Pijn in onderbuik links en rechts IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolandadjk, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik ben sinds afgelopen donderdag gestart met onze eerste IVF. Ik spuit Gonal-F 150 ie en sinds gisteren spuit ik daar Cetrotide bij. Nu heb ik al een paar dagen dat ik mij niet echt lekker voel (vanaf vrijdag misselijk, hoofdpijn en vanaf zondagnacht diarree erbij). Dit zou een bijwerking van de Gonal-F kunnen zijn, maar wordt zelden gezien volgens ons ziekenhuis. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon wat onder de leden heb (of de spanning...).
    Vanochtend heb ik de eerste fm gehad. Rechts 5 follikels (3 grotere van 13 mm en 2 kleinere van 10 mm). Links was niet in beeld te krijgen, waardoor de verpleegkundige ervan uit gaat dat daar (nog) niks gebeurd. Ik moest doorgaan met de voorgeschreven dosering.
    Nu heb ik vanavond weer mijn spuiten Gonal-F en Cetrotide gezet en sinds ongeveer een half uurtje pijn onderin mijn buik, links en rechts waar (ik denk dat) mijn eierstokken zitten. In de bijsluiter staat dat je bij pijn moet denken aan overstimulatie, maar is dat wel mogelijk met zo weinig follikels? Wie kan mij advies geven?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kan ook zijn dat je nu meer voelt en dat dat dus gevoelig/pijnlijk is doordat er rechts en waarschijnlijk ook links meer eitjes groeien dan normaal door de stimulatie. Dan hoef je niet direct aan overstimulatie te denken.

Tijdens mijn IVF en ICSIbehandelingen waren mijn eierstokken ook gevoelig en pijnlijk aanwezig door steken en dergelijke. Maar ja, als je aan beide stokkies meerdere grote follikels hebt......
    Overigens had ik tijdens de ICSI wel overstimulatie. Al had ik dat niet eens door. Had toen 26 follikels.

Overigens kun je ook bij minder follikels overstimulatie hebben.

Even goed in de gaten houden en je klachten zeker ook even bespreken met je gynaecoloog /fertiliteitsarts.

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik had altijd bij het spuiten voor iui en ivf/ICSI ook veel last van mijn eierstokken. Die worden heel erg gestimuleerd. De laatste dagen voor een punctie had ik erg veel last en voelde ik het bijvoorbeeld eg met lopen. Ik denk in dat je aan overstimulatie moet denken, maar dat het dezelfde pijn is die ik had. Dan weet je in ieder geval dat ze hard aan het werk zijn :) succes!

Deel Deze Pagina