regelmatig bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door deborah, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb nu vanaf de 16 e week regelmatig ( rond de 2 keer per week ) bloedverlies.
    Eigenlijk alleen bij mijn afscheiding en vooral s'nachts en s óchtends.

    Ze hebben een inwendig onderzoek gedaan en 2 echo's om de organen te bekijken, maar met de baby is alles goed en het groeit ook goed.

    Nu dachten we 2 weken geleden dat de bloedingen minder werden, maar helaas is het vanaf donderdag tot nu niet meer gestopt ( ook alleen bij de afscheiding, helder en oud bloed door elkaar )

    Ik ben gisteren weer naar de ha geweest, maar ze zeggen dat ze niets kunnen doen behalve een echo laten maken. ( ik twijfel ook niet aan hun kundigheid ;) )

    Ik vraag me af of het vaker voorkomt, en of er echt verder nooit wat aan gedaan word.
    En of ik nu ook meer risico heb op bv vroeggeboorte oid.

    Bedankt.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Deborah,

    wat vervelend voor je dat je steeds dat bloedverlies hebt. Ook al is er niets aan de hand, het maakt je wel onzeker. Het komt inderdaad vaker voor, sommige vrouwen hebben er de hele zwangerschap last van zonder dat er iets aan de hand is. Als ze op de echo niets bijzonders hebben gezien is er geen reden om aan te nemen dat je hierdoor vroeger bevalt. Meer doen dan een echo maken kan inderdaad niet. Als ze een wondje op de baarmoedermond hadden zien zitten zou dat eventueel behandeld kunnen worden. Maar als dat niet zo is, kun je niks doen.
    Veel sterkte ermee, en blijf gewoon bellen als je onzeker bent. Een extra echo kan dan geen kwaad als het jou geruststelt.

    Mirjam
     
  3. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Hallo Mirjam,

    Bedankt voor je reactie.
    Ben blij te horen dat het wel eens vaker voor komt, zonder dat er iets aan de hand is.

    Groetjes Deborah.
     

Deel Deze Pagina