Twijfel om de 20 wkn echo..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Remaro, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remaro

Remaro Nieuw lid

6 feb 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt..
    Ik heb afgelopen dinsdag mijn 20 win echo gehad en er werd gezegd dat ik weer een meisje krijg, vanwege de 3 zichtbare streepjes. Ze kon ook 4d kijken maar toen had ze d'r beentjes bijelkaar en zag je alleen iets kleins er tussen uit steken.
    Nu heb ik sinds dat ik zwanger ben al zo de overtuiging dat ik een jongen krijg!! Ik heb er vaak over gedroomd en zag toen zelfs heel gedetailleerd hoe hij er dan uit kwam te zien.
    Dit heb ik ook meegemaakt met mijn dochtertje 3 jaar geleden. Ik had een droom voordat ik uberhaupt zwanger was. ik zag haar vrij gedetailleerd en hebben haar een naam gegeven in die droom die we haar uiteindelijk dus ook in het echt hebben gegeven.. Vrij bijzonder vond ik dit..! Nu heb ik dit dus dit weer gehad met deze zwangerschap. Met 13 wkn heb ik ook al een echo gehad waarin de gynaecoloog ook al 3 streepjes zag. Toen heb ik op dit forum veel berichten gelezen waarin staat dat meerdere vrouwen hebben meegemaakt dat het zelfs met 3 streepjes uiteindelijk toch nog een jongen werd! Waarom zijn dan de gynaecologen en echoscopisten op het moment van de echo zo overtuigd??
    Nu met die 20 wkn echo zijn wederom die 3 streepjes gezien en werd dus aan de hand daarvan bevestigd dat ik een meisje krijg. Waarom heb ik dan geen berusting?? Ik heb zelfs nog niks gekocht omdat ik ergens blijf denken, Tsja wat nou als ineens..." Dat had ik met mijn dochtertje helemaal niet! Ik kocht me helemaal gek na die 20 wkn echo!
    Is dit omdat je onbewust toch een voorkeur hebt/had? Of omdat je gevoel toch klopt?
    Ik word gek!! Wie herkent dit???

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Met de 20 weken echo zie je het beter dan met 13 weken, maar goed ze zitten er wel eens naast. Ook ik was stellig dat ik een jongen zou krijgen, tijdens de echo's geloofde ik het niet. En na de bevalling vroeg ik nogmaals of het echt niet een jongen was. En nee ze was echt een meisje haha...Soms kan je gevoel je flink voor de gek houden, maar goed wie weet.....

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik dacht dat het een meisje zou zijn maar ik droomde van een jongen bij de 20 weken echo kon ik er niet meer omheen het was echt een jongen. Bij de overburen van mijn ouders hadden ze op de echo een meisje gezien maar na de geboorte was het een jongen dus de kans bestaat altijd

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

5. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb precies hetzelfde als wat jij beschrijft...
    Uiteindelijk met 30 weken nog een echo gehad..en gevraagd of ze aub nog een keer wilde kijken... het was echt een meisje..zag het zelf nu ook heel goed..
    Zat zo ongelooflijk te twijfelen..had uiteindelijk wel vanalles gekocht...
    Maar toch bleef ik twijfelen..dat had ik bij mijn eerste dochter helemaal niet..
    Misschien idd omdat je(ik ook) onbewust toch dacht dat t een jongetje zou worden...

Maja..ze hebben het wel eens fout..dus wie weet...

6. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik had het andersom. Ik had vanaf het begin het gevoel dat het een meisje was. Met 16 weken een geslachtsbepaling gedaan en volgens hun zonder twijfel een jongen. Maar kon mijn gevoel niet opzij zetten en zei ook tegen iedereen dat als ze met 20 weken weer zeggen dat het een jongen is, dan geloof ik het pas. En idd met 20 weken weer zonder twijfel een jongen, ze heeft het uitgebreid laten zien op de echo. Kon er dus niet meer omheen en geloof het nu wel. Alhoewel ik af en toe nog denk dat we straks met de 32 weken echo (extra ivm placenta) een meisje te zien krijgen. :D Zou niet best zijn, want inmiddels alles voor een jongetje in huis. :p

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik denk dat je zelf gewoon onbewust heel erg op een jongetje bent gaan rekenen, maar dat betekent niet dat je gevoel per se klopt.

De kans is heel klein dat ze het in het ziekenhuis mis hebben.

8. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik droomde ook over een jongen, zag hem echt duidelijk in mijn dromen. Ik was er heilig van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen. Maar de vlokkentest wees toch echt uit dat we een meisje krijgen. Je gevoel en dromen zeggen dus he-le-maal niks. Misschien nog een keer een pretecho laten maken en niks zeggen tegen de echoscopist. Dan weet je het zeker.

9. ja ik had precies hetzelfde! Bij mijn eerste dacht ik in het begin ook een jongetje, maar een paar weken voor de echo droomde ik over een meisje dat erg op mij leek.. en toen wist ik het zeker we krijgen een meid. Dit werd ook bevestigd met een geslachtsbepaling op 18 weken en ik heb er geen moment aan getwijfeld.

Nu had ik weer een heel erg sterk gevoel voor een jongen, en was echt tot een paar dagen voor de echo overtuigd dat het een jongen was. En toen kreeg ik mijn 20 weken echo, en de gyn zei tja er steekt niks tussenuit dus het is een meisje. Ze hield de benen ook bij elkaar inderdaad en het was dus niet echt heel goed te zien. Ik heb ook een week nog flink getwijfeld over of het wel echt kon kloppen, helemaal niet herkenbaar voor mij! Bij onze dochter geloofde ik het meteen, nu dus niet. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat het wel gewoon een meisje is, het is nu 2x op een echo gezien en de gyn noemt het kindje stevast 'ze' en 'haar', dus ik neem aan dat ze het echt goed gezien heeft. Ik mocht van haar de muren ook paars verven dus neem aan dat ze zeker was van haar zaak haha :p En anders laat ik haar persoonlijk de muren blauw komen verven :D

Nu begin ik er langzaam aan te wennen en ik koop wel langzaamaan wat dingen voor de kleine meid. Maar ergens denk ik nog steeds "wat nou als ze bij een volgende echo opeens een piemeltje zien?" Tja, de tijd zal het leren..
    Ik ben wel blij dat ik nog een pretecho heb staan aan het eind van de maand, ik ga het dan zeker nog een keer navragen en mocht het dan onverhoopt toch nog een jongen zijn dan heb ik in ieder geval niet de hele kamer al paars geverfd haha :p

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik droomde over een enorm harig aapje, dat na een paar dagen zelf kon lopen.... Nou had onze dochter ook wel wat dons op haar ruggetje, en liep ze al met 9 mnd helemaal los, maar toch zou ik niet te veel waarde hechten aan dromen, hoe duidelijk ze ook zijn.

Het kan natuurlijk, dat ze het fout hebben gezien, dat komt wel eens voor. Maar de kans dat ze het goed hebben gezien is veel groter.
    (ik wilde het zelf helemaal niet weten, heb me laten verrassen bij de geboorte. dat scheelt een hoop onzekerheid, denk ik.)

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Twee topics samengevoegd aangezien het dubbel was geplaatst ;)

Deel Deze Pagina