Urine-onderzoek niet goed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hmm wat heb ik nu weer. Moest urine laten testen op blaasontsteking, word ik net gebeld door de assistente dat 'het niet goed is' en dat ik zo bij de huisarts moet komen. Ze hebben bacterieën, ontstekingen en eiwitten gevonden. Ben me dus een hoedje geschrokken en heb geen idee wat dit kan betekenen.

    Voor zover ik weet duidt eiwitten vaak op zwangerschapsvergiftiging, maar gaat dat ook gepaard met hoge bloeddruk. Toch? En ik heb geen hoge bloeddruk, vanmorgen bij de vk nog gemeten op 110/60.

    Ik zit nu dus alweer flink te stressen, dus mn bloeddruk zal straks natuurlijk wel hoger zijn, maar ik probeer me rustig te houden.

    Iemand ervaring met iets dergelijks?
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan ook gewoon blaasontsteking hebben.
     
  3. Niet meer actief

    Daar ging het onderzoek ook om, maar waarom moet ik dan straks accuut naar het spreekuur? En treffen ze bij blaasontsteking ook eiwitten en bacterieën aan?

    Hmm normaal gesproken ben ik helemaal niet zo'n paniekvogel hoor maar heb een erg zware week achter de rug (vorige week van de trap gevallen, extra controles, veel pijn etc) dus het valt me nu allemaal even wat zwaarder dan normaal.

    Het zal heus allemaal wel meevallen, maar zit nu gewoon ff in de stressssss.
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Het kan in een verder gevorderd stadium zijn. Blaasonsteking wordt gevormd door bacterien.
    Als je blaasontsteking hebt tijdens de zwangerschap is dat wel een risico. Vandaar dat ze je denk ik vragen weer terug te komen.

    Eiwitten in je urine, de witte vlokken, is een gevolg hierop.

    Ik ben natuurlijk geen arts maar valt allemaal wel mee denk ik.
     
  5. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    pff ff schrikke idd.
    hoop voor je dat het niks ernstigs is.
    hou je ons op de hoogte?
     
  6. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Eiwitten kunnen volgens mij ook van afscheiding zijn zei mijn vk. Ik had ook blaasontsteking en mijn huisarts wilde mij ook nog even persoonlijk spreken, ook ik vond dat nogal een zorgwekkende mededeling. Wat bleek: hij wilde antibiothica voorschrijven en wilde mij even persoonlijk goed uitleggen dat dit niet schadelijk was voor de baby en dat ik terug moest komen als... enz. Hopelijk bij jou een soortgelijke reden waarom hij je wilt zien! Suc6!
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier was het ook zo hoor.
    Ik bleek een blaasontsteking te hebben en m'n huisarts wilde me ook dezelfde middag nog zien.
    Schrok me rot, maar bleek routine te zijn bij zwangere vrouwen. Dan willen ze je toch even nader onderzoeken/vragen stellen etc, voor de zekerheid.

    Succes en hoop dat het bij jou ook zoiets is!
     
  8. Niet meer actief

    Poeh, dit soort reacties zijn toch wel rustgevend hoor, tnx! Ik moet er over een driekwartier zijn, ben benieuwd. Ik hoop inderdaad maar dat het een soort extra voorzorg is ofzo, stelt me al wel wat meer gerust. Jullie horen het zodra ik meer weet.

    Tnx
     
  9. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Sterkte zo bij de huisarts.
     
  10. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    bij mij was het net zo alleen zaten er bij mij ook ketonen in (suikers) dus dat betekende dat mijn lichaam uitdrogings verschijnselen had en ben toen direct opgenomen en aan het infuus gelegd drie dagen later was ik weer thuis
    wil je niet bang maken maar dat was het geval bij mij succes st4raks
     
  11. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Sterkte zo!

    de eiwitten kunnen idd van je afscheiding of iets anders zijn.
    Ws heb je een vergevorderde blaasontsteking, en vandaar de bacterie.
    Zou je niet zoveel zorgen maken tot je de ha gezien heb!
     
  12. Niet meer actief

    Nou het was dus inderdaad gewoon een storm in een glas water. De HA zei dat de assistente dat van de eiwitten niet eens had moeten melden, omdat het zo weinig was, dat t niet belangrijk was en misschien zelfs wel een meetfout. Dus stress om niks!

    Het is dus 'gewoon' een blaasontsteking, heb nu antibiotica en moet morgen nog even urine wegbrengen om op kweek te laten zetten. En dan volgende week uitslag van kweek en opnieuw plas laten controleren.

    Ik hoop dat het vanaf nu wel wat rustiger blijft in mn buik, want heb dus een enorme stressweek achter de rug. Tis niks voor mij om me zo in de zenuwen/zorgen te gooien, dus dat ga ik vanaf nu ook maar niet meer doen.

    Bedankt voor alle reacties/meedenken!
    Joldeg
     
  13. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het "gewoon" blaasontsteking is.

    Tip van mijn gyn voor een volgende keer als je urine in moet leveren: maak je onderkant met een nat washandje schoon en laat het eerste stukje van je plas gewoon lopen om vervolgens op te gaan vangen. De eiwitten kunnen inderdaad van vaginale afscheiding komen (had ik namelijk ook) en door op deze manier je plasje op te vangen krijg je een zo correct mogelijke uitslag.
     
  14. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Meid ik kamp ook weer met een blaasonsteking
    urine staat ook weer op de kweek
    het is al de zoveelste keer in de zwangerschap
    dat ik het heb,. ben zowat vaste klant bij de HA.

    heb dan nu ook b.i er bijgekregen erg fijn.

    gelukki ws er niks ernstigs aan de hand .
    toch iedere keer weer schrikken.
    had het ook hooor,

    knuffell
     

Deel Deze Pagina