niet opgemerkt tenminste.
    Wel soms bandenpijn en lichte menstruatiepijn.

Deel Deze Pagina