Hallo, Ik heb een vraag. Ik ben 13 week zwanger. Ik heb vanaf het begin al last van duizelingen, dat is wat lastig maar op zich niet erg. Mijn bloedonderzoek was verder goed. Nu heb ik gister ongeveer een kwartier stilgestaan en langzaam brak het klamme zweet me uit, kreeg zwarte stippen voor mn ogen,oorsuisen en werd misselijk. Daarna werd het zwart voor de ogen en ik kon nog net gaan zitten om te voorkomen dat ik flauw ging vallen. Ik weet dat ik een wat lage bloeddruk heb:105 over 60. Mijn gyn vind dit mooi laag. Ik weet niet of het daar door komt maar ik voelde me er erg naar bij. Nu ben ik alleen nog wat onzeker en wat licht in mijn hoofd.Kan dit kwaad voor de baby? Ik eet goed en regelmatig verder. alvast bedankt voor het antwoord. groeten Marjan
HOi marjan, Dit word inderdaad veroorzaakt door de bloeddruk. Je bloeddruk schommelt in de zwangerschap en daalt vaak onder je normale bloeddruk. Als het te laag word krijg je de klachten die je beschrijft. Heel vervelend voor jou maar je kindje merkt hier niets van! ZOrg dat je altijd een iets te eten bij je hebt...iets zouts. Als je je niet lekker voelt worden neem dan even iets te eten. Vaak gaat het in de loop van de zwangerschap weer een stuk beter! Imke