ik vroeg me af of hier ook gezinnen zijn zonder auto En zo ja hoe doen jullie dat allemaal dan? Me man zegt weleens voor de gein ach die auto kan ook wel weg. We hebben hier een supermarkt, huisarts enz, busverbinding is goed als we ergens anders heen willen. Alleen ik heb er zo me bedenkingen bij. Ik ga niet met me 3 kids steeds de bus in om op visite te gaan na familie, of na de stad. Toch zou het wel weer benzine en autokosten schelen als ie er niet was, maar goed ik persoonlijk zie het niet zo zitten. Dus ik vraag me af of gezinnen hier ook geen auto hebben en hoe ze dat dan allemaal doen?
Ik heb geen ervaring, ik vind het heel knap als dat lukt. In de grote stad zie ik het nog wel zitten, maar wij wonen in een dorp en ik moet 25 km rijden voor het werk en vriendlief 50 km, dus wij hebben 2 auto's zelfs.
geloof mij de bus is ook een dure hobby ik moet regelmatig naar assen kost me al gauw voor 2 personen 16 euro heen en terug Groningen en emmen zelfs 24 euro dagkaartje terwijl ik bij alles precies tussen assen groningen en emmen in woon
Wij hebben geen auto. We wonen op 5 minuten lopen van een intercitystation en we wonen op 5 minuten lopen van het stadshart met superveel winkels. Twee supermarkten nog dichterbij dan dat. (We hebben bij het zoeken naar een koophuis huis wel goed op de locatie gelet ). Ik vind het prima te doen. Alleen met de vakantie is het wat lastig.
wij hebben wel een auto... maar ikzelf rijd erg weinig... ik doe alles op de fiets of met de kinderwagen... puur omdat mijn dochters dat veel leuker vinden en een beetje beweging kan ook geen kwaad. ik had er zelf maanden lang 1 voor de deur staan en vond het gewoon zonde van mn geld... pas als het weer winter is ga ik een nieuwe aanschaffen omdat het dan soms echt TE koud is om op de fiets naar de pz te gaan met 2 kleintjes.... maar voor de boodschappen e.d pak ik gewoon de fiets....
Wij hebben ook 2 auto's, wij rijden ook beide 40 km per dag naar ons werk (de een zuidelijk en de ander westelijk van de stad). Carpoolen kan wel, maar is erg omslachtig. Mijn vriend wil een baan zoeken in onze stad, zodat er 1 auto weg kan, maar eigenlijk wil ik mijn autootje lekker voor mezelf houden Ik weet het echt heel erg, maar het is zo'n ontspanning voor mij. Ik vind het heerlijk, raampje open, muziekje aan. Nu kan ik hem pakken wanneer ik maar wil, lekker vrij. Ben een beetje verwend denk ik
Ik zou het heel knap vinden, maar hier niet te doen. Wij moeten 10 minuten in de auto voor de supermarkt. En ik werk op 110 km afstand van mn huis (gelukkig werk ik ook 2 dagen thuis) en mijn man 70 km. Wij hebben 2 auto's en een paar motoren....
Wij hebben beide geen auto, mijn vriend is wel bezig voor rijbewijs Ik doe alles op de fiets, en mijn vriend alles op de scooter en als we naar de winkel gaan, gaan we op de scooter
Geen ervaring mee helaas, hebben 2 auto's tot onze beschikking en kan echt niet zonder. Hebben het ook wel eens besproken om bijv. mijn auto weg te doen maar ook dat is verre van ideaal...zolang we het allemaal kunnen blijven financieren blijven de 2 auto's voor de deur staan.
wij hebben geen auto, ik doe allen met bus/trein/lopend. kosten van bus vallen hier wel mee in brabant, dagkaartje is 3 euro, kan je onbeperkt reizen binnen brabant. lopen is ook lekker, goed voor je, gezond, blablabla maar of ik een auto (en rijbewijs.. dat is ook wel handig..) zou willen, ja absoluut!! bussen is vaak toch een probleem, lang wachten, en vaak maar 1 ruimte voor kinderwagen, en natuurlijk staat er altijd minimaal 3 te wachten. daarnaast word je er echt niet vrolijk van als je kindje ligt te slapen in de wagen, achter je een paar "dope gasten" met hun mobieltje allerlei rap aan het luisteren zijn en voor je een antiliaanse vrouw aan het ruzieën is door de telefoon (geen problemen met antilianen, maar ze kunnen niet zachtjes ruzien ) ik heb wel een goede vriend die veel rijd voor me met de auto, maar die is nu bijv op vakantie, en de katten moeten naar de DA voor entingen. moet nu 2 weken langer wachten, omdat ik daar anders gewoon niet kan komen. geloof me, als je een auto hebt, doe m niet weg!! even een aanvulling, wij wonen op 5 minuten van 3 supermarkten en een winkelcentrum die in principe alles heeft wat je nodig zou kunnen hebben, dus als ik wel een auto had, ben ik er lopend nog steeds sneller. alleen dingen als dierenarts, ziekenhuis, familie, sportschool, etc moet ik dus wel met de bus of trein. als wij naar mijn oma gaan, die met de auto 20 minuten verder moet, zijn wij 2 uur onderweg met de bus, overstappen etc.. het zijn ook gewoon simpele dingen die niet lukken, ik had 6 maanden geleden een poster gekocht die ik wilde inlijsten, maar probeer maar eens een posterlijst in de bus mee te nemen zonder te sneuvelen, dus die ligt nog steeds te wachten tot ik m kan ophangen. ik zou mischien wel proberen de auto minder te gebruiken, en wat makkelijk kan lopend, fiets of bus te doen.
Vanwege fysieke beperkingen ben ik toch wel erg blij met onze auto! Voorheen had ik geen auto, moest ik alles met ov doen óf ik was afhankelijk van anderen, vre-se-lijk! Fietsen was en is geen optie helaas..
Ik zou het niet kunnen.. We hebben zelf 2 auto's omdat we allebei met de auto naar het werk gaan. Ik werk 20 minuten van huis met de auto, met openbaar vervoer komt het neer op 1,5 uur... dus dat zie ik al niet zitten en bij manlief is het 30 a 40 minuten vanaf huis en met openbaar vervoer ook 1,5 uur.. No way dat onze auto's weggaan... Zowiezo is het al handig voor het ziekenhuis de auto voor het geval dat er iets gebeurd..
Ik moet wel zeggen dat ik de auto alleen gebruik als het echt niet anders kan, dus werk verkeer. En als ik even op de koffie wil bij iemand in BOZ, das ook 10 km, dus een beetje ver om steeds te fietsen. Hier in het dorp doe ik alles lopend of op de fiets, boodschappen, klusspullen halen, naar de paardjes kijken. Ook met wat regen neem ik de fiets hoor.
het is misschien ook maar net wat je gewend bent denk ik Ik rij dagelijk 100km om heen en terug van werk te komen, mijn ouders wonen in Duitsland. Ik heb beiden wel eens met openbaar vervoer gedaan, maar dat is geen pretje, duurt lang en slechte aansluitingen. Ik zou ook niet weten hoe ik de wekelijkse boodschappen zou moeten doen als ik op de fiets zou moeten of met de bus. Als ik naar de stad ga (kapper, winkelen, terrasje pakken) ga ik of lopend of ik pak de bus, die bij mij voor de deur stopt. Maar dat komt meer omdat ik redelijk dicht bij het centrum woon en vaak geen parkeerplaats kan vinden. En ik vind het handiger. We hebben er twee en wij vinden dat wij niet zonder kunnen
Wij hebben hier ook 2 auto's. Vooral om mee naar het werk te gaan. Manlief werkt een 10 km verderop en dat is een vreselijk stuk om te fietsen (achterafweggetjes) en 's morgens vroeg beginnen en ik werk iets dichterbij maar met mijn dochter is het niet altijd te doen om haar met de fiets naar het kdv te brengen. Verder is ov hier ook echt belabberd in de dorpen dus ook dat is niet handig als je op je vrije dag iets wilt doen, naar mijn (schoon)ouders en schoonzus is het gewoon niet mogelijk om met de bus te komen. Supermarkt is hier een kleine 10 min lopen en dat doe ik dan ook bijna altijd te voet of te fiets.
Wij hebben echt wel een auto nodig. Schoonfamilie woont ver dus ik zie het niet zitten om 3 uur met het OV te reizen.. En daarnaast.... Het OV is misschien wel duurder dan de auto... Zo goedkoop is de bus en trein niet meer...
ah, jij ook???? Hier een echt hoor, ik woon alleen nu in hoogerheide. Ons huis staat vanaf januari te koop en willen heeeeel graag naar boz. We willen er iig zitten als ons meisje naar school gaat. Dus als je nog iemand kent die een leuk huisje in hh wil waar wat aan aangebouwd en geklust kan worden....