Hoi, Vanaf dat ik 4 maanden zwanger ben heb ik last van een schimmelinfectie.Ik heb vooral jeuk en klonterige afscheiding. Ben daarvoor bij de huisarts geweest en verschillende vaginale crème's gehad. Dan is het weer eventjes weg en dan komt het weer terug. Helaas kan ik niet iets sterkers krijgen doordat ik zwanger ben. Nu is mijn vraag of dit schadelijk kan zijn voor mijn kindje. Dat ik dus die jeuk en afscheiding heb. Mijn doktersassistende zei dat het niet echt kwaad kan nu of tijdens de geboorte maar dat ik er nu nog wel voor moet zorgen dat het weer minder word en hopelijk helemaal weg. Ik ben namelijk nu bijna 36 weken. Ben dus benieuwd wat jullie vinden of het schadelijk kan zijn voor mijn kindje. Groetjes Denise
hoi Denise, nee, de schimmelinfectie is niet schadelijk voor de baby. het is wel belangrijk om te blijven behandelen. Tijdens de bevalling wil je het liefst dat het weg is, omdat anders de kans bestaat dat de baby er wat van meekrijgt als ie geboren wordt. Dan kan hij spruw krijgen. Op zich niet erg, is goed te behandelen. Nu is van belang, steeds blijven behandelen, alleen met water wassen, vaak ondergoed verschonen. Ondergoed op minimaal 60 graden wassen. Liever geen inlegkruisjes dragen. Probeer zure yoghurt en kwark en karnemelk te eten. Dit kan helpen om de schimmelinfectie te verminderen. Zo min mogelijk suiker nemen. Mirjam