Licht bruinverlies, af en toe felle steken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by TSCM, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Beste verloskundige

Ik ben ongeveer 6 weken zwanger en maak me zorgen.

In augustus heb ik een partiële mola gehad, dus ik vind het moeilijk te vertrouwen op mijn lichaam.

Ik heb soms last van felle steken. Het gekke is, dat ik die steken alleen maar links voel. De steken trekken vanzelf weg, maar ik ben bang dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaat.

Eergisteren (zaterdag) verloor ik bij het poepen een klein beetje bruin slijm. Het was echt heel licht, bijna geel, maar je zag er toch duidelijk in dat het bruin was. Vanochtend (maandag) gebeurde hetzelfde. Donderdagavond heb ik gevolleybald, dus ik hoop een beetje dat het daarvan komt. Kan dat?

Wat kan ik het beste doen?

Ik ben zo bang dat het weer misgaat.

Liefs,

TSCM

2. TSCM

TSCM Actief lid

Jun 13, 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik heb intussen een echo gehad. Die afspraak stond al i.v.m. de eerdere partiële mola.

Het vruchtje zat op de goede plek, het hartje klopte en de termijn die ik berekend had klopte ook.

Alleen dat bloedverlies zit me niet lekker...

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je echo goed is. Het gebeurt heel vaak in de vroege zwangerschap dat je wat bloedverlies hebt, zonder dat er verder wat aan de hand is. Het is allemaal heel rijk doorbloed en soms knapt er zomaar een vaatje. Als het bruin bloed is, is het nog oud bloed dat er zit en dat wordt opgeruimd.

Mirjam

Share This Page