Hoi allemaal. Mijn man en ik zijn nu bijna 2 jaar bezig voor ons eerste kindje. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. Bloedtesten gehad. Echo's, kijk operatie. Alles was goed. Alleen geen eisprong , de laatste keer dat ik weer moest bloedprikken. Nu wachten we af op mijn menstruatie wat bijna aan zal breken. Om vervolgens op dag 14 van mn cyclus een inwendige echo te krijgen. Om te kijken of eitje wel gegroeid is en hoe dat zit. Man trouwens ook gecontroleerd niks aan de hand. Nu ik wacht op mn menstruatie en op dag 14 erna toch voor de echo langsmoet , wil ik wel clomid gebruiken. We hebben het er trouwens over gehad maar de gyn vind dat we nog 3 maanden zelf moeren proberen. Weet iemand waar Clomid te koop is, zonder voorschrift. Of iemand die nog n doosje overheeft. Ik neem er geen risico's mee, want voor de echo moet ik toch gaan. Mocht Clomid aanslaan bij mij, is t niet met het risico dat ik meerlingen zal krijgen. Ik moet hoe dan ook voor een inwendige echo langsgaan. Na 2 jaar zakt de moed toch in mijn schoenen. Elke maand weer waneer ik ongesteld word, een paar dagen erg down en weer doorgaan. Vervolgens weer t zelfde verhaal. Ik weet dat ik niet mag klagen en dat er koppels zijn die langer bezig zijn ermee. Maar tis toch een gevoelig onderwerp. Mocht iemand een doosje overhebben waar ik uiteraard voor wil betalen dan hoor ik t heel graag. Of als iemand weet waar het te koop is in Nederland
In nederland krijg je zonder recept geen clomid. Daar komt bij kijken dat het geen wondermiddel is. Als de gyn wilt dat je het nog 3 maanden probeert is dat niet zonder reden. Niemand gaat jouw een doosje clomid geven, daar dit middel ook bijwerkingen geeft, en waar je zeer geregeld voor controle echo's moet gaan, en dan hebben we het over vaker dan alleen op dag 14. Je schrijft trouwens iets tegenstrijdigs: "Alles was goed", gevolgd door "Alleen geen eisprong." Dan is niet alles goed. Ik zou gewoon de aanwijzingen van de gyn volgen. Op eigen houtje hormonen gaan slikken is nooit een goed idee.
Daarmee bedoel ik met dat alles goed was de zaad van mijn man. Mn baarmoederslijmvlies de echos etc. Ik schrijf dit hier ook niet zomaar. Ik moet terug voor echo's om te kijken of mijn eitjes wel voldoende groeien. Hoeveel ze groeien. Of juist niet. Heb dan dus ook meerdere echo's. Wij hebben het ook gehad over clomid. Alleen dit na 3 maanden dan. Heb daar na 2 jaar toch echt even geen geduld voor. Tis niet dat ik zomaar ergens aan wil beginnen zonder dat ik er niks van afweet of niet over heb gehad.
En toch schrijf je dat je alleen op dag 14 een echo krijg. Als je meerdere echo's krijgt betekent dit dat ze dus niet zeker weten of er wel een eisprong is, en dit dus eerst gaan uitzoeken. Bij mij is het zwanger worden ook niet zonder slag of stoot gegaan, heb er ook geduld voor moeten opbrengen, dus ik begrijp het wel. Als je geen geduld meer hebt, dan moet je dit bespreken met je gyn. Behandeling gaat altijd in overleg. Jij hebt als patiënt ook wat te zeggen. Maar het moet wel onderbouwt zijn. Ze geven je niet zomaar clomid. Komt er uit je echo's naar voren dat je gewoon een eisprong hebt, dan zal je waarschijnlijk eerst een hsg krijgen, en als daar niks uitkomt dan krijg je IUI eventueel in je eigen natuurlijke cyclus. Maar dit zal de gyn je ook vertellen als je erna vraagt.
Dankjewel voor je reactie. Maar mijn vraag geldt nog steeds. Ik vind dat ieder persoon zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die hij of zij maakt. Dit is er dus ook een van.
Als uit een HSG blijkt dat je eileiders verstopt zitten, dan kun je van eeuwigheid tot amen proberen, dan kan de zaadcel niet bij de eicel komen en ontstaat ook geen zwangerschap. Het lijkt mij dat ze bij jou bezig zijn met de cyclus analyse, en daarop volgt normaliter een HSG. Naar clomid vragen terwijl je nog niet alle onderzoeken hebt gehad is niet erg slim. Want stel nou dat je iemand vind die je de clomid geeft en je krijgt mooie eicellen, maar je eileiders zitten verstopt, wat doe je dan? Wees nou verstandig en wacht de onderzoeken af, want niemand op dit forum gaat je clomid geven/verkopen.
De Gyn zal blij zijn... Als je al iemand zo onverantwoord kan vinden die jou aan clomid kan helpen weet je dus nooit hoe je natuurlijke cyclus er uit ziet. Dat is wat de gyn nu in kaart wïl brengen, om je gericht te kunnen helpen. Ik denk dat je gyn geen verdere behandelrelatie met jou aangaat als je nu op eigen houtje aan de clomid gaat, en dat kan ik heel goed begrijpen. Ik begrijp echt wel dat 2 jaar wachten heel lang is en dat je naar andere mogelijkheden op zoek gaat, maar dit is echt geen goed idee.
Ik mag toch hopen dat er niemand zo gek is om je clomid te gaan geven die je vervolgens op eigen houtje wilt gaan gebruiken... alleen omdat je geen medicus bent die de dosering kan bepalen en er geen controle plaats vindt. Al het ethische nog buiten beschouwing gelaten. Daarnaast zul je je er alleen jezelf mee in de vingers snijden. Als je het gaat gebruiken tijdens de cyclus analyse en het werkt inderdaad zoals het zou moeten dan denkt de gyn dat je gewoon een goede eisprong hebt van jezelf en is de kans aanzienlijk dat je nog langer dan drie maanden zelf moet gaan proberen of niet de behandeling zult krijgen die je nodig hebt. Tenzij je van plan was om aan je gyn te vertellen dat je huisdoktertje aan het spelen bent met clomid van een ander. Maar dat lijkt me niet? Mijn dringende advies is om open en eerlijk te zijn naar je gyn, goed te luisteren en toch nog ergens een blik geduld vandaan te trekken. Hopelijk ben je snel zwanger.
Hoi! Ik ga niet in op de clomid, hebben ze hierboven al genoeg over geschreven. Maar ik heb de eerste keer ook 1,5 jaar moeten wachten voordat ik met clomid mocht starten (andere reden maar wel zelfde tijd dus voordat ik mocht starten). Anders zou je nog een ander zkh kunnen overwegen maar wat ik weet zijn er ook wel wachtlijsten... Sterkte! Nog even volhouden! De clomid gaat de arts vanzelf voorschrijven
Idd nooit zelf beginnen aan Clomid. Ik vond het verschrikkelijk spul. Mijn gyn zei trouwens ook dat we 3 maanden moesten wachten en wees ons daarna de deur. Ik vond dat heel oneerlijk, want ik werd niet ongesteld, dus waarom wachten!? Ben teruggegaan naar de huisarts en gezegd dat ik waarschijnlijk niet de positie heb om iets te bepalen, maar dat ik geen 3 maanden wilde wachten als ik toch niet ongesteld werd. Hij gaf me gelijk en kreeg direct een doorverwijzing. EN heb om een andere gyn gevraagd misschien kun je dat nog overwegen. Succes!
Als je zelf wil dokteren dan zijn er pillen die bijna gelijk zijn aan clomid, maar die je in de winkel kan kopen. Echter als je die nu gaat gebruiken verstoor je het onderzoek
Ik heb zelf clomid gebruikt en dat ging helemaal mis. Ik begrijp dat je geduld op Is, ik heb zelf ook in die positie gezeten. Het is gewoon ontzettend naar en teleurstellend. Maar clomid zou ik echt alleen maar gebruiken als er goed wordt gecontroleerd. Ik was in eerste instantie heel blij dat ik met clomid mocht beginnen. Maar ik kreeg er helaas (veel) cystes van, met alle gevolgen van dien. Daardoor hebben we maanden moeten wachten tot we verder konden gaan met behandelingen. Eerst moest mn lichaam de boel netjes opruimen en geloof mij: die maanden die je dan kwijt bent zijn vreselijk. Dan denk je door clomid je kansen te vergroten, zorgt het juist voor het tegenover gestelde. Uiteindelijk heeft het ons een half jaar extra gekost. Daarnaast moesten de cystes goed in de gaten worden gehouden met echo's, want het kan ook gevaarlijk worden. Ik zou de volgende echo even afwachten. Die echo doen ze niet voor niets en doen ze om ergens achter te komen. Te zien wat er in jouw baarmoeder gebeurd tijdens een normale cyclus. Dat proces zou ik niet verstoren, want dan weten ze nog niks. Bespreek na het onderzoek gewoon dat je het niet meer trekt en dat je aan de clomid wil beginnen. De arts kan dit dan onder begeleiding doen. Maar echt meid, ga niet zelf lopen klooien. Want het kan dus ook heel goed mis gaan, zoals bij mij. En geloof mij: die maanden die je daardoor kwijt bent duren vreselijk lang..
Als je geduld echt op is snap ik dat maar ga dan op je grenzen staan bij de gyn. De gyn wil waarschijnlijk eerst nu beter inzicht hebben in je cyclus, en dan kan chlomid je er niet bij helpen. Chlomid moet je echt niet zo maar gaan slikken. Veel bijwerkingen, en daarbij kan het zijn dat er zelfs al mer 50 Mg te veel eitjes groeien. Je mag namelijk tussen de chlomid en het eerste deel van de controles niet altijd zonder vrijen, dus vaak in die periode een verbod. Tot de gyn zeker weet door middel van echo's of er niet te veel eitjes groeien. Dus mijn tip vraag of een andere gyn of ga op je strepen staan. Maar ga niet zomaar onverantwoord aan de chlomid.
Als je het zo hoog zit waarom niet naar een andere gyne . Ik ben blij dat ik van de clomid af ben ..... Te veel bijwerkingen en daarbij is de kans op meerling veel groter .
Ik denk dat ts lang heeft gewacht eer ze doorgestuurd werd, en nu is de gyn dus pas bezig met een cyclus analyse. Veranderen van gyn zal daar niks aan toevoegen, ze moeten eerst inzicht krijgen in de cyclus alvorens een behandelplan op te kunnen stellen. Ik denk dat als ts nu gaat wisselen van gyn dat ze nog langer komt te wachten.
Ja en nee ... Vat had het niet verkeerd op ... Ik was ook lang bezig hsg gehad ect bij mij is alles goed alleen vriendlief heeft iets trager zaad. Wij werden na huis gestuurd voor half jaar. Maar als ik vragen had ect, mocht ik altijd bellen . Nou zo gezegt zo gedaan toen ik een vraag had gebeld werd ik wat afgewimpeld . Dus ik overgestapt na andrr zh en daar werdt ik gelijk geholpen .. meschien geluk maar t kan wel heel vervelend zijn voor als je al tijr bezig bent
Maar jij had je onderzoeken dus al gehad. Ts zit nog in de cyclus analyse. Nu overstappen vertraagd het proces alleen maar.
Eerzte afspraak in maart. Toen zelf moeten proberen. Inwendige onderzoek gehad inmiddels ookal kijkoperatie en zaad van man getest. Kreeg n gyn. in opleiding. Wat ik trouwens niet wist. Was niet tevreden. Nu al tijdje nieuwe gyn. Maar een die dit al jaren lang doet. Hij wilt mijn cyclussen in de gaten houden en kijken hoe de eitjes groeien etc. Aan de hand daarvan zal hij besluiten wel of geen clomid. Eerst 3 maanden zo nu. (Hij kwam er wel zelf mee) dus na oktober weet ik meer hoe en wat, mocht ik nog niet zwanger zijn. Ik zal geen gekke dingen doen en zal wel geduldig afwachten
Denk dat afwachten ook nu idd even de verstandigste keuze is, hoe lastig soms ook. Hopelijk raak je gewoon in de komende maanden zwanger zodat je de hele ellende van clomid en mmm over mag slaan.