Ik heb vaak pijn in mijn nek en schouders. Ik kan me geeneens herinneren wanneer ik geheel pijnvrij ben geweest. 4 jaar terug heb ik een soort van whiplash opgelopen door een kermisattractie. Ben toen een poosje bij de fysio geweest en tijdens de zwangerschap van de jongste ging het best goed. Mogelijk door de hormonen. Nu is het de laatste tijd weer om te janken. Ik word er 'smorgens al mee wakker. Stijf en gevoelig en ik krijg er hoofdpijn van. Nu ook weer opgestaan met een hele pijnlijke plek in mijn nek. Het voelt als een knoop en zit onder mijn haargrens en ik krijg er hoofdpijn van. Heb ook geen zin om dagelijks pijnstillers te slikken. Wat moet ik hier nu mee? Weer naar fysio of een ander traject? Iemand ervaring hiermee?
Ik zou kijken of er een manueel therapeut is in de buurt, vaak zitten die bij fysio praktijken in. Ik heb dat namelijk ook gehad vorig jaar. Ze heeft mij een paar sessies behandeld en lichtelijk rechtgezet om de ergste pijn weg te laten gaan en toen oefeningen gegeven. Daarna ging het beter. Door de pijn die je nu voelt gaat je lichaam ergens ander compenseren en wordt je steeds stijver. Ik was echt blij met de manueel therapeut.
Beslist niks laten kraken. Ik ga zelf vandaag voor het eerst dry needling proberen. Ik weet alleen nog niet of het werkt dus. Heb er wel goede verhalen over gehoord. En ik ben doorverwezen door mijn revalidatiearts, ze schijnen dit vaker te doen bij dergelijke klachten.
Volgens mij was zij destijds ook manueel therapeute. Zij kraakte overigens wel en ik vond dat helemaal niet prettig. Ik vond het gewoon eng haha Toen ik 5 maanden zwanger was zijn we gestopt omdat ik geen tot weinig klachten had. Voelde me de hele zwangerschap erg goed. Nu sinds een jaar weer veel klachten en voel me min of meer ook een soort van ziek erdoor omdat ik misselijk wordt van de hoofdpijn. Blijft gewoon een zwak punt maar ga er wel mee aan de slag.
ik ga voor mijn bekken naar een chiropractor, maar heb ook al minimaal 15 jaar nek klachten. Ben nu een aantal maanden in behandeling en ik merk echt verschil in mijn nek en hoofd(en bekken). Ik kraak niet meer als ik mijn hoofd omdraai en ik heb veel meer beweging in mijn nek en armen. Soms heb ik nog iets pijn, maar het is echt 80% beter geworden. Mijn chiro kraakt absoluut niet, ze werkt knopen en irritaties in spieren/zenuwen weg. Moet er wel bij zeggen dat de behandeling zelf niet altijd fijn is, soms ook wel na de behandeling meer pijn gehad tot ik weer terug mocht. Maar na een paar behandelingen begon ik echt verschil te merken. Heb hiervoor jaren manuele therapie gehad zonder echt resultaat, dus ik ben echt super blij met deze behandeling. Wel zou ik aanraden om een goede te zoeken en eerst een intake te doen waarbij er besproken wordt wat er wel of niet mogelijk is.
Voor mijn nek/schouderklachten ga ik naar een triggerpointmasseur. En dit werkt voor mij zo goed! Ik heb 3 jaar met flinke pijn rondgelopen. Daarbij was ik vaste klant bij de fysio. Ik ben nu bijna pijnvrij. Sommige dagen voel ik nog wel iets, maar dat is al zoveel minder.
Ik ben in de afgelopen jaren een x aantal keren bij fysio en cesartherapie geweest. Dat hielp dan steeds wel tijdelijk. Ik heb de neiging een verkeerde houding aan te nemen. Totdat ik zo'n 3,5 jaar geleden met hardlopen begon. Gek genoeg is minimaal 1x per week hardlopen voor mij hét medicijn zodat ik geen last meer heb!
Lopen werkt bij mij ook goed. Dan wel niet hard, maar gewoon regelmatig even een rondje lopen. Ik kan me goed indenken dat jouw hardlopen helpt mamavansammie! Ik heb ook veel klachten als hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Het enige wat me dan helpt is lopen. En ik zal laten weten of dry needling helpt.
De behandeling viel me mee, nu wel last. Ik kreeg daar enorm veel begrip en bevestiging, dat deed me goed. Vrijdag weer. Over osteopathie heb ik ook goede verhalen gehoord
Wat doet deze behandeling? Hardlopen is hier helaas geen optie ivm knieklachten. Gewoon wandelen vind ik heerlijk.
Zoals ik het begreep zorgt het ervoor dat je je spieren beter kunt ontspannen. Ik heb het idee dat de rechterkant nu wel losser is. Ik heb ook een normaal gevoel in die hand en dat heb ik meestal minder, veel tintelingen. Links minder, maar die zat ook vaster. Ze heeft ivm de intake maar 2 triggerpoints kunnen aanprikken. Hardlopen lukt mij ook niet. Regelmatig kleine stukjes lopen wel. Inderdaad heerlijk
Klinkt goed ieder geval. Ik ben ook snel duizelig en mijn nek kraakt altijd heel eng. Net alsof er allemaal kraaltjes doorheen rollen brrrr Ik word er ook moe van.
Je heel herkenbaar. Ik heb sinds de klap ook continu last van oorsuizen. En met licht en geluid kan ik slecht omgaan. Ook heb ik een slechte concentratie en geheugen. Ik moet er vrijdag weer naartoe, ik zal het je laten weten. Als ik eraan denk. Haha. Anders moet je me maar een pb-tje sturen als ik het vergeet en je er toch meer van wilt weten