pijn in mijn buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door asjuh, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Vanmorgen werd ik wakker en mijn buik deed ontzettend pijn aan de zijkant en van mijn buik onderin en trok door naar mijn rug ..verder heb ik veel harde buiken ..kan dit kwaad ? nu is de ergste pijn gezakt maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet nu

thx voor je antwoord

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi asjuh,

Wat je beschrijft is bandenpijn. Je baarmoeder zit vast aan banden en omdat je baarmoeder steeds gevulder en zwaarder word hebben je banden het ook wat zwaarder. Het voelt dan alsof er een kramp in schiet.
    soms trekt het ook naar je vagina en voelt het als of er met een breinaald in word gestoken. Vaak voel je de pijn bij omdraaien in bed, bij snel opstaan of als je staat en achterom wilt kijken, Het kan geen kwaad voor je baby. Het is alleen erg vervelend voor jou.
    Harde buiken zijn normaal, je baarmoeder is een grote spier en een spier moet af en toe samen trekken om te kijken of het nog lukt. Harde buiken mogen 5 a 6 keer in een uur en mogen vervelend aanvoelen. heb je vaak last van harde buiken let dan goed op je rust, misschien doe je net iets te veel op een dag.
    Maak je je zorgen bel dan je verloskundige, zij kunnen dan langskomen of jij bij hen om te beoordelen of de harde buiken te vaak komen.

Fijne dagen, Imke

Deel Deze Pagina