Hallo zwangere mama's Ik heb een beetje viezig vraagje, maar heb er wel last van. Namelijk: mijn darmen. Ik ben erg ge-obstipeert/ verstopt. Zo erg dat elke hap eten me meteen tot in mn keel zit. Ook krijg ik er veel maagzuur door. Toch let ik erg goed op met eten (vezels, sinaasappels, vitamines etc) Daar komt bij, dat mijn euhm..poep, enorm hard is en vreeeselijk stinkt...Hoe kan dit nou? is er iets mis vanbinnen? Wie herkent dit of weet tips?
Werkelijk geen idee maar als ik jou was zou ik morgen een afspraak maken bij de huisarts want dit kan natuurlijk niet he. Hij/zij zal je iets voorschrijven waardoor je wel makkelijker naar de wc kan gaan. Succes
Zorg er voor dat je voldoende drinkt minimaal 3 liter vocht per dag. Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook last gehad van verstopping en dan hielp veel drinken en Roosvice Laxo.
Ik had al voor mijn zwangerschap last van mijn darmen, en tijdens de zwangerschap dus helemaal. daarom neem ik opadvies van mijn ha iedere dag een maatbekertje Lactulose. dat is een onschuldig laxerend drankje wat je langere tijd mag gebruiken. En ik heb nu dus geen last meer! Je kan het zonder recept halen bij de apotheek. Daarnaast idd veel groenten en fruit eten, veel vezels is ook belangrijk. En veel drinken! sterkte want het is idd een vervelend probleem..
zemelen met yoghurt eten is ook een goede manier om je darmenstelsel weer op gang te krijgen ik ben namelijk al jaren een darm met problemen aan lactulose hielp niet meer bij mij, ik gebruik bijenpollen om mijn darmen aan de gang te houden deze mag je nemen tijdens je zwangerschap succes en hopelijk krijg je weer snel een goede darmtransport
je kunt ook activia van Danone proberen. Dat werkt bij mij heel erg goed naast alle andere dingen (water drinken, roggebrood, krentenbrood en kiwi inderdaad
Hmm..Ik ga morgen de huisarts maar eens bellen, Lactulose heb ik al geprobeerd maar dat doet alleen maar vreselijk pijn..net als sinaasappelsap e.d. Heb wel extra kiwi's gehaald, enm sinaasappels en roggebrood..ik hoop echt dat dit overgaat, het doet gewoon pijn..da's toch niet normaal? Nou goed..van mij mag dit gesloten worden..ik schaam me dood voor dit onderwerp hahaha