fundushoogte meten. onzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door finallyzwanger, 6 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. finallyzwanger

finallyzwanger Actief lid

4 jan 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend bij VK geweest.
    Ze mat 30 cm. ben nu 32+3 zwanger. Is een normale groei? is mn eerste kindje.
    Vorige controle was het 29 cm, 2 wkn terug.

Ik ben wat onzeker omdat ze ze: Mooi dat je morgen nog een groeiecho hebt in het ziekenhuis. Ben heel benieuwd zei ze.

Deze groeiecho krijg ik omdat ik maandag voor een CTG en echo moest ivm weinig voelen van de baby.. en de groeiecho kon pas morgen.

Voel de baby nu overigens wel weer redelijk veel. gelukkig maar.

Wat zijn jullie ervaringen met het meten van de buik?

groetjes
    Beetje onzeker en emotioneel zwangere muts;)

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat iedereen anders meet en dat zelfs met groeiecho's ze er wat naast kunnen zitten.veel verloskundigen meten de buik ook niet meer omdat het niks zegt over de groei van de baby.

3. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat meten van de buik vind ik heel erg onbetrouwbaar.

Volgens die meting zouden wij een heel gemiddeld kindje krijgen maar ze zat toch echt op de p3/p4 lijn. Totaal niet gemiddeld dus.

Tis grappig dat ze het meten maar hou je er zeker niet aan vast.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

De hoogte van mijn baarmoeder was vorige week met 32.4weken 28cm. Dit was iets aan de krappe kant volgens de vk, dus ik mag vandaag voor een groeiecho.

5. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Bij mij precies hetzelfde. Met 30 weken vond ze mn baarmoeder aan de krappe kant. Ik zou eigenlijk met 32 weken een echo krijgen voor de placentalocalisatie krijgen, maar deze moest dus in week 31 plaatsvinden inclusief groeiecho. Ik maakte me dus ook war zorgen maar de echoscopiste snapte niet zo goed waarom ze me had doorgestuurd. Kindje was helemaal gemiddeld en baarmoeder eerder breed dan hoog. Achteraf dus voor niks zorgen gemaakt maar wel fijn dat de groei weer eens gecontroleerd is.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier altijd 'zeer gemiddeld' tot 'mooi klein', maar kreeg twee keer een enorme baby ;) Behoorden beiden tot de grootste 2%. Dus die fundusmeting is leuk, maar heeft ook een flinke marge.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ah joh... Hier met 22 weken mat hij een hoogte vergelijkbaar met 31 weken zwangerschap, 4 weken later weer, maar op de echo was baby gewoon goed gegroeid. Nu moet ik maandag en volgens mij is ie nog steeds niet hoger gegroeid... Zegt niets hoor. Elke buik en baby is anders!!

8. melissiie

melissiie Actief lid

31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ik zal je zeker geen zorgen maken! Bij mij vonden ze me buik ook veel te klein en moest ik voor een groeiecho. Eerst was er paniek omdat zogenaamd de beentjes te klein waren maar bij een echo een week later was er niets aan de hand. De baby groeit goed alleen ik draag heel diep(mensen reageren zelfs geschokt als ik zeg nog maar 3 weken te hoeven haha). Fundushoogte zegt dus niet alles, maak je vooral niet druk er om. En lekker genieten van de bewegingen in je buik ;)

9. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ik ben nu 18+3 en mijn baarmoeder zit erg hoog, kleine hummel heeft dus erg veel ruimte...

Deel Deze Pagina