We hebben nu ieder een eigen auto. Omdat het nogal overbodig is willen we terug naar 1 auto. Hoe gaat dat in z'n werk? Behoud je beide de no claim? Blijf je beide ook opbouwen? Het plan is om beide te verkopen en 1 andere auto terug te kopen.
Wie hebben 1 auto samen. En ik ben na 14 maanden mijn no claim kwijt geraakt. Als ik nu weer een auto op mijn naam zet begin ik weer van voor af aan.
Dat is niet handig. Je kan dus niet aangeven dat je beide eigenaar bent en dan allebei no claim houden?
Bij mijn weten behoud je je no claim. Ik heb een tijdje geleden een auto verzekering afgesloten en daar vroegen ze hoeveel no claim jaren ik had. Ik zou het voor de zekerheid navragen bij een verzekeraar. Of kijk of independer.nl bijvoorbeeld.
De opgebouwde no claim komt in een centraal systeem te staan en als je dan opnieuw een autoverzekering afsluit (maakt niet uit waar) kijkt die maatschappij in het centrale bestand en neemt die no claim jaren over. Bij mijn weten werkt het zo. Maar dit kun je natuurlijk het beste gewoon even navragen bij je huidige verzekeraar.
We gaan het zeker nog navragen voor we de auto's verkopen. Had verwacht dat er hier wel meer mensen zouden zijn die hetzelfde hebben gedaan.
Ik zou het even navragen of je het wel behoudt. Volgens mij komt dat na 14 maanden te vervallen en begin je dus weer op 0 als je weer een auto koopt en op jouw naam zet.
Volgens mij blijft je no claim nog 3 jaar staan. Dus dan moet je na 2,5 jaar de auto aan je partner verkopen 😜
Wij gebruiken momenteel ook maar 1 auto. Man neemt bijna altijd de fiets naar zijn werk. Ik fiets ook graag maar niet altijd handig met bijv zwemles ver weg. Ook werkt mijn man 3 ploegen dus is goed te doen We melden bij de verzekering dat we bijde rijden, echter bouwt alleen de hoofdbestuurder op. We zetten dus elk jaar ff over . Zo sparen we bijde Lukt prima. 1 jaar op zijn naam, daarna op mijn naam. Na 1 jaar vervalt het tegenwoordig volgens mijn. Hebben dat 2 jaar terug nagevragen
Ik zal van de week contact opnemen met de verzekering. Lees nou al zoveel verschillende antwoorden haha.
Toen ik mijn huidige auto kocht, had ik helemaal geen schadevrije jaren, want het is mijn eerste auto . Je kunt wel de autoverzekering koppelen en ik krijg dus gewoon de maximale korting (man heeft iets van 15 schadevrije jaren). Is niet direct een antwoord op je vraag misschien, maar wel handig toch?
Wij hadden een auto met de verzekering op mijn naam. Sinds vorig jaar een lease auto op man zijn naam. Ik heb mijn verzekering opfezegd, maar als ik binnen 5 jaar daar weer een verzekering afsluit blijft mijn no claim staan, anders niet.
Goh, geen idee. Ik weet wel dat toen wij een tweede auto kochten, mijn man dezelfde nocalaimkorting kreeg als ik. De eerste auto stond op mijn naam, maar hij reed daar ook in, waarschijnlijk zelfs meer dan ik. En daarom kreeg hij dezelfde korting.
Ik zou het navragen bij je verzekeraar die kunnen je de antwoorden geven/ Toen ik een aantal jaren geleden bij de bank werkte en verzekeringen afsloot voor Interpolis ging het zo: bij de verkoop van je auto werden je gegevens (schade vrije jaren) opgenomen in een systeem dat roy data heet. Andere verzekeraars kun daar de gegevens uithalen als je daar een auto verzekering afsluit. de gegevens waren toen 1 jaar geldig daarna vervielen je schade vrije jaren. Bij Interpolis kan je een tweede gezins auto regeling treffen. Je hebt de hoofd verzekeringsnemer die schade vrije jaren heeft opgebouwd. Bij de tweede auto kan je niet de schade vrije jaren over nemen maar wel de korting die de eerste auto heeft. Dus stel je man heeft een korting van 75% opgebouwd door het aantal schade vrije jaren, dan kan de tweede auto wel de korting krijgen van 75% maar wel in schade vrije jaren op 0 beginnen. Maar goed dat kan dus per verzekeraar verschillen
Wettelijk zijn je opgebouwde schadevrije jaren tegenwoordig drie jaar geldig. Bij beëindigen verzekering worden ze in roy-data geplaatst iedere maatschappij kan ze daar uit halen. Het overgrote deel van maatschappijen hanteert de drie jaar. Het is daarom het handigst om de verzekering te laten bestaan op naam van degene met de meeste schadevrije jaren. Ga je tussendoor leaserijden, vraag dan een leaseverklaring op sommige maatschappijen tellen dan namelijk wel aaneengesloten jaren door.
We willen juist van 2 auto's naar 1 dus een tweede gezinsauto regeling is niet echt van toepassing voor ons Volgens mij hebben we beide even veel schade vrije jaren dus het zou niet uitmaken wie de auto op naam krijgt.
Hallo, Ik werk in de verzekeringen en in de regel kun je twee dingen doen: De polis die je gaat stopzetten royeren: schadevrije jaren blijven 1 jaar geldig Of De polis die je gaat stopzetten opschorten. De schadevrije jaren blijven 3 jaar geldig. Soms is het ook mogelijk de schadevrije jaren over te dragen aan je partner. Dus dat alle schadevrije jaren op 1 polis staan. Hopelijk kun je hier wat mee.
Dus als ik mijn schadevrije jaren overdraag dan komen die bovenop de schadevrije jaren van mijn partner?