Nu al een buikje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sloppyslayer, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben echt net zwanger en ik kan nu al mijn broeken niet meer aan en mijn BH worden te klein :(

Niet dat ik het niet leuk vind dat ik er al van kan genieten hoor...........mar het is wel heel erg snel.
    Naar mijn idee zijn het mn darmen die vervelend doen. Ik heb veel last van lucht en krampen. :(

Wie heeft dit ook.............of weet wat dit kan zijn?

2. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Hoort er helemaal bij hoor, je darmen werken langzamer en worden voller, dus die worden wat naar boven gedrukt.
    Veel vezels eten en goed drinken zodat je stoelgang op gang blijft is in ieder geval iets wat kan helpen.

Tja, ik kon het met 6 weken al niet meer verbergen voor bekenden :oops:

Lekker laten en anders een elastiekje aan je knoop vastmaken ;)
    Geniet van je buikje, ook al is het nog niet van je beebje :D

Liefs

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ik heb dit ook gehad, het waren inderdaad mijn darmen. Met een week of 8 werd dit weer minder. Nu krijg ik mijn broeken echt niet meer dicht. Maar dat komt denk ik omdat mijn baarmoeder nu boven mijn schaambot uitgegroeid is.
    Mijn BH's zijn sinds een week of 10 te klein.

Geniet ervan en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb het ook! Heb normaal geen buikje, maar nu al wel......probeer het op mijn werk wel beetje te verhullen. Heb inderdaad ook heel veel last van lucht :oops:.......dus mijn darmen zullen wel naar buiten worden geduwd.

Ach, het hoort erbij en ik ben zo stikgelukkig dat ik zwanger ben, dus geniet maar een beetje van alles!

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dank jullie voor jullie reacties, dit is al een opluchting!
    Al worden mn darmen er niet minder vol van.........hihi
    Hebben jullie ook activia geprobeerd?

6. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Had ik ook ja. Bij mij waren het echt m'n darmen, ik had ook best last van obstipatie, wat bij mij wel hielp tegen de obstipatie was pruimensap. Nog steeds opgezette darmen maar de boel liep tenminste wel een beetje door, haha. Gefeliciteerd!

7. Maia

Maia Niet meer actief

Ik had het ook.
    Ben toen flink water gaan drinken, goed donkerbruin brood gaan eten en elke dag zo'n bakje Activia en nu gaat het een stuk beter.

8. LFCsesje

LFCsesje Lid

3 feb 2009
    70
    0
    0
    ik heb er ook last van de ene dag meer dan de andere maar niet alleen rond mijn navel maar ook bij mijn schaambeen (als dat zo heet helemaal beneden net boven de vagina) dat is echt al dikker aan het worden
    ik was 15kg afgevallen en woog 61kg en alles was super strak maar dat is nu al aan het veranderen...

en dat in 6 weken en een paar dagen... ik eet echt niet meer (wel iets meer dan eerst maar niet overdreven geen tussendoortjes enzo...

9. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ik had ook al vanaf week 4 dat ik grotere bh's moest dragen en dat ik sommige broeken niet meer dicht kon krijgen zonder te strak te zitten :) hoord er gewoon bij.

De lucht en krampen is normaal, je darmen maken ruimte voor je baarmoeder dus ook dat hoord er bij

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben wel blij om te weten dat ik niet de enige ben die dit al zo vroeg heeft!
    en ik zie het ook als een goed teken:)

11. LFCsesje

LFCsesje Lid

3 feb 2009
    70
    0
    0
    een goed teken is het zeker

hoewel ik het wel heeeeel verveelend vind dat als ik gegeten heb mijn buik super dik wordt dit zijn zeker de darmen.....gevuld met gassen enzo ...

maar ik kan niet wachten tot het te zien is voor de buiten wereld

12. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik word ook al wat dkker.. last van me darmen.. veel scheetjes laten HIHI.. ik kon normaal weinig naar de wc.. 2 ker per week.. nu elke dag.. dus dat is wel beter.. en me borsten groeien als kool niet meer normaa.. had 2 weken geleden een stuk of 8 nieuwe bh's gekocht.. 85C .. ze zijn nu al te klein

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik kon ook al vrij snel niet meer in mijn broeken. Het zijn inderdaad je darmen in het begin waarom je buik groeit.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook hoor!
    Kreeg vandaag dus al de vraag of ik niet iets moest vertellen;)
    Kan nog maar 1 broek aan die normaal te groot is.
    Ze zeggen dat het bij nr 2 sneller gaat maar dit is wel erg snel hahaha
    Heb een foto in mijn album staan van 4,5 week...kijk en huiver;)

15. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    ik gebruikte al activia voor mijn zwangerschap,maar helpt zeker hoor, net als goed drinken.
    succes

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit nu op de bank en mijn broek zit ook opeens veel strakker. Heb van mezelf niet zo'n slanke buik dus het zal niemand zo snel opvallen gelukkig ;), maar ik merk het zelf wel. Heb de laatste dagen ook last van mijn darmen, moet een paar keer per dag voor een grote boodschap naar de wc, terwijl ik meestal maar 1 keer in de 2 dagen hoef...

17. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej,

Heb zelf ook vrij vaak een nogal opgezwollen buik. Ik denk dat het darmen zijn, want die dingen zijn echt overstuur. Ik had het ook weleens voordat ik zwanger was, maar dan vaak alleen 's avonds en nu is het echt zo'n beetje de hele dag.
    Mijn vriend zegt dat mijn buik toch iets minder plat is geworden. Ik heb/had altijd een super platte buik. Heb wel wat vriendinnen die hier jaloers op zijn. Ik heb wel een tweetal, die misschien nog een reactie zullen geven als ik ze vertel dat ik zwanger ben in de trend van; Goh, dan heb je niet meer zo'n platte buik meer. Hoop voor hen dat het na de zwangerschap dan niet meer zo plat wordt. Hihi. Ik heb een vriendin die echt heel erg op haar lijn moet letten en dan is zo'n vriendin, die maar slank is zonder er veel voor te doen misschien niet zo heel erg leuk.
    Heb zelf het idee als je goed kijkt dat je het wel kunt zien. Mijn borsten zijn uit de bh gegroeid. Sinds een week, maar ik denk dat ik het ook wel wat verstop door er nog een strakke 2de sportbh overheen te dragen. Opgeblazen buik valt kennelijk niet zo op. Ik heb gisteren nog te horen gekregen op het werk dat ik zo mega slank ben. Hihi. Wel irri, want het lijkt alsof ik daardoor ALTIJD taart en koekjes moet aannemen. Je kunt nooit geen trek hebben ofzo. Ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo slank, magoed wie wel?
    Anyways toen ik willekeurig rondkeek, zag ik op het werk nog wel meer meiden rondlopen met een wat opgezette buik. Dus ik denk dat mijn mini buikje door de opgezette darmen helemaal niet opvalt. Alleen dan bij mijn vriend dan. Hoop dat mijn ouders het ook niet zien... want wil het pas over een paar weken zeggen als alles goed is.....

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Herkenbaar allemaal. Dat van die bh had ik ook al gemerkt. De twee die ik vorige week nog goed aan kon, daar begint het bij de randen van de cups ook al te "puilen". Fijn..wat ik heb van mezelf al een grote maat..dus ik ben benieuwd hoe de dames eruit zien als ik 40 weken ben :(

En die darmen..ja ze zijn flink opgeblazen. Nu heb ik van mezelf al het prikkelbare darm syndroom, dus de klachten zijn minstens verdrievoudigd. De strakkere broeken moet ik al een elastiekje op doen wil ik ze nog aan kunnen. Ik hoop, dat het straks iets minder snel gaat, als die darmen een beetje hun plek hebben gevonden.

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb normaal ook een redelijn platbuikje, maar ik heb ook 3 buikoperaties gehad en het vel is redelijk los dus dat groeien kanheel gemakkelijk gaan.

Ook heb ik last van spastischedarmen, nu werken ze al een paar dagen niet meer. Normaal nam ik dan stoelgang thee maar dat durf ik nu niet.
    Ik eet activia en ik drink venkel thee tegen het lucht en de krampjes. Meer kan ik denk ik op het moment niet doen.
    Genieten van dat ik mn buikje al moet verbergen :D

20. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    1 e zwangerschap duurde het bij mij veel langer als nu nu kon ik met 9 wken mijn eigen kleding al niet meer aan..

Deel Deze Pagina