moet ik me nu zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DarkAngel25, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hey,

Ik heb de kleine vanmorgen vroeg rond een uur of 6 een keertje voelen bewegen, maar de rest van de dag helemaal niet.
    moet je me nu zorgen maken?

liefs DA

2. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Vanavond even rustig gaan liggen en dan echt zeker een uur...
    Meestal komt hij dan wel weer....
    Heb mijn kleintje ook vanmorgen vroeg gevoelt en net begonnen met mijn ligsessie en begint nu langzaam wakker te worden...
    Als je na een uur nog niks voelt Miss even verloskundige bellen?
    Oo zie net dat je pas 26 weken bent....
    Ik voel de kleine pas elke dag vanaf 27.4
    Daarvoor om de 3 dagen ongeveer!
    Vanaf 28 weken moet het echt elke dag!

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oke ga ik zo even liggen,
    ik voelde de kleine al met 18 weken, en sindsdien elke dag wel een aantal keer, de laatste paar weken golft mijn buik zelfs helemaal mee.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Je hoeft je in principe geen zorgen te maken hoor met dit termijn MAAR.. ;)

Ik heb dat met mijn zoontje ook gehad, voelde hem al snel dagelijks, toen ineens niet. Ik heb die nacht bijna niet geslapen en de volgende ochtend gebeld en toen mocht ik langs komen ter geruststelling. Gelukkig was er niets aan de hand, maar het was wel heel fijn om gerustgesteld te worden!
    De kans dat er iets is is heel klein, je hoeft de kleine niet dagelijks te voelen met dit termijn. Maar voor je eigen geruststelling, als het liggen niet helpt, dan even bellen.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    heb met de doptone gezocht, (gel was op, maar kan blijkbaar ook zonder) en na ff zoeken heb ik t hartje gevonden, dus ben gerust gesteld!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je hem niet genoeg voelt, altijd even de verloskundige bellen. 99 van de 100 gevallen is er niets, in 1 van de 100 gevallen kun je er beter zo snel mogelijk bij zijn.

Zo'n doptone zegt niet zoveel. In het ziekenhuis moet je toch een half uur aan het ctg voordat artsen iets over de hartslag durven te zeggen. een momentopname zegt weinig.

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi,
    volgends de verloskundige moet je de beeb met 26 weken wel 6x moeten voelen per dag.

Je hoeftniet te wachten tot hij of zij uit zichzelf gaat bewegen, je mag zelf ook hem of haar even wakker schudden.

Kleine beeb hier beweegt ook minder dan dat hij deed, dus ik schudt een paar keer per dag aan mijn buik zodat ik even wat leven voel...(heb nu ook om de dag hierom controle!)

8. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd de hartslag horen is heel fijn maar zegt niet alles.

9. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Ik heb vandaag ook getwijfeld of ik zou bellen. Voel de kleine erg weinig de laatste dagen, maar voel hem dus wel zo nu en dan. Wakker schudden of porren werkt helaas niet. Morgen heb ik controle bij de vk, dus ga het wel aangeven.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik zou het inderdaad aangeven, want onze beeb is dus ook niet zo bewegelijk meer dan dat hij was..
    Ik heb verminderd vruchtwater, daardoor komt het waarschijnlijk bij mij.
    Ben gister op controle geweest en moet morgen weer op controle en krijg ik weer een echo om het vruchtwater te checken..

Ik moet hem gewoon zo nu en dan even wakker porren, duurt wel even anders voel ik m de hele dag niet.
    da's niet prettig,
    verloskundige vertelde mij dat vanaf je 26e week MOET je je baby 6 tot 8 keer per dag voelen!

11. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Voel mijn beeb met 28 weken nog niet eens 6x per dag geloof ik..
    Als ik maar leven voelde was het oke

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was het advies van de vk altijd: je hoeft je kindje niet een x aantal keer te voelen bewegen, maar als je je kindje beduidend minder voelt bewegen als normaal of helemaal geen tegenreactie meer krijgt ALTIJD BELLEN evenals bij twijfels!
    Als je je zorgen maakt of twijfels hebt ook gewoon altijd bellen! Dan kan de vk je hopelijk geruststellen en anders een ctg ed in het ziekenhuis.

Zelf voelde ik overigens bijna mijn gehele zwangerschap ons kindje alleen maar rond 6-7 in de ochtend en bij het naar bed gaan. Had waarschijnlijk ook te maken met de drukte overdag in verband met twee oudere kids, waardoor niet alles me opviel, maar was zeker niet zorgwekkend.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Kleintje heeft t gisteravond laat en vannacht dubbel ingehaald volgens mij..

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Altijd goed darkangel! :)

Deel Deze Pagina