tiramisu toetje vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haaaiii

ik ga voor de kerst tiramisu maken, nou heb ik dit al vaker gemaakt hoor, maar dan in kleine glaasjes... nu wil ik een grote maken,

nu zag ik op internet dat je hem ook als taart kan maken met lange vingers erom heen.... maarrrrr ik vind een taart na het diner een beetje te heftig, dus ik vraag me af, kan je ook gewoon tiramisu maken met een rij lange vingers eromheen ( als soort schutting zeg maar)

of stort de hele tirmisu dan in elkaar?

Alvast bedankt voor de antwoorden :D

liefs Muis

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik geloof niet dat ik je helemaal snap.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb geen idee wat je bedoelt eerlijk gezegd... MAar waarom niet in een taartvorm je kan zo groot of klein snijden als je zelf wilt.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

nee ik heb het inderdaad een beetje warrig getypt hahaha

andere uitleg

normaal maak je tiramisu gewoon in een overschaal ofzo, maar dat vind ik zo simpel eruit zien voor de kerst

nu zag ik dat ze ook wel eens een tiramisu taart maken, in een springvorm en dan eruit halen en lange vingers erom heen. ziet er heel leuk uit,

maar ik vraag me dus af of dat ook met een gewone tiramisu kan, dus niet de taart maar gewoon het toetje.. of je die dus in een springvorm kan maken en daarna lange vingers erom heen doen..

nu beter te begrijpen of typ ik nog steeds wartaal? hahahaha :D

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik denk dat dat wel kan. Mijn tiramisu is altijd erg stevig dus dat zou wel moeten lukken.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn tiramisu is ook stevig, maar niet zo stevig als een taart.
    Ik denk dat als je de lange vingers aan de zijkant rechtop zou zetten in bijv. een springvorm, deze niet rechtop blijven staan als je de vorm verwijdert. Lange vingers zuigen zich natuurlijk helemaal vol.
    Ik vind tiramisu in een mooie schaal juist heel mooi! En dan lekker scheppen, mmm!:)

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

bedankt!! nog helemaal niet aan gedacht dat ze dan zacht worden haha :) gelukkig ben ik niet zelf gaan experimenteren...

doe het wel in een schaal.... wat voor schaal gebruiken jullie?

8. Tin

Tin Lid

30 nov 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou een tiramisu ijstaart kunnen maken. Laatst hier ook gemaakt, kun je alle vormen aangeven dat je zelf wilt en het is erg lekker!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

In een glazen rechthoekige ovenschaal, zie je de laagjes zo goed. Ik heb ook een ronde antieke porseleinen schaal met bloemetjes, heel feestelijk, alleen kan je daar de lange vingers niet goed in leggen.

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja dacht ik ook al een vierkante! ga ik die even kopen maandag :)

Deel Deze Pagina