Pijn in mn heup

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger zoiets soortgelijks gehad qua klachten en toen bleek het een slijmbeursontsteking te zijn. Uiteindelijk heeft de orthopeed een injectie met ontstekingsremmer gegeven en daarna ging het weer goed.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Bij mij was het een slijmbeursontsteking, met veel rust is het uiteindelijk weer over gegaan.

Ik kon het ook laten spuiten maar de fysio was hier heel duidelijk in. Spuit prima maar dan in het ziekenhuis mbv een echo. Dat vond mijn huisarts dus weer onzin hij kon er zelf ook wel even een spuit in zetten, wat ik dus niet wilde

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Ik ook al jaren last van, kan ook niet goed op die kant slapen. jij ook?
    Heb het 20 jar geleden ook gehad, was toen slijmbeursontsteking. HA wilde liever geen injectie geven en adviseerde rust. Is uiteindleijk weggeaan, maar nu dus al weer jaren last.
    Je topic stimuleert me wel om weer eens naar de ha te gaan (heb nogal de neiging om bij dit soort klachten te denken, tja hier kun je toch niet zoveel mee)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Oei, als jullie slijmbeursontsteking zeggen krijg ik al de kriebels. Die heb ik nl al jaren in mn linkerschouder.
    Spuiten nog nooit aan begonnen, kan ter plekke flauwvallen hier van het idee al.
    Dus als dat weer opspeelt prop ik mijzelf vol met ibuprofen. Ben bang dat ik het straks overal heb:cry:

5. tuc

tuc Niet meer actief

Met slapen en zitten (nog) nergens last van. Alleen als ik loop en sta. En aan het einde van de dag zou je aan mn loopje denken dat ik 40 weken zwanger ben.

6. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.007
    113
    Het kan echt heel erg veel zijn. Toevallig pas veel bewogen?

Ik heb tendinitis in beiden heupen ' en dat op mijn 29ste' normaal een ouderdoms kwaaltje.

Als zit/lig gaat het nog. Maar zodra opsta en loop heb ik bij elke stap het gevoel of iemand een mes in mijn heupkom steekt. Het is er altijd eigenlijk. Maar als lang auto gereden heb of veel gewandeld is het 10x erger.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben altijd veel in beweging, op een werkdag continue en daarbuiten ook wel veel.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Is het echt je gewricht zelf? Ik heb vaak pijn in het gebied rondom de heup, maar vreemd genoeg lijkt dat bij mijn darmen vandaan te komen (heb wel veel verklevingen, dus zit niet helemaal goed meer bij mij daar haha)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben zelf geen expert natuurlijk, maar als ik het moet beoordelen zit het echt in het gewricht ja.

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Pijn die uit het gewricht komt voel je in je lies het meeste. Pijn aan de buitenkant heeft andere oorzaken als overbelasting, slijmbeursontsteking of de aanhechtingen van de spieren bijvoorbeeld.

tuc vindt dit leuk.
  11. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Heb je al eens gekeken naar shockwave? Dat schijnt ook bij een slijmbeursontsteking te kunnen. Ik had echt een flinke hielspoor en dit is dankzij shockwave helemaal over!

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, zeker geen pijn in mn lies.
    O my, dan is het straks echt een slijmbeursontsteking:cool:

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik moet toch echt denken aan Louis CK ‘turning 40’ :D

Verder geen idee hoor.
    Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat voelen!

tuc vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik ben 38, dus hoop dat ze dit wel gaan "fixen":roflmao:

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Is het een soort stekende pijn?
    En dan met name bij het staan gaan veel pijn ?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaan staan is het ergste ja. Maar bij lopen ook behoorlijk pijn. Stekend niet alsof er een mes in zit hoor. Kan het moeilijk omschrijven.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja voor mij is het helaas te laat :roflmao: maar ik hoop dat ze jou niet afschepen met een paracetamolletje ;)

tuc vindt dit leuk.
  18. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Nou…niet om vervelend te zijn, maar het klinkt echt wel als een slijmvliesontsteking. Heb ik 5 jaar terug gehad, echt geen pretje!
    Jij bent gastouder, toch? Enige kans dat je in de zomervakantie iets rustiger aan kan doen? Paar weekjes vrij? Rust is toch vaak het enige dat het echt helpt. Balen joh!

En sowieso zou ik even langs de ha gaan. Gewoon om even te checken. Beter een keer te veel dan te weinig!

19. tuc

tuc Niet meer actief

klopt gastouder, dus van stil zitten komt weinig. Ik heb in de zomer 3 weken vakantie, maar ipv rustig op de camping dit jaar hebben we een rondreis gepland staan:cool:

De slijmbeursontsteking in mn schouder komt ook vaak terug, dat probeer ik dan te ontlasten door meer met mn andere arm te doen, maar met een been wordt lastig.

20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    O, pfff, das wel echt slechte planning. Ik zou toch even langs de dokter gaan dan. Misschien hebben ze nog slimme tips ofzo. Sterkte!

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina