Hallo! Ik ben op 20 december 20 weken, en heb nu -op mijn aandringen- een afspraak voor de 20wk-echo gemaakt op 17 december a.s. Volgens de mevrouw die de afspraak plande, is dat eigenlijk iets aan de vroege kant en willen ze liever bij 21wk een echo maken omdat het kindje daar net iets groter op is en alles beter zichtbaar is. Maar, als het niet goed genoegd zichtbaar zou zijn, zou ik voor een 2e echo terug mogen komen. Nu vraag ik me af, is het bij één van jullie wel eens voor gekomen dat niet alles goed zichtbaar was, en dat het beebje te klein was om alles goed te kunnen zien? Ik wil zo graag voor de kerst het geslacht weten, ook zodat opa's en oma's wat gerichter kerstcadeautjes kunnen kopen...
ik had zelf de echo met 21 weken. Kun je niet beter dan een pretecho doen voor het geslacht en dan toch met 21 weken de 20-weken echo. Dan heb je toch kans dat je het geslacht al weet.
Ik heb de echo met 19 weken. Doorgaans wordt die echo tussen de 18-20 weken gemaakt, dus lijkt me niet echt te vroeg toch?
@Dreames: ik ben zo bang dat ze er naast zitten met een pretecho... Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die een jongetje zouden "moeten" krijgen, en toch een meisje kregen en andersom. Ik wil echt zekerheid als het even kan... @Makkie: die paar dagen lijken mij ook niet zoveel uit te maken nee, maar die mevrouw klonk redelijk overtuigd van haar gelijk... @Mei2009mama: jij hebt hem dus eigenlijk nog eerder dan ik!? Dan zal het vast wel goedkomen...
Ik had die van mij ook met 21 weken. En het is maar de vraag of je iets van het geslacht te zien krijgt. Want dan moet je het alsnog nog een keer doen. En of dat voor Kerst lukt...
Ja, dat is worst-case-scenario natuurlijk, maar goed, dan kan ik altijd nog overwegen om toch een pretecho te laten maken
Tegen mij zeiden ze ook dat ze het idd liever doen bij 21 weken als bij 20 weken. Ik kreeg deze bij 21 weken en 1 dag.
Mijn echo heb ik gehad met 19+3, dus ook vroeger. Alles was er heel goed op te zien Heb gehoord dat de 20wk Echo tussen 18 en 22 gemaakt moet worden, en het verschil in grootte is vaak minimaal. Als je met wk17 of zelfs 16 het geslacht al kunt zien... ach, ik zou me geen zorgen maken
Ik heb ook de echo 17 december om 8 u sochtends lekker vroeg dus. Wat mij werd verteld is dat ze de echo tussen de 20 -22 weken doen. Volgens mij ben ik 17 dec 20,5 week zwanger. Maar ik denk niet dat het op een paar dagen aan komt zou het wel. En als het echt niet had gekund dan had ze dat vast ook gezegd.
Thanks! Ik bedacht me ook net dat als het écht niet verstandig zou zijn om mij dan te laten komen, ze de afspraak vast niet gemaakt zou hebben... Maar bedankt, en fijn dat het bij jou al zo goed te zien was allemaal! Ik hoop bij mij ook! Bedankt voor al jullie reacties!
We waren net tegelijk aan 't typen denk ik, dat was in ieder geval mijn gedachte ook... Ach, 't komt vast goed!
Komt echt wel goed. Ik heb mijn 20 weken echo ook eerder dan 20 weken! Die afspraak is voor mij gemaakt, heb er niet op aangedrongen, dus zal wel goed zijn.
hey.. had ook een "vroege" 20 weken echo.... en het geslacht was duidelijk zichtbaar hoor..... Had met 18 weken al een pretecho gehad.... en daaruit bleek het geslacht al.... Je mag alleen terugkomen als het "medisch"niet goed zichtbaar is.... Met alle respect.... de 20 weken echo is medisch en niet om te kijken wat voor geslacht het is....
Ik had gister mijn 20 weken echo...En alles zeg er goed uit...En volgens hem kan je het vanaf 18 weken laten doen.... Alles zeg er goed uit..Lekker gezond mannetje, maar we moeten toch volgende week nog een keertje komen, omdat hij met z'n rug tegen me buik lag. En hij niet een duidelijk beeld van z'n hartje had. En hij dat wel moet hebben. Hij zei dat alles er goed uit zag. Maar hij wilde het toch z'n hele hart kunnen kijken. Beeb lag te slapen, hebben hem wakker geschud, maar helaas ging ie weer met z'n rug tegen me buik slapen... Liefs Jeanney
ik was 19 weken en 4 dagen toen ik mijn 20 weken echo kreeg, alles was duidelijk te zien, geen probleem.
Geslacht werd op 16 weken vastgesteld. En wij hebben een vroege echo omdat ze dan 'beter' zicht hadden? Het is volgens hen een goed moment. Wij hebben wel heel veel dingen qua gezondheid waar ze naar moeten kijken, dus ik denk dat ze het wel weten daar hihi. Liefs