Pijn in m'n kruis en liezen. Herkenbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bubblez, 14 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vraag het toch maar even hier. Want de verloskundige heeft op alles wat ik heb hetzelfde antwoord "hoort erbij"

Sowieso heb ik flinke bandenpijn. En veel last van m'n rug. Vanaf vandaag heeft m'n fysiotherapeut mij getaped en nu hopen we dat dat al aardig wat pijn op gaat lossen. Maar ik hou het volgende.

Soms een soort verzakken gevoel in m'n onderbuik.
    En vooral. Enorme pijn in m'n liezen. Heel trekkerig en flink felle steken.
    Het trekt soms ook over m'n schaambeen. En echt het doet zo'n zeer.. :(
    Het is wel erger als ik beweeg. Maar ook zeker aanwezig als ik rustig lig.

Ik ben nu 26.3. Is dit groei? Of wat is dit? Moet ik toch eisen dat ze het eens goed bekijken of naast me neer leggen? Toen ik gisteren belde praatte ze erover heen. Was niks. Hoorde erbij bla bla.

Hopelijk herkennen jullie het. 't maakt me knap onzeker soms..

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Kan best vanuit bekken komen! Als ik jou was zou ik langs bekkenfysio gaan!! Sterkte

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja m'n fysiotherapeut zei ook m'n banden idd. En als ik het echt niet vertrouw dat de verloskundige het moet controleren. Maar gezien die niks doen behalve zeggen hoort erbij word dat lastig..

Ze heeft nu m'n schuine buik spieren getaped. Hopelijk steunt dat al wat..

Tis gewoon een heel naar en akelig gevoel...

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zijn je banden. Ik kreeg dat bij hardlopen met name.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Is er iets tegen te doen??

Ik lig nu veel in rust met een kruikje.. maar dat helpt alleen maar die tijd. Daarna niet meer..

Heb als zo'n grote onderbroek aan. En m'n draagdoek soms om m'n buik als ik een stukje ga bewegen enzo.

Tips? 😊

6. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Misschien een babybelt proberen.
    Ik had ook veel last van mijn banden doordat de baby erg laag in mijn banden en naar voren hing.
    Heb toen op advies van mijn verloskundige een anita babybelt gekocht en dat helpt mij enorm.
    Mag hem niet de hele dag dragen alleen wanneer ik de deur uitga en merk echt een enorm verschil.

7. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik heb het sinds 2 weken die pijn in mijn liezen en constante druk. Dacht dat het bij mij te maken heeft met indalen ofzo maar misschien zijn het wel bekkenklachten.
    Gisteravond paar uurtjes extra moeten werken en dus 2,5 uur alleen maar staan maar wordt nu afgestraft met enorme pijn in mijn liezen en rug. Was niet echt een goed idee om ja te zeggen tegen mijn baas blijkbaar. Mijn lijf gaat gewoon protesteren nu ik verder ben in mijn zwangerschap.

8. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Had het ook heel erg tegen het eind.. Mijn eerste gedachte was ook hoort er gewoon bij.. Maar als je twijfelt of je zorgen maakt gewoon extra aangeven.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja indalen dacht ik ook maar dat is nog veel te vroeg.. ik moet nog best een par weken haha.

Pijn is vanaf gisteravond bijna niet te harde. Zolang ik nu stilzit is het acceptabel. Maar zodra ik beweeg ga ik door de grond. Voornamelijk m'n linker lies die zoveel zeer doet..

Zo'n buik drager mag ik absoluut niet gebruiken van de fysio. Die neemt de functie van je spieren over waardoor die lui worden en belemmerd je banden om te rekken. En die moeten helaas wel rekken voor de bevalling, ondanks dat het mij zeer doet 😒

Ik ben bang dat het "gewoon" uitzingen is..

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    Ik heb vorige week bij de vk aangegeven dat ik vaak een soort spierpijn heb down under en het gevoel alsof er een bal hangt die eruit moet. En dat draaien in bed zeer doet. Zij raadde me echt aan om een bekkenbodemfysio te bezoeken. Kan zijn dat het "alleen maar" door verweken van banden is maar dat het ook kan zijn dat ik een (lichte) verzakking heb.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.289
    17.172
    113
    ook niet voor 2/3 uurtjes per dag als je bezig bent? Lijkt me ook neit de bedoeling dat je de resterende weken niks kan door de pijn

12. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Heb er nu ook enorm last van (vorige zwangerschap helemaal niet). Is van het kindje dat aan het indalen is.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik loop idd bij een bekken fysio. Zij wil absoluut niet dat ik zo'n ding draag.

Ze heeft nu m'n schuine buik spieren in getaped. Dat geeft wel verlichting qua pijn in m'n buik. Maar die lies niet. Zij raadde wel aan om bij de verloskundige te vragen of ze wilden checken waar het kindje vaak ligt. Als hij bijv heel laag ligt of dat m'n baarmoeder mond verkort is ofzo kan het daar ook door komen. Dus wou ze maandag even bellen.

M'n draagdoek doe ik soms wel even om. Vooral als ik een stukje ga lopen. Maar die lies blijft.

En indalen rond 39 kan ik inkomen. Of zelfs eerder.. maar ik ben nog mar 26.. dan kan dat toch helemaal niet? 🙁

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Lijkt mij met 26 weken ook wat vroeg hoor.
    Ik ben meer dan 33 weken zwanger dus mogelijk dat het bij mij wel met indalen te maken heeft. Ik moet zeggen dat het steeds meer zeer doet. Draaien in bed is ook niet fijn. A.s. Dinsdag moet ik weer naar de VK dan ga ik het echt navragen want moet ook nog 3 weken werken en wil die weken wel goed doorkomen.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Lastig hé.. En idd rond die termijn lijkt het me logischer dan nu al..

En mijn vk vragen heeft geen zin. Die zegt alleen maar hoort erbij en slik paracetamol. En dat doe ik dus absoluut niet.

Fysio kan dus helaas ook weinig. Ik loop nu elke dag bewust 2 keer een halfuurtje heel rustig door de wijk. (Het advies van de vk dat je rust moet nemen vond mijn fysio niet goed, of iig niet helemaal rust) en verder ga ik maar weer zwemmen. Misschien word de boel dan weer losser.. ik weet t niet..

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Is het niet 'gewoon' bekkeninstabiliteit?
    Ik heb hierbij juist veel pijn in de liezen, felle heftige steken, die soms zo erg waren dat ik bijna door mijn benen zakte. Rusten is dan echt wel belangrijk, 2 keer een half uur achter elkaar lopen zou voor mij echt veel te veel belasting zijn geweest. Hoe meer je daar mee over je grenzen gaat, hoe erger het wordt. Met beleid gebruiken van een bekkenband kan ook wel helpen, je kunt tenslotte niet 'optimaal' je spieren trainen zolang die buik er nog zit.

Er zijn ook specifieke oefeningen, ook tijdens zwangerschap, om pijn van bekkeninstabiliteit te verbeteren. Ik heb zelf het oefenprogramma van Cecile Rost gevolgd (samen met mijn bekkenfysio) en veel baat bij gehad. Boek is zo te koop bij bol.com of zo, ik vond het echt een aanrader. Had gewild dat mijn fysio in eerste zwangerschap die kennis en kunde had gehad, had me veel pijn bespaard!

Sterkte!

Deel Deze Pagina