Hey meiden, Ik ben in december gestopt met de pil, maar nu een erg onregelmatige cyclus. Varierend van 26 dagen tot 32 dagen. Hebben jullie enige idee hoe je je meest vruchtbare dagen kunt uitrekenen bij een onregelmatige cyclus? Groetjes Caroline
Het beste wat je kan proberen is je vruchtbare dagen te bepalen doormiddel van je cervix slijm of ovu testen, anders word het wel heel moeilijk met een onregelmatige cyclus. Ik had een nog ergere varierend tussen 35 en 55.. Bij mij werkte de techniek met het cervix slijm prima, ben de tweede ronde al zwanger geraakt. En je hebt een beetje geluk nodig natuurlijk. Succes met zwanger raken
Meid, een onregelmatige cyclus? Ik droom van een cyclus zoals die van jou! Wat ik doe is de gemiddelde cyclusduur nemen, dan de vruchtbare dagen uitrekenen en daar een week voor en na rekenen, in die 2 weken (maar dat is dus bij een onregelmatige cyclus tussen de 30 en 45 dagen) proberen wij zo'n beetje om de dag seks te hebben. Maar als ik jou was zou ik ovu-testen gaan gebruiken. Nu dacht ik zelf mijn eisprong allang gehad te hebben maar toen ik maandag bij de gyn was wist hij me te vertellen dat mijn eitje een dezer dagen zal gaan springen. Zit nu op dag 30 dus dat betekend voor deze maand en cyclus van ongeveer 45 dagen.