Vroege eisprong? paar vraagjes!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Paske, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Hoi dames.
    Mijn ei zou deze maand op 19 februari zijn. echter weet ik door ovu testen (en ik heb hem gevoeld) dat ik hem afgelopen vrijdagavond al heb gehad. (13 februari)
    dag 9 van de cyclus.
    Piek van de ovutesten was zaterdag rond 12:00 (gisteren avond was de lijk duidelijk lichter, en vanmorgen nog lichter)
    Gisteren om 15:30 hebben we geklust.

Paar vraagjes.

1: heb ik mijn ei vrijdag gevoeld maar kan het dat hij zaterdag pas echt is gesprongen?

2: we hebben afgelopen woensdag en dus gisterenmiddag geklust, was dit goed?

3: moet ik nu uit blijven gaan van een cyclus van 29 dagen, of vanaf gisteren ongeveer 14 dagen gaan tellen tot mijn NOD, ofterwijl is mijn NOD nu niet 6 maart maar rond 28 februari?

Wie kan me een beetje helpen?

Liefs Paske

2. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Helemaal niemand?

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hoi Paske, zou je graag willen helpen, maar ik kan je hier niet bij helpen. Ik lees wel overal op internet dat ze eigenlijk altijd uitgaan van 14 dagen na je ei. Daar zat ik ook een beetje mee omdat ik mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie echt niet meer weet.

Ik ga er dan ook vanuit dat mijn NOD dag 14 dagen na mijn ei is, dus komende vrijdag. Dat is denk ik ook de tijd die je lichaam nodig heeft om HCG aan te maken.

Maar ja, straks test je misschien op de 28ste nog negatief en rond 6 maart positief... ge wit ut nie..he?

Dus maar weer welkom op het wachtbankje.....

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hoi,

Volgens mij is zwanger worden nog steeds geen wetenschappelijk project...

Wat jij gevoeld hebt, weet jij alleen zelf. Het kan zo maar eerder of later zijn dan normaal, hier is het altijd heel vroeg.

Zaadcellen kunnen zo maar 72 uur in leven blijven in je lijf geloof ik en het hoeft er maar eentje te zijn die het vanaf woensdag heeft uitgehouden. Een eicel leeft 12 uur ofzo? Dus ja, het zou zo maar kunnen.

Maar weet je niet wat je gewone cyclus is, of ben je net met de pil gestopt? Zou gewoon het gemiddelde aanhouden...

Helaas is er denk ik niemand die je een antwoord kan geven, behalve jouw lijf en geduld hoe rot dat ook is als je heel graag wil ;)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey meid

Je kan je er het beste van uitgaan dat 14 dagen na je ei je nod is. Maar ik snap iets niet, je ovutest had zaterdagmiddag zijn piek zeg je, hoe kan je ei dan op vrijdag gesprongen zijn? Normaal springt je ei 24-48 uur na een knalpositieve ovulatietest, dat zou betekenen dat als je gister een posi ovutest had, je ei vandaag of morgen springt en zou je dus op cyclusdag 10 of 11 zitten

Liefs daantje

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ

7. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Hoi dames.
    Bedankt allemaal. Ik ga er inderdaad maar even vanuit dat mijn NOD nu rond de 28e is. Maar ik ge mezelf wel beloven dat ik pas na de 6e maart ga testen. De dag waarvan ik dacht dat het mijn NOD was.

daantje 22: Dat was inderdaad ook mijn eerste vraag ;) Kan het dat ik mijn ei voel op vrijdagavond, maar dat ie pas daadwerkelijk zaterdag springt.....en zie het antwoord van Lucia

Ik zal het inderdaad maar gewoon weer af moeten wachten hihi. En dat wordt vanaf de 28e extra lastig vrees ik. Tenzij dat ik dan natuurlijk ongi wordt..... Hopelijk niet :D

Deel Deze Pagina