Hallo dames, Ik ben een beetje in paniek... Vandaag 6 weken en 4 dagen zwanger. Al een tijdje geen test meer gedaan maar net kon ik me niet bedwingen . Heb net een kv5 gedaan en daar waar mijn testen eerst zo goed als knalde, is deze een stuk lichter. Nog steeds duidelijk hoor, maar wel lichter. Nu had ik ook maar heel weinig plas en nog niet super veel gedronken, maar mensen; ik ben in paniek! Echo staat gepland voor volgende week (ivm eerdere mk). Wie kan me gerust stellen?
Gewoon rustig blijven meid! Zometeen als de test is opgedroogd is hij alweer een stuk duidelijker. Is ook een beetje dom om te gaan testen want hcg kan wat schommelen. Je kunt toch niet meer doen dan afwachten tot de echo. Succes!
Maarreh.. Je bent gewoon zwanger toch? Of dat streepje nou dik of dun is? Maak je niet druk meid, daar heb je alleen jezelf mee. Zet een kopje thee voor jezelf, sta er nog eventjes bij stil, zet het dan van je af en ga iets anders doen. Een MK is helaas niet te voorkomen, en jezelf gek maken is niet bevorderlijk voor jouw gemoedstoestand. Zet hem op!
probeer inderdaad je gedachte op andere voet te zetten, je maakt jezelf anders helemaal gek, en een streep is zwanger toch!!!!
Lichte of donkere streep: je bent zwanger!! Mijn test knalde ook en toen die vrouw van MvM kwam knalde het weer. Toch is het mis gegaan dus het zegt niets. Gewoon afwachten, hoop dat je onzekerheid gauw weggaat!
Bedankt dames voor de reacties. Het is inderdaad afwachten, dat is het altijd... Ik hou jullie op de hoogte!
Ik heb wel ergens gelezen dat je HCG niet meer zo hard stijgt na 6 weken, maar ik ben amper zover geraakt dus kan ook mis zijn.... Ik hoop het beste voor je!!! Maar niet meer gaan testen meid... Maak je je alleen maar zorgen... Ik duim
Ik heb in dezelfde stress gezeten toen ik 5 a 6 weken zwanger was. Ik ben nu bijna op het einde Niet panikeren. De streep is er nog, is voldoende
Niet meer testen hoor, je bent gewoon zwanger. Toen ik voor het eerst zwanger was van mijn dochterje deed ik ook na 6 weken nog een test en die was ook lichter. Helemaal ongerust, maar er was niks aan de hand.
Ik snap dat je geschrokken bent, maar ik zou me niet druk maken. De test is nog steeds positief, dat betekend dus gewoon dat je zwanger. Je hcg schommelt, ik zou me dus niet druk maken om een minder duidelijke streep! Succes nog!
ik heb een bericht als deze al meerdere keren gelezen in de afgelopen weken... meiden die rond 6/7 weken nog eens testen en dan een lichtere test krijgen.. tot nu toe was bij die meiden volgens mij alles in orde en zegt het dus niks proberen die testdrang vanaf nu te bezweren want het maakt je alleen maar (waarschijnlijk onnodig) onzeker
Ik heb tot 7 weken getest, omdat ik veel te bang was dat ik teleurgesteld zou zijn als de test van MvM negatief zou zijn... Dan kon ik me wapenen voor een verdrietige situatie... Alle kruidvat-test tot die periode waren ontzettend licht... Echt maar net te zien! Ik zat natuurlijk flink in de rats, maar in tegenstelling tot de K2v5-test knalde de MvM test wel... Zegt dus niet heel veel! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar maak je geen zorgen! Het komt vast goed!
Ik vind het ook raar hoor. Ik heb een cheap ass test gedaan die niet duidelijk aangaf (ehm ja na een uur ofzo) of het goed was gegaan en of ik nou wel of niet zwanger was. Dag erna maar een clear blie gehaald en die gaf zwanger aan. Ik heb daarna nooit de behoefte gehad om nog eens te testen. De test gaf toch zwanger aan? Wat wil je bereiken met een nieuwe test? Dat je streepje donkerder wordt? Sorry, ik begrijp niet helemaal waarom er nog eens wordt getest, behalve als er, zoals in mijn geval, de eerste test vaag is en pas positief werd na een uur.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties dames. @ Roxyroxx: ik wou dat ik het kon, maar 1 of 2 keer testen. Maar het geeft me een soort gevoel van zekerheid, geruststelling om vaker te testen. Maar goed, dat geeft nu dus stress en geen geruststelling. Heb de vk gebeld, mag morgen voor een echo. Een paar dagen eerder dan gepland dus, maar ze wou me voor het weekend geruststellen. Fijn dus!
begrijp je onzekerheid wel.. Maar ik heb ook na mijn eerste positieve test helemaal niet meer getest. voor mij was het duidelijk. Ik ben gewoon zwanger. Ik heb me niet te druk gemaakt, lekker die echo afwachten... en dan zie je strakjes je kleine babie met een mooi kloppend hartje. Gewoon daar positief over dromen. En wat andere hier zeggen.. een streep blijft een streep.... licht of donker.. bij mij was hij ook licht. maar ben nog steeds zwanger
Ik kan me best voorstellen dat je toch nog een keer wou testen. Ik ben ook zwanger en had twee positieve testen. 1 de avond voor kerst en 1 op kerstochtend. Maar ik voel me helemaal niet zwanger. Omdat dit bij m'n eerste wel anders was, bekruipt mij ook regelmatig een gevoel van twijfel. Maar ik krijg volgende vrijdag de echo en heb mezelf verplicht gewoon af te wachten. Maar moeilijk is het wel. Ik denk dat de anderen gelijk hebben. Je testen waren positief en je hcg schommelt inderdaad. Dus ik zou gewoon proberen lekker te genieten van je zwangerschap. Als je geen bloedverlies of andere rare dingen hebt gehad, net als ik, dan moeten we maar gewoon geduld hebben en er in geloven dat we toch echt zwanger zijn
Haha, ik had net op je stukje gereageerd en nu lees ik dat je vervroegd heen mag voor een echo. Super! Hoop dat het je onzekerheid weg neemt, zodat je lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap
Ik heb hier een paar weken geleden ook een topic over geopend. Misschien dat je er wat aan hebt om t te lezen?! :lichter wordende zwangerschapstest Mijn testen waren uiteindelijk negatief. Ging er vanuit dat het mis was. Gister toch een echo gehad met een mooi kloppend hartje. Mijn testen zijn nog steeds negatief. Raar maar waar. Het zegt dus niet altijd iets.
ligt ook aan evt eerdere ervaringen natuurlijk, na een paar keer een vroege miskraam heb ik deze keer ook wel t/m week 5 een paar keer getest, wilde gewoon even zien dat hij écht mooi duidelijker werd en niet heel snel weer lichter werd